چرا نباید از قالب رایگان استفاده کنیم؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
قالب نال شده چیست

دنیای این روزهای ما وابستگی شدیدی به اینترنت و وب‌سایت‌های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد. به همین دلیل است که اگر شرکتی و یا کسب‌وکاری در این راستا فعالیتی نداشته باشد محکوم به شکست است. اما مسئله اینجاست که طراحی سایت و یا استفاده از قالب رایگان دو مسئله کاملا مجزا هستند که اکثرا با هم اشتباه گرفته می‌شوند. شاید استفاده از قالب‌های رایگان بسیار وسوسه کننده باشد اما مسئله اینجاست که اینترنت مملو از شرکت‌هایی‌ست که نه تنها قالب‌های رایگان بلکه پلاگین وردپرس رایگان نیز استفاده می‌کنند. اما تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که چرا شرکت‌های بزرگ تجاری و کسب‌وکارهای موفق به سراغ آن‌ نمی‌روند؟ حال با توجه به اهمیت این موضوع در نظر داریم در ادامه این مقاله توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

منظور از قالب رایگان چیست؟

اکثر مبتدیانی که می‌خواهند وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنند اغلب با کمبود بودجه مواجه هستند و یا تا حد امکان تلاش می‌کنند که هزینه‌ها را کاهش دهند. این مسئله کاملا قابل درک است. از همین‌رو به‌طور معمول به سراغ قالب رایگان موجود در گوگل که توسط بسیاری از شرکت‌ها ارائه می‌شود و حتی خدمات میزبانی آن را برعهده دارند می‌روند. مطمئنا فکر در اختیار داشتن سایتی رایگان و بدون پرداخت هزینه‌ مطمئنا وسوسه‌انگیز خواهد بود. اما نکته اینجاست زمانی که شما این نوع از قالب‌ها را استفاده می‌کنید به مرور زمان متوجه می‌شوید که محدودیت‌هایی در بهره‌گیری از این قالب‌ها وجود دارد که بسیاری از آن چیزهایی که مدنظر دارید رایگان نیستند. از همین‌رو اگر فکر استفاده از قالب ‌های رایگان را در سر میپرورانید بهتر است همینجا متوقفش کنید. در ادامه برخی از دلایلی که نباید به سراغ قالب‌‌ های رایگان بروید را خدمت شما شرح می‌دهیم.

قالب رایگان

دلایلی که نباید به سراغ قالب رایگان بروید

همانطور که گفته شد شاید در اختیار داشتن قالب رایگان وسوسه‌انگیز باشد اما همواره با محدودیت‌ها و مشکلاتی همراه است که باید نسبت به آنها آگاه شوید تا فکر استفاده از آن را از ذهنتان دور کنید.

* وب‌سایت بسیار کند می‌شود

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده قالب رایگان، قالب‌ها را برای صدها وب‌سایت به اشتراک می‌گذارند. این مسئله باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه مخاطب از صبر کردن متنفر است پس اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از حد نرمال باشد نه تنها مخاطب را از دست می دهید بلکه از نظر سئو نیز آسیب خواهید دید.

* آدرس وب غیرحرفه‌ای

داشتن آدرس اینترنتی مانند mysmallbusiness.Freewebsite.com به هیچ وجه حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. بازدید کنندگان درواقع همان مشتریان بالقوه هستند و زمانی که به سایت شما مراجعه می‌کند و با نام دامنه‌ی مناسبی روبرو نمی‌شوند مطمئنا برایشان سخت خواهد بود که وب‌سایت شما را جدی بگیرند. مطمئن باشید که انتخاب نام دامنه و آدرس سایت یکی از سخت‌ترین اقداماتی‌ست که برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی پیش‌روی شما قرار دارد.

* خدمات واقعاً رایگان نیستند

قالب رایگان ارائه شده به شرکت‌ها و کسب‌وکارها در اکثر موارد سرویس‌های رایگانی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. یا اگر هم رایگان ارائه دهند تنها برای مدت کوتاه و به صورت آزمایشی می‌باشد. در واقع شما پس از گذشت مدتی باید به ازای استفاده از خدمات هزینه‌ای را پرداخت نمائید. این قیمت به طور معمول بالاتر از خدمت میزبانی وردپرس معمولی است.

* هزینه‌های پنهان قالب رایگان

مانند هر شغل دیگری، این شرکت‌های ارائه‌دهنده قالب رایگان نیز باید کسب درآمد کنند. برخی از آنها کاربران خود را برای خدمات اضافی مانند میزبانی تصویر، حساب‌های ایمیل، دسترسی به FTP ، انتقال وب‌سایت و… وادار به پرداخت پول می‌کنند این هزینه‌ها غالبا برای مشتریان زیاد خواهد بود.

* امکان بسته شدن اکانت

بسیاری از کاربرانی که از طریق استفاده از قالب رایگان کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند و سپس تصمیم می‌گیرند تا به یک سرویس پولی نقل مکان کنند متوجه می‌شوند که امکان انتقال داده‌های وب‌سایتشان غیرممکن است. درواقع ارائه‌دهنده هیچ ابزاری را به منظور انتقال آسان داده‌های سایت در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند و در نهایت نیز با دریافت مبلغی هنگفت و آن هم به صورت دستی قابلیت انتقال داده‌ها فراهم می‌آید.

با تمامی این اوصاف می‌توان متوجه شد که قبل از استفاده از هرگونه قالب رایگان نسبت به تبعات آن و البته هزینه‌های پنهان و… آن اطلاعات کاملی بدست آوریم.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :