تولید محتوا برای وب سایت

دسته بندی ها : تکنولوژی, مقالات پریا اصبری
سئو در محتوا

استراتژی محتوا یک رشته نسبتاً جدید در فضای دیجیتال است. با تجربه کاربر (UX)، طراحی رابط، توسعه وب، سئو، بازاریابی محتوا، روابط عمومی و بازاریابی سنتی “آفلاین” نقاط مشترکی دارد. این مقاله برخی از مفاهیم برجسته تولید محتوا برای وب سایت، را برجسته می ‌کند.

در زیر استراتژی های تولید محتوا را آورده ایم:

1. استراتژی محتوا نیازمند کار گروهی است

همه ما شعار «محتوا پادشاه است» را بارها و بارها شنیده‌ایم. اما محتوا به تنهایی نمی تواند یک پروژه دیجیتال را زنده کند. محتوا باید از نزدیک با رشته های همتا خود کار کند.

رشته ‌هایی که باید در مرحله استراتژی محتوا مورد مشورت قرار گیرند، عبارتند از:

  • تجربه ی کاربر
  • طرح
  • ساختار اطلاعات
  • کپی رایتینگ
  • توسعه
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازار یابی
  • روابط عمومی و برندسازی

برای پروژه های دیجیتال، ما ابتدا یک “تیم CRUX” را جمع آوری کنیم. یک یا چند نفر از افراد ارشد از Creative و یک یا چند نفر از افراد ارشد از UX تعیین نماییم. آنها با گروه استراتژی کار می کنند تا پایه و اساس مفهوم کلی دیجیتال، از جمله استراتژی محتوا را ایجاد نمایند.

2. محتوا و افرادی که محتوای شما را ایجاد می کنند را در نظر بگیرید

همانطور که گفته شد، هدف اصلی یک استراتژی محتوای موثر برآورده کردن انتظارات کاربران و تحقق اهداف تجاری است.

هالورسون، یکی از نویسندگان تولید محتوا برای وب سایت و یکی از اولین استراتژیست های محتوای وب، چارچوبی را ایجاد کرد که نه تنها بر محتوای واقعی تمرکز می نماید، بلکه بر افرادی که محتوا را ایجاد می کنند نیز تمرکز دارد.

اعتقاد او این است که با در نظر گرفتن جریان کار و عوامل حاکمیتی هنگام توسعه یک استراتژی محتوا، می ‌توانیم محتوای مفیدتر و قابل استفاده ‌تر را به مخاطبان آنلاین ارائه دهیم و در عین حال به اهداف تجاری دست یابیم.

اجزای تولید محتوا برای سایت:

ماده – موضوعات، لحن، سبک، پیامی که ما نیاز به برقراری ارتباط داریم

ساختار – نحوه اولویت بندی و تقسیم محتوا به بلوک های ساختمانی

اجزای افراد:

گردش کار – فرآیند، ابزارها و منابعی که برای ایجاد و نگهداری محتوا نیاز داریم

حاکمیت – سازگاری، یکپارچگی و کیفیت محتوا

در نظر گرفتن محتوا و افرادی که محتوا را ایجاد می کنند به برآورده کردن انتظارات کاربران و دستیابی به اهداف تجاری کمک می نماید.

3. نوشته خود را با سطح سواد مخاطبان خود مطابقت دهید

هنگام استفاده از وب‌سایت‌هایی که نیاز به سطح سواد پایین دارند، کاربران با سواد پایین ‌تر وظایف خود را سریع ‌تر و با ناامیدی کمتر انجام می‌ دهند.

زبان خود را ساده و واضح نگه دارید. کاربران با سواد پایین و بالا از شما تشکر خواهند کرد.

4. سئو

گوگل توانسته است وب سایت هایی را که روش های سئو کلاه سیاه را اجرا می کنند، کاهش دهد، جریمه کند و در برخی موارد حتی در لیست سیاه قرار دهد. تکنیک ‌هایی مانند «متن مخفی» (متن سفید در پس‌ زمینه سفید)، «پوشش» (نمایش محتوای مختلف به Googlebot در مقابل کاربران واقعی) و «پیوند هرزنامه» (خرید صدها لینک از وب ‌سایت ‌های با کیفیت پایین).

هر استراتژی محتوایی باید بهترین روش SEO را در خود جای دهد تا موثر باشد. هر سئو باید از بازاریابی محتوای سئو استفاده کند تا در لیست خوب گوگل باقی بماند.

تولید محتوا برای وب سایت

کلام آخر

جهت تولید محتوا برای وب سایت لازم است به موارد بالا توجه کنید. همچنین می توانید تولید محتوای سایتتان را به دست نویسندگان امن اس اس ال بسپارید. برای این کار روی تماس با ما کلیک کنید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :