امنیت در وب به چه معناست؟

دسته بندی ها : سئو پروین کاظمی منش
امنیت در وب

امنیت در وب با نام “امنیت سایبری” نیز شناخته می‌شود. این امر در اصل به معنای محافظت از یک وب سایت یا برنامه وب با شناسایی، پیشگیری و پاسخ به تهدیدات سایبری است.

وب سایت‌ها و برنامه‌های وب به همان اندازه خانه‌های فیزیکی، فروشگاه‌ها و مکان‌های دولتی در معرض نقض امنیت هستند. متأسفانه، جرایم اینترنتی هر روز اتفاق می‌افتد و اقدامات امنیتی زیادی در زمینه وب برای محافظت از به خطر افتادن وب سایت‌ها و برنامه‌های وب لازم است.

این دقیقاً همان کاری است که امنیت وب انجام می‌دهد. این یک سیستم اقدامات محافظتی شامل پروتکل‌هایی است که می‌تواند وب سایت یا برنامه وب شما را از هک شدن یا ورود توسط افراد غیرمجاز محافظت کند. این بخش جدایی‌ناپذیر امنیت اطلاعات برای محافظت از وب سایت‌ها، برنامه‌های وب و خدمات وب حیاتی است. هر چیزی که از طریق اینترنت اعمال می‌شود باید دارای نوعی امنیت در وب باشد تا از آن محافظت کند.

بهترین استراتژی‌های امنیت در وب

دو استراتژی بزرگ دفاعی وجود دارد که یک توسعه‌دهنده می‌تواند برای محافظت از وب سایت یا برنامه وب از آن‌ها استفاده کند. این دو روش به شرح زیر است:

  • تخصیص منابع: با اختصاص کلیه منابع لازم به عللی که به هشدار دادن به توسعه‌دهنده در مورد مسائل و امنیت وب و تهدیدها اختصاص دارد، توسعه‌دهنده می‌تواند یک سیستم هشدار ثابت و بروز شده دریافت کند که به او کمک می‌کند هر گونه تهدید را قبل از نقض رسمی امنیت شناسایی و ریشه‌کن نماید.
  • اسکن وب: چندین راه اسکن وب در حال حاضر وجود دارد که برای خرید یا بارگیری در دسترس هستند. این راه‌حل‌ها، فقط برای تهدیدات آسیب‌پذیر شناخته شده خوب هستند و جستجوی تهدیدهای ناشناخته بسیار پیچیده‌تر است. با این حال، این روش می‌تواند در برابر بسیاری از نقض‌های امنیتی محافظت کند و ثابت شده است که وب سایت‌ها در طولانی مدت ایمن می‌شوند.

امنیت در وب همچنین از بازدیدکنندگان در برابر موارد زیر محافظت می‌کند:

  • داده‌های سرقت شده: مجرمان اینترنتی مرتباً اطلاعات بازدیدکننده را که در یک وب سایت ذخیره می‌شود مانند آدرس‌های ایمیل، اطلاعات پرداخت و چند جزئیات دیگر، هک می‌کنند.
  • طرح‌های فیشینگ: این فقط مربوط به ایمیل نیست، بلکه از طریق فیشینگ، هکرها با طراحی ظاهری دقیقاً شبیه وب سایت، کاربر را فریب می‌دهند و آن‌ها را مجبور می‌کنند جزئیات حساس خود را ارائه دهند.
  • تغییر مسیر: بعضی اوقات حملات می‌تواند بازدیدکنندگان را از سایتی که بازدید کرده‌اند به یک وب سایت مخرب هدایت کند.
  • هرزنامه: پیوندها، صفحات و نظرات غیرمعمول می‌توانند در سایت توسط هکرها نمایش داده شوند تا حواس شما را پرت کنند و بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت‌های مخرب سوق دهند.

جمع‌بندی

بنابراین، نصب امنیت در وب آسان است و همچنین به تجار کمک می‌کند تا وب سایت خود را ایمن و مطمئن کنند. فایروال برنامه وب از حملات خودکار که معمولاً وب سایت‌های کوچک یا کمتر شناخته شده را هدف قرار می‌دهند جلوگیری می‌کند. این حملات توسط ربات‌های مخرب یا بدافزار ایجاد می‌شوند که به طور خودکار آسیب‌پذیری‌هایی را که می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند بررسی می‌کنند یا باعث حملات DDoS می‌شوند که وب سایت شما را کند یا خراب می‌کند.

بنابراین، امنیت وب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به ویژه برای وب سایت‌ها یا برنامه‌های وب که با اطلاعات محرمانه، خصوصی یا محافظت شده سر و کار دارند. روش‌های امنیتی در حال تکامل هستند تا با در نظر گرفتن انواع مختلف آسیب‌پذیری موجود، ایجاد شوند.

منبع

پروین کاظمی منش
پروین کاظمی منش

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :