پنالتی های گوگل چیست؟

دسته بندی ها : متفرقه, مقالات پریا اصبری
پنالتی گوگل

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که در معرض پنالتی های گوگل باشید. گوگل در سال 2014 گزارش داد که هر ماه بیش از 400000 اقدام دستی علیه وب سایت ها توسط تیم هرزنامه وب آنها انجام می شود و این در واقع تنها کسری از تعداد کل است. افت ناگهانی و غیرقابل توضیح در رتبه‌بندی می‌تواند برای خرده‌فروشان فاجعه‌بار باشد، زیرا می‌تواند بازدیدکنندگان را از یافتن و خرید محصولات شما باز دارد.

پنالتی های دستی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد Google Webmaster Tools شوید و اعلان هایتان را چک نمایید. اگر پنالتی های دستی برای شما صادر شده باشد، پیامی با مضمون «اعلامیه درباره پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده» یا پیام مشابهی خواهید دید که توضیح می‌دهد گوگل، لینک‌های ورودی با کیفیت پایین را در وب سایت شما پیدا کرده که به سایت شما اشاره می‌کنند.

در این مواقع وظیفه شما این است که مشکل را برطرف کنید و وب سایت خود را جهت بررسی مجدد برای نتایج جستجوی Google ارسال نمایید. اگر هیچ پیامی در Google Webmaster Tools پیدا نکردید، این مشکل مستلزم بررسی دقیق تغییراتی است که Google اخیراً ایجاد کرده است.

تغییرات الگوریتمی

برای کشف نوع جریمه‌ای که با آن روبرو هستید، باید دوره زمانی کاهش رتبه‌های خود را ردیابی کنید و آن را با تاریخی مطابقت دهید که Google به‌روزرسانی جدیدی برای عملکرد جستجوی خود ارائه کرده است.

دو پنالتی اصلی الگوریتم گوگل وجود دارد که مربوط به پاندا و پنگوئن است.

  1. پاندا بر کیفیت محتوا متمرکز می باشد یعنی وب سایت هایی که محتوای تکراری دارند، در نتایج جستجو به رتبه بالایی نمی رسند.
  2. پنگوئن به بک لینک ها می پردازد و هدف آن شناسایی وب سایت هایی است که با استفاده از لینک های ورودی با کیفیت پایین سعی در دستکاری رتبه بندی دارند تا سایت معتبرتر از آنچه که هست به نظر برسد.

مشکلات پنگوئن

علت اصلی اکثر پنالتی ها، بک لینک ها هستند که به آن لینک های ورودی نیز می گویند. اینها عامل مهمی می باشند که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند و از آنجایی که سئو به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است، برخی از بازاریابان سعی می‌کنند پیوندها را از طریق روش‌های غیرطبیعی به دست آورند که جریمه‌هایی در پی دارد.

برای اطمینان از اینکه سایت شما پنالتی گوگل دریافت نمی کند، مطمئن شوید که شامل موارد زیر نمی باشد:

  • نرم افزارهای جاسوسی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم یا ویروس ها
  • صفحاتی که با کلمات کلیدی نامربوط بارگذاری شده اند
  • پر کردن کلمه کلیدی
  • مقدار قابل توجهی از محتوای تکراری

نمونه ای از وب سایت هایی با کیفیت پایین که باید از آنها اجتناب کنید:

  • گوگل جریمه یا ممنوع کرده است.
  • وب‌سایت‌هایی که محتوای تکراری دارند.
  • وب‌سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند.
  • هرزنامه نظرات و پیوندهای انجمن
  • لینک های ورودی از فهرست راهنماها و سایت های نشانک گذاری اجتماعی کیفیت پایینی دارند.
  • وب‌سایت‌هایی با محتوای بسیار کم
  • پیوندهای وب سایت جهانی
  • پیوندهای تبلیغاتی
  • تاکتیک‌هایی که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده‌اند.
پنالتی های گوگل

و در آخر

پنالتی های گوگل ممکن است پرهزینه باشد. بهترین راه برای حفظ رتبه وب سایت خود، پیروی از دستورالعمل های گوگل است. همچنین با اطمینان از کیفیت بالای محتوا و نمایه بک لینک خود می توانید ترافیک بالایی داشته باشید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :