گوگل کنسول چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی ها : سئو مریم حسین جانی
گوگل کنسول چیست

گوگل کنسول چیست و چه کاربردی دارد؟

در این محتوا بررسی خواهیم کرد که گوگل کنسول چیست و چه کاربردی دارد و برای چه کسانی استفاده از آن پر اهمیت و سودمند می باشد.

کنسول جستجوی گوگل یا به اختصار «GSC» به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت های خود را از طریق پورتال رسمی، نظارت و مدیریت کنند. دسترسی به ابزارها و داده هایی که به طور مستقیم توسط موتورهای جستجو ارائه می شوند، می توانند بهینه سازی وب سایت شما را بسیار ساده تر کند و تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته باشد و اما گوگل کنسول چیست و چه کاربردی دارد؟!

کنسول گوگل

کاربردهای گوگل کنسول

یک کانال ارتباطی است.

داشتن یک حساب کاربری در گوگل، می‌تواند پل ارتباطی شما با گوگل باشد. با داشتن یک حساب کاربری ثبت شده، گوگل می تواند اطلاعات مربوط به وب سایت را در مورد مشکلات سایت و خطاها را برای شما ارسال نماید. همچنین برخی از ابزارها به شما این امکان را  می دهد تا در مورد مشکلات سایت و درخواست ویژگی های مورد نظر با آنها تماس بگیرید.

یک مرکز کنترل است.

اگر به طور فعال وب سایت خود را بهینه می کنید، در می یابید که SEO هرگز به پایان نمی رسد. شما باید مرتباً محتوای خود را بهبود دهید، تنظیمات سایت خود را تصحیح کرده و خطاهای خود را به حداقل برسانید.

یک ابزار مدیریت عملکرد سایت است.

حساب گوگل کنسول شما پر از اطلاعات مفیدی در مورد نحوه نمایش و عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو است، از گزارش قابلیت استفاده تلفن همراه گرفته تا قابلیت مشاهده و ردیابی کلیک روی صفحه، و موارد دیگر.

اگر در مورد مدیریت و بهینه سازی وب سایت خود مصمم هستید، حساب GSC شما، مرکز اصلی برای درک زمان، مکان و نحوه حضور سایت شما در Google است.

یک منبع برای داده ها است.

اکثر داده های موجود در گوگل کنسول می توانند در سیستم های دیگر مانند Google Analytics  و Yoast SEO استخراج و لینک شوند.

هدف GSC چیست ؟

کنسول جستجو ابزاری را ارائه می دهد که به مدیریت روزمره سایت کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که مواردی مانند ارسال و نظارت بر نقشه های XML خود را انجام دهید، از Google بخواهید خطاهای خود را دوباره ارزیابی کند، یا ببینید که چگونه Google صفحات و URL های خاصی را در سایت شما مشاهده می نماید. هرکسی که مدیریت یک وب سایت را بر عهده دارد، باید بداند گوگل کنسول چیست و همچنین بتواند به صورت رایگان به یک حساب کنسول جستجوی Google دسترسی پیدا کند.

چه کسانی باید از گوگل کنسول استفاده کنند؟

کنسول گوگل

صاحبان مشاغل: حتی اگر خودتان از گوگل کنسول استفاده نمی کنید، باید از آن آگاه باشید، با اصول بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید ویژگی های گوگل کنسول چیست ؟!

 متخصصان یا بازاریابان سئو: اگر در بازاریابی آنلاین تمرکز دارید، جستجوی کنسول به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را کنترل کنید، رتبه سایت خود را افزایش دهید و تصمیماتی آگاهانه درباره ظاهر نتایج جستجوی سایت خود بگیرید. شما می توانید از اطلاعات موجود در گوگل کنسول برای تأثیرگذاری بر تصمیمات فنی وب سایت استفاده کنید و تجزیه و تحلیل بازاریابی پیچیده را در رابطه با سایر ابزارهای Google مانند Analytics ، Google Trends و Google Ads انجام دهید.

  سرپرستان سایت:  به عنوان یک مدیر سایت، احتمالا شما به عملکرد سالم سایت خود اهمیت می دهید.

گوگل کنسول به شما این امکان را می دهد، خطاهای سرور، مشکلات بارگذاری سایت و مشکلات امنیتی مانند هک را به راحتی بررسی کرده و حتی در برخی موارد برطرف کنید. شما همچنین می توانید از آن برای اطمینان از هرگونه تعمیر و نگهداری سایت یا تنظیماتی که انجام می دهید بدون توجه به عملکرد جستجو استفاده نمایید.

برنامه نویسان وب: اگر شما در حال ایجاد نشانه گذاری واقعی و یا کد برای سایت خود هستید، کنسول جستجو به شما کمک می کند تا مشکلات مشترک را با نشانه گذاری نظیر خطا در داده ها را نظارت و حل کنید. اگر تاکنون از گوگول کنسول استفاده نکرده اید، ابتدا یک حساب کاربری گوگل ایجاد نمایید و سپس از امکانات بی نظیر آن در زمینه بهبود وب‌سایت خود بهره ببرید.

منبع

سما حسین جانی
مریم حسین جانی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :