جوملا چیست؟

دسته بندی ها : سئو مریم حسین جانی
جوملا چیست

اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که درباره جوملا، CMS  و بسیاری از اصطلاحات فنی دیگر شنیده اید، اما اطلاعات دیگری از آنها ندارید، این محتوا می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS) است. این سیستم کمک می کند تا وب سایت ها و برنامه های مختلف بسازید.

جوملا طی یک دهه گذشته محبوبیت عظیمی کسب کرده و به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا، در سطح جهان رشد یافته است. از بدو تأسیس در سال 2005، این برنامه موفقیت چشم گیری را بدست آورده و مطمئناً تا به امروز بیش از 99 + میلیون بار دانلود شده است.

این سیستم مدیریتی وب سایت به زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه داده MySQL برای ذخیره داده ها و همچنین استفاده از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا استفاده می کند. صدها مقاله وجود دارد که شما را در نحوه نصب جوملا راهنمایی نمایند.

CMS چیست؟

قبل از اینکه بیشتر در مورد جوملا بدانید، بهتر است با اصطلاح CMS آشنا شوید. CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا می باشد. این نرم افزار، سیستمی است که به شما کمک می کند، محتوای دیجیتال را بطور مؤثر ایجاد، مدیریت و بهینه نمایید. با یک زبان غیرمستقیم می توان گفت که CMS ابزاری است که به شما این امکان را می دهد، بدون ایجاد مشارکت در برنامه نویسی پیچیده، یک وب سایت ایجاد کنید.

در اصل، CMS رابط بصری برای ساخت و تغییر محتوای وب سایت فراهم می کند. CMS را می توان در هاست وب شما نصب کرد. و پس از نصب CMS، با کمک مرورگر وب خود می توانید به راحتی به سایت خود دسترسی پیدا کرده و هر نوع تغییری را ایجاد کنید.

ویژگی های مهم

ویژگی های جوملا
ویژگی های جوملا

جوملا گزینه ای قدرتمند برای ساختن وب سایت است. در زیر برخی از ویژگی های اساسی آن آورده شده است.

1- چند زبانه بودن

چند زبانه بودن یکی از بهترین مزایای این سیستم است. به طور حتم، برای کسانی که انگلیسی بلد نیستند، یک ویژگی است که احساس راحتی داشته باشند. بله! جوملا چند زبانه است و فارسی هم جز 75 زبانی است، که پشتیبانی می کند.

2-ساپورت دستگاه های الکترونیکی مختلف

امروزه داشتن یک وب سایت که پاسخگوی دستگاه های مختلف باشد، یک امتیاز است. زیرا هر کاربری در حال گشت و گذار در اینترنت از طریق تلفن های هوشمند است. بنابراین، لازم است وب سایتی وجود داشته باشد، که کاملاً روی هر دستگاهی با هر اندازه کار کند و جوملا یک وب سایت کاملاً کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، شما هرگز یک بازدید کننده بالقوه وب سایت را از دست نخواهید داد.

3- استفاده آسان

جوملا یک سیستم منبع باز و کاملاً رایگان برای استفاده است. اما رایگان به این معنا نیست که فاقد ویژگی باشد. یکی دیگر از عوامل خوب آن بروزرسانی های مکرر است و به روزرسانی های جدیدی را در قالب ویژگی ها و عملکردهای جدید به ارمغان می آورد. با هر بروزرسانی جدید، کار کردن با آن راحت تر می شود.

4- امنیت

امنیت یک عامل اساسی است، که باید هنگام ایجاد یک وب سایت در نظر بگیرید. جوملا احراز هویت دو عامل را برای شما فراهم می کند تا از احتمال هک شدن جلوگیری شود.

5-انجمن جوملا

هر کس می تواند به صورت داوطلبانه در این انجمن شرکت کند. جوملا یک پروژه منبع باز است، که از داوطلبان و کمک های آنها استقبال می کند. با هر مهارت و با هر اندازه اطلاعات می توانید در آن مشارکت کنید و به دیگران اجازه دهید از دانش شما استفاده کنند. در این بخش، شما با کاربران دیگر جوملا آشنا می شوید و ممکن است از آنها چیزی یاد بگیرید. اگر به مشکلی برخوردید، احتمال این وجود دارد که شخصی قبلاً در این بخش اطلاعاتی ارائه داده باشد و شما به راحتی می توانید راه حل آن را مشاهده کنید.

مدیریت جوملا ساده است. و عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارد که کار با آنها را آسان می کند.

چه چیزی باعث می‌شود این سیستم مدیریتی وب را انتخاب کنید؟

جوملا یا وردپرس

جدا از ویژگی های فوق الذکر، دلایل متعدد دیگری برای استفاده از این سیستم وجود دارد، که عبارتند از:

  • یک وب سایت کاملاً بهینه سازی شده SEO با جوملا دریافت خواهید کرد.
  • شما می توانید منوها را به عنوان دلخواه طراحی کنید.
  • تغییر مسیر URL بسیار ساده است.
  • با 1 کلیک به روزرسانی ها را دریافت می‌کنید.

نتیجه گیری

امیدوارم مقاله فوق درباره این سیستم مدیریتی وب، برای شما مفید واقع شده باشد. در این محتوا، جنبه های مختلف جوملا و قابلیت استفاده از آن بیان شد. مطمئن باشید هنگامی که شروع به استفاده از جوملا نمایید، هرگز از CMS دیگری استفاده نخواهید کرد. با این حال، جوملا ویژگی های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر هنوز، با این ویژگی ها قانع نشده اید، بهتر است به مقایسه وردپرس، جوملا و دروپال بپردازید و خودتان تصمیم بگیرید که بهترین CMS برای شما کدام است.

منبع

سما حسین جانی
مریم حسین جانی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :