اشتباهات رایج در وب سایت

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
برنامه نویسی برای کودکان

اشتباهات رایج در وب سایت شامل چه مواردی است و تا چه اندازه می تواند مهلک باشد؟ وب سایت ها بخش مهمی از هر برنامه رشد کسب و کار هستند. در حقیقت طبق بررسی انجام شده و آمارهای موجود، یک فرد به طور متوسط ​​هر روز 6 ساعت و 42 دقیقه را بصورت آنلاین می گذراند. مخاطبان شما به وضوح اغلب اوقات آنلاین هستند، اما اگر یک سایت پر از اشتباه داشته باشید، امکان جذب و حفظ کاربران را دارید؟ چه میزان بررسی جهت نیازهای کاربران انجام دادید؟

ما لیستی از اشتباهات رایج در وب سایت ها را که باید با هر هزینه ای از آن جلوگیری کنید، درج کرده ایم.

لیست اشتباهات رایج در وب سایت :

اشتباه شماره 1 – سرعت بارگذاری کند

چه مدت طول می کشد تا صفحات وب سایت شما لود شود؟ اگر سرعت لود سایت بیش از چند ثانیه بیشتر طول بکشد، احتمال زیادی وجود دارد که مشتریان با ارزش را از دست بدهید. در سایت های فروشگاهی، مطالعات گوگل نشان می دهد که یک ثانیه تاخیر در بار بارگیری صفحه می تواند تا 20٪ سود فروش را تحت تأثیر قرار دهد.

با بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه، نزد بازدید کنندگان خود سربلند باشید.

با استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights Google ، می توانید مطمئن شوید که سرعت بارگذاری شده در موبایل و دسک تاپ شما در محدوده استاندارد مورد نظر است و پاسخگوی نیازهای کاربران کلیه دیوایس ها می باشد.

خوشبختانه، حل این اشتباه رایج وب سایت می تواند به سادگی فشرده سازی اندازه تصاویر و بهینه سازی کد وب سایت شما باشد.

اشتباهات رایج در وب سایت

اشتباه شماره 2 – تجربه ضعیف در تلفن همراه

اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک وب از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. طراحی وب سایت شما باید نیازهای کاربران موبایل را پاسخگو باشد، به این معنی که وب سایت باید در تمام دستگاه ها از جمله قالب های تلفن همراه بسیار عالی و کامل باشد.

بهینه سازی جهت تلفن همراه باید متناسب با نیازهای کاربران شما تنظیم شود. کاربران تلفن همراه نیازهای متفاوتی دارند، و طراحی وب سایت شما باید آن را منعکس کند. اندازه صفحه نمایش کوچکتر در دستگاه های تلفن همراه را نیز باید در نظر گرفته و نادیده گرفته نشود.

بازدید کنندگان سایت که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، معمولاً می خواهند اطلاعاتی با دسترسی آسان تر داشته باشند و جزئیات آن را نیز در مقایسه با بازدیدکنندگان استفاده کننده از دسک تاپ بیشتر نشان دهند.

خریداران را با یک پنجره بازشو یا عناصری که کلیک کردن دشوار است، تحت الشعاع قرار ندهید؛ طراحی و کدنویسی تمیز باعث می شود سایت شما کاراتر باشد.

اشتباه شماره 3 – پیوندهای خیلی زیاد یا خیلی کم

پیوندها می توانند برای بهبود وب سایت شما در موتورهای جستجو عالی باشند. با این حال، یک اشتباه وب سایت ها که مرتباً می بینیم این است که یا وب سایت از لینک های خیلی زیادی استفاده می کند یا کلا لینک ها نادیده گرفته می شود.

یک پیوند داخلی کاربران را به صفحات مختلف مورد علاقه در همان وب سایت سوق می دهد. با استفاده از پیوندهای داخلی، قدرت رتبه بندی صفحات در کل سایت را تقویت می کنید.

با این حال اگر پیوندهای زیادی در صفحات خود داشته باشید نیز این مورد می تواند به یک حواس پرتی برای کاربران تبدیل شود. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما مرتبط هستند و کاربران را در جهت صحیح قرار می دهند. هدف این است که دو تا پنج پیوند مرتبط در هر صفحه خود درج کنید. پس از انجام این کار و به مرور نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

پیوندهای غیر مرتبط از دیگر اشتباهات رایج در وب سایت

پیوندهای خارجی به هدایت کاربران به یک وب سایت غیر از سایت خودتان منجر می شود. به عنوان مثال، یک وبلاگ اختصاص داده شده به مطالب مربوط به سلامتی ممکن است شامل پیوندی از نحوه تهیه کاپ کیک یا اسموتی در بازار باشد. طبیعتا این مورد ارتباطی با سئوی وب سایت شما ندارد.

روند دستیابی به لینک های خارجی را لینک سازی می نامند. پیوندهای خارجی که به وب سایت شما اشاره می کنند مانند یک توصیه نامه از اعتبار سایت شما هستند. آنها به Google نشان می دهند که شما یک وب سایت معتبر هستید. قطعا با گذشت زمان، ایجاد لینک می تواند رتبه جستجوی شما را بهبود بخشد.

در حالت عکس نیز اگر از پیوندهای خارجی بیش از حد کیفیت پایین برخوردار باشید، می تواند بر اعتبار شما تأثیر منفی بگذارد و دقیقا یکی از اشتباهات رایج در وب سایت را شما نیز انجام دادید.

اشتباهات رایج در وب سایت

اشتباه شماره 4 – عدم کیفیت محتوا

هنگامی که صحبت از اشتباهات رایج در وب سایت می شود، داشتن محتوای کم و یا عدم کیفیت محتوای در شده در صفحات وب سایت شما در صدر این لیست قرار دارد.

محتوا می تواند از متن نوشتاری گرفته تا فیلم ها و پادکست متغیر باشد. انتشار منظرم در وب سایت شما بسیار ارزشمند است زیرا به شما کمک می کند تا لیست کلمات کلیدی برتر خود را با هدف جستجوی بهتر در گوگل پیاده سازی کنید.

وقتی صحبت از سئو می شود، محتوا باید بهترین دوست شما باشد. شما می توانید با انتشار مطالب منظم در سایت خود به صورت مستمر برای رفع این مشکل کار کرده و اطمینان حاصل کنید که برای مطالبی که در صفحات خود درج می کنید، اهداف خاصی دارید.

محتوای خوب از اصلی ترین نیازهای کاربران در وب

محتوای خوب می تواند به وب سایت شما در دستیابی به لینک سازی، رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، آموزش مخاطبان خود و تعامل با مشتریان وب سایت کمک کند.

این کار را با درج محتوای با کیفیت در صفحه اصلی خود شروع کنید و سپس به سایر صفحات مهم سایت خود بروید. برای جذب بازدید کنندگان، محتوای جامع، فیلم ها و عکس های با کیفیت بالا را به مطالب خود اضافه کنید.

اشتباه شماره 5 – صفحات و عناصر مهم سایت شما از دید کاربران پنهان هستند

یکی از مهم ترین نیازهای کاربران سهولت دسترسی است. زمانی که مهم ترین بخش های کلیدی سایت از دید کاربران مخفی بوده و سهولت دسترسی وجود نداشته باشد قطعا متضرر خواهید شد. سایت خود را به صورتی مرور کنید که گویی شما یک خریدار بالقوه هستید. بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که یافتن همه اطلاعات و بخش های مهم سایت آسان است. این بخش‌ها می تواند شامل پلن های فروش سایت، اطلاعات تماس، سؤالات متداول، اکانت‌های رسانه های اجتماعی ، ثبت نام در سایت و خبرنامه و موارد دیگر باشد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :