میکرو مارکتینگ چیست؟

دسته بندی ها : سئو مریم حسین جانی
اپلیکیشن یا وبسایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای توسعه کسب و کار مورد استفاده شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری قرار می‌گیرد، بازاریابی می‌باشد و برای همه مشاغل به خصوص آن‌‌هایی که رقبای زیادی دارند، امری حیاتی محسوب می‌شود، تا کالا یا خدمات خود را به مردم معرفی نمایند. با کمک بازاریابی، هر شغلی می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه‌تر کند، به همین دلیل در دنیای امروز، شرکت‌های بزرگ سرمایه‌های قابل توجهی را به میکرو مارکتینگ اختصاص می‌دهند.

در این محتوا به تعریف میکرو مارکتینگ و روش‌های اجرای آن می‌پردازیم.

تبلیغات به روش میکرو مارکتینگ

میکرو مارکتینگ

میکرو مارکتینگ یا بازاریابی خرد یک روش تبلیغاتی است، که گروه خاصی از افراد را مورد هدف قرار می‌دهد، به کمک این روش محصولات یا خدمات مستقیما به مشتریان عرضه می‌شوند. برای استفاده از تکنیک‌های میکرو مارکتینگ، یک شرکت یا مجموعه موظف است، مخاطبان را با ویژگی‌هایی مانند جنس، عنوان شغلی، سن یا یک مکان جغرافیایی خاص در نظر بگیرد، این روش ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌ها داشته باشد، اما بی‌شک تاثیر زیادی در فروش خواهد داشت. در گذشته شرکت‌ها به امید جلب توجه مصرف‌کنندگان در بازار رقابتی، فعالیت‌های بازاریابی گسترده‌ای را از طریق تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی انجام می دادند، اما امروزه، به لطف روش‌های نوین و تخصصی در مارکتینگ، عملکرد شرکت‌ها در این حوزه به کلی تغییر کرده است.

بازاریابی و کمپین هدفمند

بازاریابی یکی از بهترین راهکارهایی است که این روزها همه کسب و کارها تمایل به استفاده از آن دارند، زیرا باعث افزایش مشتری، فروش، آگاهی از برند و افزایش میزان سود می‌شود، همچنین با کمک کمپین‌های بازاریابی خرد، مشاغل می‌توانند روی کاربرانی که احتمال تبدیل شدن به مشتری بالفعل را دارند، تمرکز کنند.  بنابراین توجه به کمپین میکرو مارکتینگ برای آن دسته از بیزینس‌هایی که به دنبال روش‌های هدفمند‌ بر اساس تمایل مخاطبان خود در بازار هستند، ضروری است.

نحوه کار بازاریابی خرد چگونه است؟

بازاریابی محلی و بازاریابی فردی از زیر شاخه‌های میکرو مارکتینگ هستند. این استراتژی‌ها برای شرکت‌هایی با هر اندازه مفید می‌باشند. یک شرکت تجاری می‌تواند با ارائه تبلیغات ویژه به گروهی از مشتریان وفادار خود و به کمک بازاریابی نوین فروش کالا یا خدماتش را اجرایی کند. در حالی که مشاغل کوچک با بودجه کم‌تر ترجیح می‌دهند با شخصی سازی فرایند مارکتینگ،  روی خریداران هدف تمرکز نمایند. سفارشی کردن تبلیغ برای جلب توجه گروه‌های کوچکی از مخاطبان، گران‌تر از ایجاد تبلیغات به صورت عمومی و انبوه است.

میکرو مارکتینگ و کمپانی های موفق

نمونه‌ای از شرکت‌هایی که از کمپین‌های میکرو مارکتینگ به صورت موفقیت آمیز بهره برده اند، می‌توان  Procter & Gamble (P&G)  و Uber را نام برد. هنگامی که کمپانی P&G یکی از شامپوهای خود را معرفی کرد، یک کمپین بازاریابی منحصر به فرد جهت فروش این محصول برای هدف قرار دادن زنان در آمریکا ایجاد و راه اندازی کرد و هنگامی که شرکت Uber سعی در وسعت دادن محدوده جغرافیایی خود داشت،  از داده های گسترده ای برای رسانه های اجتماعی استفاده کرد و در مورد مشکلات خاص حمل و نقل و معظلات آن در هر شهر، نقاط ضعف بیشتری جمع آوری کرد. نتیجه مثبت این روش تبلیغاتی،  باعث افزایش چشم‌گیر مشتریان شد.

کلام آخر

میکرو مارکتینگ از دهه 1990 تا به امروز پیشرفت‌های زیادی داشته است. این شیوه بازاریابی ممکن است کمی زمان‌بر و پرهزینه باشند، اما بی‌شک موفقیت چشم‌گیری در توسعه بیزینس شما ایجاد می‌کند. در نتیجه اگر شغلی دارید و می‌خواهید با هدف قرار دادن گروه خاصی از مخاطبان، محصول یا خدمات خود را بهتر ارائه دهید، پس کمپین میکرو مارکتینگ برای شما بسیار مفید خواهد بود.

منبع

سما حسین جانی
مریم حسین جانی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :