بررسی بهینه سازی موتورهای جستجو

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
ترفند بهینه سازی سایت

گوگل به تنهایی 3.5 میلیارد جستجو در روز دریافت می کند؛ بنابراین، همانطور که موتورهای جستجو جزء عادی ترین مسئله زندگی ما شده‌ اند، به همان اندازه در بسیاری از استراتژی ‌های بازاریابی کسب ‌و کار نیز جزء عادی ترین قسمت شده‌ اند. در واقع، جستجوی ارگانیک به عنوان بالاترین کانال بازگشت سرمایه توسط 49 درصد از بازاریابان در نظر گرفته شده است. جستجوی ارگانیک یک نام برای نتایج موتورهای جستجوی معمولی و غیر تبلیغاتی بوده و همچنین روشی است که بازاریابان از جستجوی ارگانیک به عنوان کانال بازاریابی از طریق سئو در سایت استفاده می کنند.

بنابراین چگونه می توانید از قدرت موتورهای جستجو برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟ در این راهنمای کامل سئو، همه چیزهایی را که برای رتبه بالاتر در گوگل، جذب ترافیک بیشتر به سایت و بهبود شهرت برند خود نیاز دارید، یاد خواهید گرفت.

SEO مخفف چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، حال آن را در زمینه وب سایت تجزیه می کنیم.

جستجو: وقتی افراد می خواهند پاسخی برای یک سوال یا محصول یا خدماتی که نیازهایشان را برآورده می کند بیابند، چه کاری انجام می دهند.

موتور جستجو: سایتی (مانند گوگل یا بینگ) که در آن شخص می تواند جستجوی مذکور را انجام دهد.

بهینه سازی موتور جستجو: کاری که شما انجام می دهید تا موتور جستجوی گفته شده را برای اتصال جستجوی گفته شده با سایت خود انجام دهید.

سئو در سایت چیست؟

بهینه ‌سازی موتور جستجو مجموعه ‌ای از شیوه‌ های فنی و محتوایی است که با هدف همراستایی یک صفحه وب ‌سایت با الگوریتم رتبه ‌بندی موتورهای جستجو انجام می ‌شود تا بتوان آن را به راحتی پیدا کرده، خزیده و فهرست‌ بندی کرد تا SERP برای جست ‌و جوهای مرتبط ظاهر کرد.

به عبارتی دیگر؛ سئو کاری است که شما برای رتبه بالاتر در گوگل و جذب ترافیک بیشتر به سایت خود انجام می دهید. بد نیست بدانید که گوگل تنها یکی از موتورهای جستجوی بسیاری است که وجود دارد. موتورهای جستجو دایرکتوری حتی اینستاگرام یک موتور جستجو است، اما عبارات «گوگل» و «موتور جستجو» با تصاحب 92 درصد از سهم بازار، برای مقاصد و اهداف این پست مترادف هستند.

مزایا و اهمیت سئو

مردم در جستجوی چیزهایی هستند که هم به طور مستقیم و غیر مستقیم با کسب و کار شما مرتبط است. اینها همه فرصت هایی برای ارتباط با این افراد، پاسخ به سؤالات آنها، حل مشکلات و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.

ترافیک بیشتر وب سایت: هنگامی که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، ترافیک بیشتری دریافت می کند که مساوی با افزایش آگاهی از برند است.

مشتریان بیشتر برای سئو در سایت: برای بهینه سازی سایت شما، باید کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهد، اصطلاحاتی که مشتریان و یا بازدیدکنندگان ایده آل شما جستجو می کنند، به این معنی که ترافیک مرتبط بیشتری دریافت خواهید کرد.

شهرت بهتر: رتبه بالاتر در گوگل باعث ایجاد اعتبار فوری برای کسب و کار شما می شود. اگر گوگل به شما اعتماد دارد، پس مردم به شما اعتماد خواهند کرد.

ROI بالاتر: شما پولی را در وب سایت خود و کمپین های بازاریابی که به صفحات وب سایت شما باز می گردند، اختصاص می دهید. یک سایت با عملکرد برتر، ثمرات آن کمپین ها را بهبود می بخشد و سرمایه گذاری شما را ارزشمند می کند.

بنابراین چه می خواهید آگاهی از برند، دیده شدن آنلاین، سرنخ ها، فروش یا مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید، سئو پاسخ شماست.

انواع سئو در سایت

گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی محتوا فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند و به همین دلیل سئو جنبه های مختلفی دارد. سه نوع اصلی سئو عبارتنداز:

سئو داخلی: بهینه سازی کیفیت و ساختار محتوا در یک صفحه، کیفیت محتوا، کلمات کلیدی و تگ های HTML، بازیگران کلیدی برای سئو داخلی هستند.

سئوی خارج از صفحه: دریافت لینک سایت های دیگر و سایر صفحات در سایت شما به صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید. بک لینک ها، لینک های داخلی و شهرت MVP های خارج از صفحه شما هستند.

سئوی فنی: بهبود عملکرد کلی سایت شما در موتورهای جستجو. امنیت سایت (گواهینامه های SSL)، UX و ساختار در اینجا کلیدی هستند.

سه نوع سئوی بالا برای وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود، اما برای سه زیرگروه سئو نیز کاربرد دارند:

سئوی محلی: رتبه بندی کسب و کار شما تا حد امکان در نقشه های گوگل و نتایج محلی SERP. نظرات، فهرست ‌ها و بهینه ‌سازی نمایه کسب‌ و کار Google در اینجا مهم‌ ترین هستند.

سئوی تصویر: ترکیبی از استراتژی های درون صفحه و فنی برای رتبه بندی تصاویر در صفحات وب سایت شما در جستجوی تصاویر گوگل.

سئوی ویدیو: ترکیبی از استراتژی‌ های درون صفحه، فنی و خارج از صفحه برای رتبه‌ بندی ویدیوهای شما در نتایج ویدیوی YouTube یا Google.

در حالی که هر سه زیرگروه به هر سه نوع اصلی سئو نیاز دارند، اما از نظر میزان تکیه بر هر نوع اصلی متفاوت هستند.

سئو در سایت

کلام آخر

سئو در سایت نقش بسیار اساسی در بالا رفتن سایت در گوگل دارند، برای اینکه بتوانید سایت خود را در رتبه های برتر موتور جستجو ببینید، بایستی تمام موارد گفته شده را رعایت نمایید. برای افزایش ترافیک، سئو سایت خود، از امن اس اس ال کمک بگیرید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :