چگونگی انتخاب کلمات کلیدی

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می توانند کمپین سئوی شما را ایجاد یا شکست دهند. اگر کلمات کلیدی هوشمندانه ای انتخاب کنید، محتوایی با پتانسیل برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک ارزشمند ماه به ماه تولید خواهید کرد. اگر کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب نمایید، محتوای شما فقط ترافیک کم ارزشی را جذب می کند یا اصلاً هیچ ترافیکی را جذب نمی کند. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم است.

بسیاری از مردم این فرآیند را بیش از حد پیچیده می کنند، اما واقعیت این است که آنقدرها هم سخت نیست.

1. کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک جستجو را پیدا کنید

تا زمانی که مردم واقعاً به دنبال یک کلمه کلیدی باشند، هدف قرار دادن آن فایده ای ندارد. این به این دلیل است که رتبه‌ بندی بالا برای کلمه کلیدی که کسی آن را جستجو نمی ‌کند، ترافیکی را برای شما ارسال نکرده و پتانسیل ترافیکی ندارد. برای یافتن آنچه مردم به دنبال آن هستند، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید.

گوگل یک برنامه رایگان به نام Keyword Planner دارد. روش کار بسیار ساده است: شما یک موضوع را وارد می ‌کنید و ایده ‌های کلیدی مرتبط و حجم جستجو را باز می ‌گرداند.

برای بدست آوردن تخمین های دقیق حجم جستجوی کلمه کلیدی، به ابزار شخص ثالثی مانند Keywords Explorer نیاز دارید. این ابزار تقریباً مانند GKP عمل می کند. شما یک کلمه کلیدی موضوع را وارد می ‌کنید و ایده‌ های کلمه کلیدی و حجم جستجوی ماهانه را به شما نشان می ‌دهد.

2. انتخاب کلمات کلیدی برای سئو؛ مطمئن شوید که می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد.

به طور کلی، جستجوگران هنگام تایپ چیزی در گوگل به دنبال انجام یکی از سه کار هستند:

  • چیزی یاد بگیرند
  • چیزی بخرند
  • یک وب سایت خاص پیدا کنند

این به عنوان هدف جستجو شناخته می شود. هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای دنبال کردن، مهم است که فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید محتوایی تولید نمایید. زیرا گوگل به سادگی نوع محتوایی را که جستجوگران به دنبال آن نیستند را رتبه بندی نمی کند. برای برخی از کلمات کلیدی، هدف جستجو از خود کلمه کلیدی آشکار است

3. مطمئن شوید که کلمه کلیدی دارای «پتانسیل تجاری» است

“پتانسیل کسب و کار” نشان می دهد که رتبه بندی یک کلمه کلیدی چقدر برای کسب و کار شما سودآور خواهد بود. اگر هدف جستجو نیاز به صفحه محصول یا دسته بندی تجارت الکترونیک دارد، پاسخ به این سوال بسیار ساده است.

4. مطمئن شوید که می توانید برای کلمه کلیدی رتبه بندی شوید

در تئوری، هر کسی با تلاش کافی می تواند برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کند. اما در دنیای واقعی، رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی سخت تر از سایرین است، به خصوص در کوتاه مدت. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا یک کلمه کلیدی را دنبال می کنید، لازم است، دشواری رتبه بندی آن را ارزیابی نمایید.

ساده ترین راه برای مقایسه دشواری رتبه بندی نسبی کلمات کلیدی بالقوه، استفاده از نمره دشواری کلمه کلیدی است. اکثر ابزارهای سئو این را دارند.

و در آخر

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم بوده و در رتبه بندی سایت شما تاثیر فراوان دارد. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب از متخصصان امن اس اس ال کمک بگیرید.

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :