تفاوت هاستینگ و isp

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
هاستینگ

تفاوت هاستینگ و ISP چیست؟

تفاوت هاستینگ و isp را می دانید؟ تشخیص ISP از ارائه دهنده میزبان وب برای برخی از افراد می تواند گیج کننده باشد، زیرا خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می دهند گاهی اوقات با هم همپوشانی دارند. در زیر تفاوت‌ بین هاستینگ و isp را به طور اساسی بیان می کنیم.

ISP مخفف ارائه دهنده خدمات اینترنت و وظیفه اصلی آن اتصال به اینترنت است. هر کاربر اینترنتی از طریق ISP به شبکه اینترنت دسترسی می یابد. از طرف دیگر، ارائه دهنده هاستینگ وب از طریق سرور ( رایانه ای سریع و قدرتمند ) وب سایت را در دسترس کلیه نقاط جهان قرار می دهد.

ابتدایی ترین توضیح درباره ISP این است که راهی برای کلیه کاربران می باشد تا به اینترنت و وب سایت ها دسترسی داشته باشند. ارائه دهنده میزبانی وب دارای فضا و سروری است که وب سایت در آن مستقر می شود. اگر می خواهید یک وب سایت راه اندازی کنید، به هردو سرویس دهنده نیاز دارید تا سایت شما برای عموم مردم در دسترس باشد.

Isp جهت دسترسی افراد به نت و هاستینگ جهت دسترسی سایت به اینترنت می باشد. این توضیحات کلی و عمومی از تفاوت هاستینگ و isp است.

میزبانی از طریق یک ISP چطور با هاستینگ متفاوت است؟

امروزه ISP ها اغلب خدمات اضافی بر فعالیت اصلی را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. مانند حساب های ایمیل، ذخیره از راه دور داده ها و برخی حتی فضای میزبانی و سرور اختصاصی نیز ارائه می دهند. اما در هر صورت نقش اصلی آنها ایجاد دسترسی مردم به اینترنت است. البته درست است که ISP شما می تواند نقش ارائه دهنده هاستینگ را نیز ایفا کند، اما احتمال وجود دارد که در ارائه فضای میزبانی به خوبی ارائه اینترنت نباشد و باعث خدشه دار شدن وجهه و برند شرکت شود.

هزینه میزبانی هاست

بعضی از ISP ها هاست “رایگان” نیز ارائه می دهند که اگر isp به صورت تخصصی در این زمینه ورود نکرده باشد برای سایت های پر بازدید یا برای مشاغل خیلی مهم توصیه نمی شود. پشتیبانی فنی شرکت های isp نیز اغلب محدود است و راهکار ها و بستر کمتری برای توسعه سایت وجود دارد.

برنامه های میزبانی وب ارزان عمدتا توسط تبلیغات جذب مشتری می کنند. روش هایی مانند قرار دادن بنر در وب سایت های تبلیغاتی، تبلیغ گوگل و ..

اما در یک شرکت تخصصی هاستینگ دقیقا به اندازه پولی که پرداخت کردید یک هاست با ارزش تهیه می کند و تفاوت هاستینگ و isp کاملا در این بخش روشن است.

تفاوت هاستینگ و isp

تهیه چک لیست برای انتخاب یک هاست

جهت خرید هاست نیاز است یک چک لیست از برخی مهمترین ملاحظات برنامه های میزبانی وب داشته باشید:

    فضای ذخیره سازی کافی برای سایت شما

    بستر مناسب جهت رشد سئو سایت شما

    امکان آپلود حجم بالای اطلاعات به هاست بدون نیاز به FTP

    انعطاف در توابع و ماژول های فعال در سرور

    ضمانت بازگشت هزینه در صورت وجود مشکل

    آپ تایم واقعی به معنای عدم قطع و وصلی مکرر هاست

    تهیه بکاپ از سایت به صورت روزانه یا هفتگی

    اطمینان از امنیت بالای سرور

    پشتیبانی از زبانهای برنامه نویسی محبوب و پویا

انتخاب میزبانی شما نه تنها بر بودجه شما تأثیر می گذارد، بلکه بر تجربه هر کاربر تازه وارد در وب سایت نیز تأثیر خواهد داشت. برای مقایسه هاست ها با یکدیگر، سایتهای میزبانی شده را در شرکت ها و سرورهای مختلف بررسی کنید. می توانید از هر شرکت بخواهید چند نمونه سایت میزبانی شده در سرورهای خود را برای شما ارسال کنند تا وضعیت سرعت و پایداری سرویس ها را بررسی کنید.

بررسی این موارد زمانی که شرکت ارائه دهنده هاست تخصصی در این زمینه کار نکرده باشد و به عنوان خدمات دوم محسوب شود بسیار سخت خواهد بود و نمی توان انتظار یک پشتیبانی و دریافت خدمات مانند خدمات یک شرکت تخصصی هاستینگ را داشت. امیدواریم در انتهای مطلب تفاوت هاستینگ و isp را درک کرده باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :