بررسی هاست و دامنه

دسته بندی ها : امنیت, تکنولوژی, سئو, گواهینامه ssl, مقالات پریا اصبری
خرید هاست و دامنه

وقتی زمان انتخاب محل میزبانی وب ‌سایت خود فرا می ‌رسد، گزینه‌ های زیادی در اختیار خواهید داشت. برای خرید هاست و دامنه لازم است اطلاعاتی در موردشان داشته باشید، بنابراین با ما همراه شوید.

هاست اشتراکی

یکی از محبوب ترین گزینه های هاست برای کسانی است که در حال ساخت اولین وب سایت خود هستند. این هاست به چندین وب سایت اجازه می دهد تا از یک سرور واحد استفاده کنند. معمولاً نمی ‌دانید که منابع سرور را با چه کسی یا چه وب‌ سایتی به اشتراک می‌ گذارید.

مزایا

  • هاست اشتراکی به راحتی ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای نیازهای شما است.
  • اکثر شرکت های هاستینگ چندین سطح میزبانی در دسترس دارند، بنابراین می توانید بسته هاست خود را با گذشت زمان ارتقا دهید. این امر میزبانی مشترک را به مکانی عالی برای شروع تبدیل می کند.
  • هاست اشتراکی معمولاً مجهز به سی پنل داخلی است که مدیریت سایت شما را آسان می نماید.
  • نیازی به تعمیر و نگهداری فنی در سرور ندارید.

به زبان ساده، هاست اشتراکی می تواند گزینه ای عالی برای صاحبان وب سایت با بودجه اندک یا کسانی که تازه شروع به کار آنلاین کرده اند، باشد.

خرید هاست و دامنه

مقایسه هاست اشتراکی و اختصاصی

این هاست هزینه بیشتری نسبت به یک برنامه میزبانی مشترک اولیه دارند، اما سطوح بیشتری از سفارشی سازی و عملکرد را برای شما فراهم می کنند.

نام دامنه

آنها URL هایی هستند که برای دسترسی به وب سایت های آشنا در مرورگر خود تایپ می کنید. هدف اصلی نام دامنه این است که به عنوان آدرس وب سایت شما عمل نماید. هر رایانه، از جمله سروری که وب سایت شما را میزبانی می کند، دارای یک آدرس IP بوده و از یک رشته اعداد تشکیل شده است. بدون نام دامنه، کاربران برای دسترسی به سایت شما باید آدرس IP سرور شما را وارد نمایند.

خرید هاست و دامنه

سیستم نام دامنه (DNS)

این یک سیستم غیرمتمرکز است که اطلاعات مربوط به اینکه کدام دامنه به کدام آدرس IP متصل است را ذخیره می کند. هنگامی که یک کاربر نام دامنه شما را در مرورگر خود وارد می نماید، DNS آدرس IP مربوطه بررسی کرده و بازدید کننده را به صفحه شما هدایت می کند. از این نظر، می توانید DNS را به عنوان یک دایرکتوری از اینترنت در نظر بگیرید.

تفاوت هاست و دامنه

نام دامنه و میزبانی وب اغلب با هم ترکیب می شوند، زیرا بسیاری از ارائه دهندگان هاست، دامنه را هم ثبت می کنند. خرید هاست و دامنه برای راه اندازی یک وب سایت مورد نیاز است. با این حال، آنها مفاهیم کاملاً جداگانه ای هستند.

خرید هاست و دامنه

همانطور که قبلاً توضیح دادیم دامنه آدرس وب سایت شما می باشد. هاست، سرور وب سایت شما را که مانند خانه آن است، فراهم می کند.

نتیجه گیری

هاست اشتراکی یک انتخاب عالی برای کاربران مبتدی وب سایتی است که سایت هایشان ترافیک زیادی دریافت نمی کند. به یاد داشته باشید، همیشه می‌توانید محیط میزبانی را با گذشت زمان ارتقا یا تغییر دهید.

جهت خرید هاست و دامنه، پلن های سایت امن اس اس ال را مطالعه نمایید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :