نحوه بهبود جستجوی داخلی سایت و افزایش نرخ تبدیل در چند مرحله

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
میزبانی وب لینوکس

بهترین روش ها برای افزودن قابلیت جستجو به وب سایت شما به طوری که مرتبط ترین نتایج جستجو را ارائه دهد و اصطکاک کاربر را کاهش دهد، چیست؟ کاربران به وب ‌سایت شما می ‌آیند تا یک محصول، خدمات و یا اطلاعات را جستجو کنند. نقش آن این است که یافتن مشکلات و سوال خود از طریق موتور جستجو؛ اما چگونه می توان جستجوی داخلی سایت را بهبود بخشید؛ ما در این مقاله روش های بهینه سازی داخلی سایت به صورت خلاصه ای آورده ایم تا به راحتی سایت خود را بهینه سازید.

جستجوی داخلی سایت چیست؟

جستجوی داخلی سایت یک نوار جستجو در وب سایت شما است که به کاربران کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را به صورت سریع در وب سایت شما پیدا کنند. اگر بخواهند اطلاعاتی را بیابند که آشکارا در صفحه اول وب سایت ذکر نشده است، می تواند مفید باشد.

این ویژگی به مشتریان شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به پیمایش در چندین منو، سایت شما را راحت تر مرور کنند، آنها می توانند به سادگی آنچه را که به دنبال آن هستند، تایپ نمایند و سیستم محتوای مربوطه را برای آنها پیدا می کند.

روش های بهینه سازی داخلی سایت

استفاده از جستجوی داخلی سایت باید یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای افراد آسان تر کند؛ در اینجا چند نکته برای اجرای جستجوی داخلی سایت وجود دارد.

1. قرار دادن نوار جستجو

هنگامی که شخصی از وب سایت شما بر روی دسکتاپ بازدید می کند، بهتر است در گوشه سمت راست بالا قابل مشاهده باشد. هدف این است که اطمینان حاصل شود که قرار دادن می تواند توجه بازدیدکنندگان وب سایت شما را جلب کند.

2. بهینه سازی موبایل

بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که نوار جستجو به راحتی در یک دستگاه تلفن همراه قابل مشاهده است، به طوری که مردم از وب سایت شما خارج نشوند، زیرا آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا نکرده اند. همه محتوا باید به درستی قالب بندی شده و به راحتی قابل خواندن باشد و برای کاربرانی که از طریق دستگاه تلفن همراه به سایت دسترسی دارند، جذاب باشد.

3. پیشنهادات مربوطه را ارائه دهید

کاربران ممکن است گاهی کلماتی را که املای نادرست دارند، در نوار جستجوی سایت وارد کنند، بنابراین بسیار مهم است که یک گزینه پیشنهادی داشته باشید که نتایج نزدیک به کلمه کلیدی مورد نظر آنها را نشان دهد یا همچنین می توانید عملکرد صحیح خودکار را اضافه کنید.

4. نتایج جستجو را به طور مناسب مرتب کنید

وقتی کسی سایت شما را جستجو می کند، چه چیزی را به او نشان می دهید؟ این معمولاً به CMS و پایگاه داده شما بستگی دارد. آیا تنظیم شده است که با کلمات کلیدی در نام محصول مطابقت داشته باشد؟ توضیحات؟ نظرات؟ آیا می توانید ترتیب مرتب سازی یا اولویت محصولات را تغییر دهید؟

این یکی از زمینه‌ هایی است که پلتفرم‌های استاندارد جستجوی سایت ممکن است کوتاهی کنند. اینکه بتوانید مشخص کنید آیا محصولات شما باید بر اساس تاریخ اضافه شده، اولویت محصول فردی، رتبه مصرف کننده یا سایر معیارها مرتب شوند یا نه، اغلب برای کاربر ارزشمندتر از یک تطبیق دقیق کلمه کلیدی است.

روش های بهینه سازی داخلی سایت در محتوا

مردم همواره به دنبال موارد مختلفی در داخل سایت هستند، از این رو بهتر است موارد زیر را در سایت خود قرار دهید تا پیمایش را آُن تر نمایید:

  • دسته بندی های جدید
  • محصولات ویژه
  • پست های وبلاگ برای ابتکارات بازاریابی ورودی
  • اصطلاحات یا عبارات مختلف برای محصولات و یا دسته های شما
  • ارائه محصول جدید و فرصت های تجاری
  • صفحات وب سایت خود را بهبود بخشید

از جستجوهای کاربر برای به روز رسانی نام محصول، توضیحات و سایر عناصر مهم صفحه استفاده کنید. جستجوی سایت شما اطلاعات بسیار خوبی در مورد آنچه مردم می خواهند در توضیحات محصول شما، در صفحه اصلی شما و غیره ببینند به شما می دهد.

چگونه جستجوی داخلی سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

جستجوی داخلی سایت ابزار قدرتمندی است که می تواند به رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. هنگامی که کاربران عبارات یا کلمات کلیدی خاصی را در وب سایت شما تایپ می کنند، مرورگر آنها به طور خودکار جستجویی را در زمینه سایت شما انجام می دهد.

این جستجوی داخلی می‌ تواند اطلاعات ارزشمندی برای اهداف رتبه‌ بندی باشد، زیرا نشان می ‌دهد که افراد تا چه حد به جستجوی عبارات خاص در سایت شما می ‌پردازند که شانس بازگشت آنها به وب ‌سایت شما را در آینده افزایش می ‌دهد و می ‌تواند منجر به رتبه ‌بندی بالاتر و افزایش ترافیک شود.

در اینجا به برخی از مزایای جستجوی داخلی سایت (روش های بهینه سازی داخلی سایت) در سئو اشاره می کنیم:

1. کلمات کلیدی

کاربران معمولاً کلمات کلیدی مشابهی را در نوار جستجوی شما تایپ می کنند که در گوگل انجام می دهند. در این شرایط تعامل مستقیماً به تبدیل منجر می‌شود، بنابراین اگر می ‌خواهید در آینده دوباره از فروشگاه شما خرید کنند، آسان کردن دسترسی مشتریان برای دستیابی به آنچه می‌خواهند، ضروری است.

2. نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) یک وب سایت خاص، یک شاخص مهم از ارتباط موتور جستجوی شما و سطح تعامل کاربر در صفحه شما است. هنگامی که کاربران می توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، به احتمال زیاد به مشتریانی ثابت تبدیل می شوند، زیرا نیازی به صرف زمان برای جستجو در صفحات نامربوط ندارند.

3. قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده بهبود یافته است

جستجوی داخلی سایت با اجازه دادن به کاربران برای یافتن آسان آنچه در وب سایت شما به دنبال آن هستند، کمک می کند تا وب سایت شما کاربرپسندتر شود. موتورهای جستجو مانند گوگل تمایل دارند وب سایت هایی با عملکرد خوب و تجربه کاربری مثبت را در رتبه های برتر و صفحات اول قرار دهد.

روش های بهینه سازی داخلی سایت

کلام آخر

با روش های بهینه سازی داخلی سایت و قرار دادن نوار جستجو روی سایت، صفحه خود را به بالاتین امتیاز در گوگل برسانید تا بتوانید درآمد خود را ارتقا دهید، ما در امن اس اس ال به شما کمک می کنیم تا سایت هایی مناسب و کاربرپسند راه اندازی کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :