سوالات رایج درباره سئو سایت

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده

زمانی که برای اولین‌بار کار در حوزه بازاریابی را شروع کردم فکر می‌کردم که می‌دانم سئو چیست. من می‌دانستم منظور از سئو، بهینه‌سازی موتور جستجوست و می‌دانستم که هرچه سئو سایت شما بهتر باشد، در میان موتورهای جستجو رتبه بیشتر و بهتری خواهید داشت. از نظر خودم من یک نابغه سئو بودم. نظر شما چیست؟ اما مسئله اینجاست که هرچقدر نکات بیشتری آموختم، به این واقعیت پی بردم که هنوز نتوانسته‌ام به بخش کوچکی از دریای بیکران سئو آگاهی پیدا کنم و از همین‌رو سوالات بیشتر و بیشتری در ذهنم به وجود آمد. با این حال تصمیم گرفتم برخی از نکات مهمی که در طول این مسیر به آن واقف شدم را با شما درمیان بگذارم. امیدوارم که بتوانم در این راه به برخی از سوالات شما پاسخ داده باشم. با من همراه باشید.

سوالات رایج سئو سایت

* سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است که در واژگان فارسی از آن به عنوان بهینه‌سازی موتور جستجو یاد می‌شود. افراد مختلفی این واژه را تعریف کرده‌اند که همگی آن‌ها در این مسئله به نتیجه واحد رسیده‌اند که سئو مجموعه‌ای از روش‌هایی‌ست که می‌توان از آن برای تغییر استراتژیک وب‌سایت‌ها استفاده نمود و به عنوان مهم‌ترین عامل مرتبط با صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو شناخته می‌شود. هیچ‌گاه نباید این فرآیند را ساده بپندارید. زیرا به علم، دانش زیاد و حتی پیش‌زمینه‌ای از دیجیتال مارکتینگ و البته صبر نیاز است.

سئو سایت
سئو سایت

درواقع پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ می‌دهد بر روی الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجوگر تاثیرگذاشته و این مسئله منجر به تغییراتی در سئو سایت و به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات در این زمینه می‌شود.

* تفاوت نتایج ارگانیک در مقابل نتایج پرداختی

نتایج ارگانیک به ترافیکی گفته می‌شود که به صورت رایگان و با توجه به الگوریتم خاصی که موتورهای جستجوگر در نظر گرفته‌اند سایت شما را در صفحات مختلف گوگل به نمایش در می‌آورند. به عنوان مثال زمانی که کلمه گواهینامه SSL معتبر را درون گوگل جستجو می‌کنید و با مشاهده سایت امن اس اس ال وارد آن می‌شوید؛ نوعی ترافیک ارگانیک رخ داده است. اما در مقابل نتایج پرداختی به آن دسته از ترافیکی تعلق می‌گیرد که شما اغلب در بالای صفحات اول موتورهای جستجوگر تحت عنوان «آگهی» مشاهده خواهید کرد. در واقع این دسته از سایت‌ها پیوندهایی هستند که تبلیغ‌کنندگان به منظور به نمایش درآمدن آن‌ها مبلغی را به سرویس Google Adwords یا سایر پلتفرم‌ها پرداخت کرده‌اند.

* توضیحات متا چیست و چه اهمیتی دارد؟

توضیحات متا متنی‌ست که در زیر صفحه شما در نتیجه موتور جستجو ظاهر می‌شود و توضیح می‌دهد که صفحه مربوطه درباره چیست و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود. به عنوان مثال؛ توضیحات متا “عناصر لازم برای نوشتن یک پست وبلاگ جامع را فقط در 9 مرحله آسان یاد بگیرید”. در گذشته توضیحات متا نقش بسیار موثری را در نتایج جستجو گوگل و سئو سایت ایفا می‌کردند اما این مسئله با آپدیت جدید گوگل کاملا بی‌معنا خواهد شد. زیرا گوگل اعلام کرده که توضیحات متا هیچ تاثیری بر بهینه‌سازی سایت نخواهد نداشت. اما زمانی توضیحات متا اهمیت پیدا می‌کند که با نوشتن متنی با قابلیت قانع‌کنندگی بالا مخاطبان را به سمت کلیک کردن بر روی سایت هدایت کنید. این مسئله‌ست که می‌تواند نتایج SERP وب‌سایت شما را بهبود بخشد.

سئو سایت
سئو و دامنه

* آیا باید نام دامنه را با کلمات کلیدی را بهینه انتخاب کنیم؟

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر لحظه علم و تکنولوژی جدید به دنیا عرضه می‌شود. این مسئله در حوزه تجارت الکترونیک نیز صادق بوده است. اگر این سوال که ارتباط نام دامنه و کلمه کلیدی، ذهن شما را به خود مشغول کرده باید بگویم که اهمیت وجود کلمه کلیدی در نام دامنه امروزه به‌طور قابل توجهی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. زیرا الگوریتم‌های موجود در موتورهای جستجو تغییر کرده است. در حالیکه مزایای داشتن کلمات هدفمند در دامنه خالی از لطف نیست. اگر نام شرکت شما از یک کلمه کلیدی بهره‌مند است می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر سئو سایت داشته باشد. اما همواره توصیه می‌شود برای خرید به نشانی Bloggingsocialseoemailautomation.com مراجعه کرده و بررسی کنید که نام انتخابی خیلی بلند نباشد، کاربران بتوانند آدرس را به خاطر بسپارند و… .

* چه تعداد کلمه کلیدی در محتوا لازم است؟

متأسفانه، من نمی‌توانم تعداد دقیقی از کلمات کلیدی یک محتوا را برای شما تعریف کنم، زیرا این مسئله می‌تواند روش اشتباهی برای سئو سایت با کلمات کلیدی باشد. هیچ اجباری به مسئله تراکم کلمه کلیدی وجود ندارد. در حقیقت، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بارها و بارها می‌تواند به دلیل “تراکم زیاد کلمات کلیدی” منجر به مجازات سایت شما از جانب موتورهای جستجوگر شود. شما باید با توجه به سلیقه مخاطب و البته تعداد کلمات محتوای‌تان تعداد چگالی درستی را در صفحه به وجود آورید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :