فتوشاپ چیست؟

دسته بندی ها : متفرقه مریم حسین جانی
فتوشاپ

Adobe Photoshop  یک نرم افزار حرفه‌ای ویرایش و روتوش عکس برای استفاده در رایانه‌های ویندوز یا MacOS است. فتوشاپ توانایی ایجاد، بهبود یا تغییر تصاویر و آثار هنری را به کاربران ارائه می‌دهد. تغییر پس‌زمینه، شبیه سازی یک نقاشی یا ایجاد نمای جایگزین در عکس‌ها همه با Adobe Photoshop  امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار از کاربری‌ترین ابزارهای موجود در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید. فتوشاپ امکان ویرایش تصاویر مجزا و همچنین دسته‌های عظیم عکس را فراهم می‌کند. در این محتوا قصد داریم در رابطه با انواع نسخه‌های فتوشاپ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نسخه‌های مختلف

نسخه های مختلفی از این نرم‌افزار در دسترس کاربران قرار دارد، که عبارتند از:

  • Photoshop CC
  • Photoshop Elements
  • Photoshop Lightroom
  • Photoshop Express

کاربرد

Adobe Photoshop  ابزاری مهم برای طراحان، توسعه دهندگان وب، گرافیست‌ها، تصویرگرها، عکاسان و متخصصان خلاق است و به طور گسترده‌ای برای ویرایش تصویر، روتوش، ایجاد ترکیبات تصویری، ماکت‌های وب‌سایت و … کاربرد دارد. همچنین این امکان را به کاربر می‌دهد تا تصاویر دیجیتال یا اسکن شده را برای استفاده به صورت آنلاین یا چاپی ویرایش کند. علاوه بر همه این موارد گرافیک‌های مستقلی را می‌توان برای استفاده در برنامه‌های دیگر به وجود آورد.

Photoshop CC  چیست؟

Adobe Photoshop CC  نسخه Creative Cloud فتوشاپ است. این نسخه در سطح حرفه‌ای و جز نرم‌افزارهای بسیار کاربردی می‌باشد.  Photoshop CC  یک نرم افزار تصویربرداری پیشرفته است که توسط طراحان، متخصصان وب، ویرایشگران فیلم و عکاسان برای تغییر یا دستکاری تصاویر دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فتوشاپ در درجه اول برای ویرایش تصاویر دو بعدی استفاده می‌شود، اگرچه برخی از قابلیت‌های ویرایش تصویر سه بعدی را نیز ارائه می‌دهد. همچنین شامل قابلیت تجزیه و تحلیل تصویر است و می‌تواند در تهیه تصاویر برای استفاده به صورت آنلاین یا چاپی مورد استفاده قرار گیرد.

Adobe Photoshop Elements

Adobe Photoshop Elements   نسخه‌ دیگری از این نرم‌افزار می‌باشد، که شامل بسیاری از قابلیت‌های حرفه‌ای است که در  Adobe Photoshop CC  هم یافت می‌شود، با این تفاوت که گزینه‌های ساده‌تری برای کاربران مبتدی ارائه می‌شود. به طور خلاصه برای عکاسان آماتور و علاقه‌مندان به عکاسی دیجیتال طراحی شده است. Photoshop Elements  با استفاده از همان هسته اصلی تصویربرداری دیجیتال Photoshop CC  ساخته شده است. قابلیت‌های معمول این نسخه عبارتند از:

  • تغییر رنگ تصویر
  • برش تصاویر
  • ترمیم نقص‌ها، مانند گرد و غبار روی لنز یا قرمزی چشم
  • نقاشی روی تصویر با قلم یا مداد
  • افزودن متن به تصاویر
  • حذف افراد یا اشیا درون یک تصویر
  • سازماندهی عکس‌ها برای دسترسی سریع
  • انتشار تصاویر بصورت آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل

فتوشاپ لایت روم چیست؟

فتوشاپ لایت روم نسخه دیگری از خانواده نرم افزارهای فتوشاپ است و عمدتا توسط عکاسان برای پردازش تعداد زیادی از تصاویر استفاده می‌شود. در حقیقت Lightroom  توانایی ایجاد و ذخیره پیش تنظیمات تصویری را دارد، که می‌توانند همزمان روی دسته بزرگی از عکس‌ها اعمال شوند. این نسخه دارای ابزار تصویربرداری غیرمخرب است به این معنا که پرونده‌های اصلی دست نخورده باقی بمانند. Lightroom  توانایی ویرایش فایل‌های RAW را دارد. با استفاده از این نسخه می‌توان تعادل نور تصاویر را تنظیم کرد. با این وجود، فتوشاپ لایت روم بسیاری از ویژگی‌های عملکردی Adobe Photoshop CC یا Adobe Photoshop Elements را ندارد.

سخن آخر

روش‌های مختلفی برای یادگیری Adobe Photoshop وجود دارد. شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین، یادگیری از طریق آموزش‌‌های رایگان در شبکه‌های اجتماعی و کتاب‌های آموزشی از روش‌های متداول می‌باشند. فراگیری این نرم‌افزار برای همه افرادی که در زمینه طراحی دیجیتال و عکاسی فعالیت دارند، بسیار کاربردی است. در این محتوا سعی کردیم شما را با نسخه‌های مختلف فتوشاپ آشنا کنیم. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع

سما حسین جانی
مریم حسین جانی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :