نرخ پرش وب سایت ( بخش دوم )

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
اسکریپت چیست

به عنوان یک قانون گسترده ، هدف شما باید برای نرخ پرش وب سایت زیر 40٪ باشد. بین 40 تا 55٪ معمولاً خوب نیست ، در حالی که 55-65٪ نشان از مشکلات زیاد دارد. اگر نرخ پرش شما بالاتر از 90٪ باشد، قطعا باید توسط کارشناس سئو بررسی شده و مشکل برطرف شود.

این یک قانون ساده و گسترده است و شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است نرخ پرش بالاتر از این ارقام قابل قبول باشد.

چرا نرخ پرش من بسیار بالا است؟

اگر نرخ پرش شما کمی بالاتر از 40٪ باشد، ممکن است زنگ خطر برای شما ایجاد نکند، اما به هر صورت باید بررسی شده و جهت رفع بهبود آن تلاش شود.

اکنون به چند دلیل موجه برای افزایش نرخ پرش بیشتر خواهیم پرداخت ، سپس به مشکلات احتمالی می پردازیم.

نرخ پرش

تبلیغات یا ترافیک شبکه‌های اجتماعی

اگر درصد بالایی از ترافیک خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات پرداخت شده انتخاب کنید، این مساله می تواند بر نرخ پرش شما تأثیر بگذارد، زیرا این نوع بازدید کنندگان تمایل به نرخ پرش بالاتری دارند. نرخ پرش از جستجوهای پرداخت شده و اجتماعی بسیار بیشتر از جستجوی ارگانیک، ترافیک مستقیم و ترافیک ارجاعی است. اگرچه کاملاً طبیعی است که ترافیک جستجو از نوع پرداخت شده با سرعت بالاتری نسبت به ترافیک ارگانیک پرش داشته باشد.

 ترافیک در پست های وبلاگ

اگر مطالب قبلی ما را خوانده باشید، می دانید که نوشتن پست های عالی در وبلاگ می تواند ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما این ترافیک اغلب به دنبال بازدیدکنندگانی که قصد تجارت دارند، ترافیک مدنظرشان نیست و فقط ترافیکی در جهت جستجوی اطلاعات است. بنابراین ، ترافیک در پست های وبلاگ تمایل به افزایش نرخ پرش منجر می شود. نمونه ای از یک سایت حسابداری را با یک وبلاگ تصور کنید. این سایت به صورت مشهودی نرخ پرش در صفحه اصلی را پایین تر از مطالب وبلاگ نمایش می دهد. توجه کنید که نرخ پرش در صفحات وبلاگ در مقایسه با صفحه اصلی سایت بسیار بالا است (حدود 93٪).

ارتباط کیفیت پست های وبلاگ و نرخ پرش وب سایت

ممکن است تصور کنید که این شرایط نشان می دهد که کیفیت پست های وبلاگ زیاد نیست، اما اگر به میانگین زمان حضور کاربران نگاه کنید، متوجه خواهید شد که به طور متوسط ​ مردم تقریباً شش دقیقه برای خواندن پست وبلاگ می گذرانند و این دلیل بر افزایش تعامل کاربران و کلیک روی صفحات دیگر نمی شود. توجه کنید که اگر نرخ پرش برای ارسال های وبلاگ بسیار بالاتر از صفحات اصلی باشد اما میانگین مدت زمان جلسه همچنان زیاد باشد، نشان می دهد که پست های وبلاگ از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :