اسنیپت چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
چگونه رتبه گوگل بالا ببریم

اسنیپت یک نتیجه جستجو واحد در مجموعه ای از نتایج جستجو است و به طور کلی شامل یک عنوان، یک URL و توضیحات صفحه است. محتوای یک اسنپیت با بخش هایی از محتوای جستجو مطابقت دارد و کلمه کلیدی مدنظرتان را در توضیحات اسنیپت برجسته خواهید دید.

موتورهای جستجو معمولاً برای پر کردن قسمتهایی که اسنیپت را تشکیل می دهد از قطعات مطالب شما استفاده می کنند.

در بیشتر موارد، موتورهای جستجو بهترین قطعه ممکن را برای شما تعیین می کنند.

البته این مورد را می توانید با اضافه کردن توضیحات متا به صفحه خود آن را نادیده بگیرید.

در این پست، عمیق تر به اسنیپت می پردازیم

اسنیپت یکی از با ارزش ترین قطعات شما در زمینه تجارت آنلاین است.

اسنیپت ویترین سایت شما است و باید آن را تا حد ممکن جذاب کنید. شما به کاربران نیاز دارید تا بدون اینکه سایت شما را اشتباه تشخیص دهند روی لینک سایت در گوگل کلیک کنند. علیرغم اینکه موتورهای جستجو حرف آخر را در رابطه با نحوه نمایش اسنیپت دارند، می توانید تغییراتی را در آن اعمال کنید. اگر گوگل تغییرات مدنظرتان را شایسته بداند، از آن استفاده می کند.

به طور کلی موتورهای جستجو تمایل دارند با روشهای مختلف نتایج خاص در صفحات نتایج جستجو آزمایش کنند.

مدتی است که ما شاهد نتایج غنی‌تر در اشکال مختلف هستیم.

قطعه غنی اسنیپت شامل اطلاعاتی اضافی از سایت است که توسط گوگل نمایش داده می‌شود.

اسنیپت
ترفندهای جستجو در گوگل

اسنیپت شامل عنوان سئو، نامک و توضیحات متا

پیش از این ، اشاره کردیم که موتورهای جستجو بعضی اوقات ترجیح می دهند متن مورد نظر خود را از یک وب سایت برای استفاده در اسنیپت انتخاب کنند. اغلب مواردی که توسط گوگل به صورت پیش فرض انتخاب می‌شود بسیار خوب هستند و موارد خوبی را تشکیل می دهند، اما در هر صورت مدیران سایت تمایل دارند نحوه نمایش توضیحات اسنیپت تحت کنترل آنها باشد. یکی از راه های تأثیرگذاری در این مورد، اضافه کردن توضیحات متا به صفحه مدنظرتان است. توضیحا متا یک متن کوتاه است که محتوای شما را به روشی توصیف می کند که جذابیت آن را برای افراد و همچنین موتورهای جستجو بیشتر باشد. اگر می خواهید به طور کامل بخش‌های مختلف اسنیپت را سفارشی کنید، می توانید عنوان SEO خود راز نی ویرایش کنید.

برای کاربران وردپرس پلاگین Yoast SEO کمک می کند تا همه این موارد را انجام دهند.

پیش نمایش اسنیپت در یواست سئو

از انتشار Yoast SEO 12.9، پیش نمایش snippet به پیش نمایش گوگل تغییر نام داده شد. البته اگرچه نام تغییر کرده است اما سایر تنظیمات همانند قبل می‌باشد. پیش نمایش snippet در Yoast SEO به شما ایده خوبی می دهد که چگونه پست یا صفحه سایتتان در موتورهای جستجو نمایش داده می شود. اگر می خواهید عنوان سئو متن دیگری باشد، می توانید عنوان SEO را ویرایش کنید. همچنین توضیحات متا را مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید متن مورد نظرتان برای استفاده در موتورهای جستجو را اضافه کنید.

نتیجه

اسنیپت در کل یه امکان فریبنده جهت جذب مشتری است و قدرت بسیار خوبی دارد.

یک اسنیپت خوب به شما کمک می کند تا نرخ کلیک به سایت شما افزایش یابد. طبیعتا شما فقط قصد ندارید در بالای صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شوید، بلکه نهایتا هدف شما کلیک کاربران روی سایت شما است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :