چگونه نام دامنه را انتخاب کنیم؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
انتخاب دامنه

چگونه نام دامنه را انتخاب کنیم؟

فهمیدن چگونگی انتخاب نام دامنه شبیه به نحوه انتخاب نام یک شرکت است و به فکر و توجه زیادی نیاز دارد. نام دامنه شما هویت شما در وب است.

شما تصمیم دارید مطمئن شوید که نام دامنه ای را انتخاب کنید که نه تنها جهت کسب و کار شما مناسب باشد ، بلکه یافتن و ارتقاء آن نیز آسان است.

روش های انتخاب نام دامنه :

نامی را انتخاب کنید که تایپ آن آسان باشد.

کوتاه باشد

از کلمات کلیدی استفاده کنید

مرتبط با منطقه جغرافیای کارتان باشد

از اعداد و کاراکترهای خاص استفاده نکنید

قابل درج در ذهن افراد باشد

پسوند دامنه متناسب با نوع فعالیت شما باشد

نام دامنه ای را انتخاب کنید که تایپ آن آسان باشد.

انتخاب نام دامنه ای که به راحتی تایپ شود برای موفقیت تجارت آنلاین بسیار مهم است. اگر از زبان عامیانه یا کلماتی استفاده می کنید که دارای چندین املا هستند ، پیدا کردن سایت شما برای مشتریان بسیار سخت خواهد بود.

domain-name

کوتاه باشد

اگر نام دامنه شما طولانی و پیچیده است ، شما در معرض هشدار قرار می گیرید که مشتری آن را اشتباه نادیده گرفته یا آن را اشتباه بنویسد.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که شغل و خدمات شما را توصیف می کند. به عنوان مثال ، اگر شغلتان مرتبط با شیشه هستید ، ممکن است بخواهید GlassRepair.com یا GlassReplaction.com را ثبت کنید.

 این امر به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک می کند و باعث می شود مشتریان حس بهتری پیدا کنند.

مرتبط با منطقه جغرافیای کارتان باشد

اگر تجارت شما محلی است ، شهر یا استان خود را در نام دامنه خود در نظر بگیرید تا پیدا کردن و به خاطر سپردن مشتریان محلی آسان شود. مثال: PhoenixGlassRepair.com.

از اعداد و کاراکترهای خاص استفاده نکنید

اعداد و کاراکترها غالباً مورد سوء تفاهم قرار می گیرند – افرادی که آدرس وب سایت شما را می شنوند ، نمی دانند که از عدد (5) استفاده می کنید یا خط تیره ، زیرا آن را فراموش می کنند.

قابل درج در ذهن افراد باشد

میلیون ها نام دامنه ثبت شده وجود دارد ، بنابراین انتخاب آدرسی جذاب و به یاد ماندنی ضروری است. هنگامی که نامی پیدا کردید ، آن را با دوستان نزدیک به اشتراک بگذارید تا مطمئن شوید جذاب به نظر می رسد و برای دیگران معنی دارد.

پسوند دامنه متناسب با نوع فعالیت شما باشد

پسوندهایی مانند .com یا .net در انتهای آدرسهای وب قرار می گیرند. اینها می توانند کاربردهای خاصی داشته باشند ، بنابراین حتماً یکی از مواردی را انتخاب کنید که برای تجارت شما مفید باشد. پسوند دامنه .com از محبوب ترین پسوندها از سال های دور است.

در اینجا چند پسوند برتر دیگر و نحوه استفاده آنها را لیست کردیم

    .co: مخفف شركت ، تجارت و جامعه.

    .info: سایتهای اطلاع رسانی

    دات نت: فنی ، سایتهای زیرساخت اینترنتی.

    .org: سازمانهای غیرتجاری و غیرانتفاعی.

    .biz: استفاده تجاری یا تجاری ، مانند سایت های تجارت الکترونیکی.

    .me: وبلاگها ، رزومه یا سایتهای شخصی.

نام های خوب به سرعت فروخته می شود. خوشبختانه ، بسیاری از نام دامنه ها نیز ارزان هستند ، بنابراین نام مورد علاقه خود را در اسرع وقت ثبت کنید.

اگر در یافتن نام موجود مشکلی دارید ، ثبت کنندگان مانند GoDaddy در جستجوی دامنه شما نامهای متفاوتی را پیشنهاد می کنند ، تا به شما در یافتن نام مناسب کمک کنند.

ضمن اینکه توصیه می شود حتما گواهینامه ssl را نیز خریداری نمایید

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :