جوملا یا وردپرس؟

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
جوملا بهتره یا وردپرس

جوملا یا وردپرس ، کدامیک جهت راه اندازی یک وب سایت مناسب تر است؟ با انتقال مشاغل از وب سایت Static به وب سایت Dynamic ، افزایش استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) بسیار چشمگیر بوده است. CMS ها با ویژگی‌های منبع باز و رایگان بودن و عدم نیاز به دانش فنی بالا به بیشترین آمار استفاده در سال‌های اخیر رسیده است.

همچنین پس از توسعه بیشتر ، CMS به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به داشتن یک طراح وب و توسعه دهنده ، به ایجاد تغییرات اساسی در وب سایت خود بپردازند. سیستم های مدیریت محتوا همچنین دارای قابلیت بالایی در زمینه سئو هستند و 2 CMS برتر که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد جوملا یا وردپرس است که در این مقاله تصمیم به مقایسه این دو سیستم مدیریت محتوا داریم تا به پاسخ نهایی در زمینه استفاده از جوملا یا ورپرس نزدیک تر شوید.

جوملا یا وردپرس

جوملا یا وردپرس؟

وردپرس

در مقایسه، وردپرس با سهم بازار 59.9٪ در وهله اول قرار دارد ، وردپرس محبوب ترین CMS مورد استفاده در بازار امروز است.

وردپرس با داشتن میلیون ها وب سایت در بازار، دلیل افزایش محبوبیت آن سادگی بسیار است که می تواند توسط افراد تازه کار و همچنین کارشناسان و بدون هیچ زحمتی راه اندازی شود. بزرگترین ویژگی وردپرس این است که نیازی نیست شما دانش فنی در مورد HTML یا PHP داشته باشید.

همچنین، این سیستم مدیریت محتوای کاربرپسند در زمینه‌های به روز‌رسانی، مدیریت و نگهداری وب سایت و گسترش وب سایت کار را برای کاربران آسان تر می کند. دلایل انتخاب وردپرس مواردی از قبیل مقرون به صرفه بودن، امنیت بالا، نگهداری آسان وب سایت و SEO قدرتمند است. علاوه بر این ، افزونه ها و تم های بی شماری برای وب سایت‌های وردپرس در دسترس است.

جوملا یا وردپرس

برای اینکه نگاهی اجمالی به قدرتمند بودن این سیستم مدیریت محتوا داشته باشید ، در اینجا برخی از وب سایت های معروف ایجاد شده توسط وردپرس را مشاهده می کنید :

    BBC America

    Sony Music

    Time Inc

    Mercedes-Benz

    Harvard Gazette Onine

جوملا

جوملا در مقایسه با وردپرس 6.6 درصد از سهم بازار را دارد و بهترین CMS بعد از وردپرس در این زمینه است که این مساله خود می تواند انتخاب بین جوملا یا وردپرس را آسان تر کند. با استفاده از زیرساخت های منبع باز مشابه، جوملا مدیریت محتوا را آسان می کند و طیف گسترده ای از برنامه های افزودنی را برای کاربران فراهم می کند که انتخاب در اضافه کردن قابلیت های گسترده به وب سایت را دشوار می کند. به همین ترتیب ، مجموعه گسترده ای از قالب‌های جذاب را نیز برای استفاده رایگان در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه ، این برنامه همچنین دارای یک انجمن معروف و بین المللی در زمینه ارائه قالب و افزونه و همچنین پاسخگویی به سوالات کاربران در سراسر دنیا است.

کلیه ویژگی های مهم مانند سرعت مناسب وب سایت، سیستم کش، امنیت بالا، انعطاف پذیری، سهولت ویرایش و به روزرسانی مطالب همانطور که در WordPress وجود داشت در این CMS نیز وجود دارد. بنابراین ، اگرچه به اندازه WordPress کاربر پسند نیست اما با این حال جوملا یک سیستم مدیریت محتوای عالی به ویژه برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک یا یک سایت در زمینه شبکه های اجتماعی است.

علاوه بر این ، چند وب سایت مشهور که توسط جوملا CMS تأمین می شوند را برایتان لیست کردیم :

    Harvard University

    The Hill

    Linux.com

    Guggenheim

    The Fashion Spot

جوملا یا وردپرس

نتیجه گیری جهت پاسخ به سوال جوملا یا وردپرس

    وردپرس ابزاری برای ایجاد وب سایت است که به زبان PHP نوشته شده، در حالی که جوملا جدا از اینکه از زبان PHP استفاده کرده، بلکه از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا (OOP) و الگوهای طراحی نرم افزار نیز استفاده می کند.

وردپرس فقط mysql را به طور انحصاری پشتیبانی می کند اما جوملا از بسیاری از پایگاه های داده دیگر مانندMySQL ، MS SQL ، PostgreSQL و غیره پشتیبانی می کند.

    وردپرس چهت پشتیبانی از ویژگی های چند زبان با محدودیت زیادی روبرو است، در حالی که جوملا از قابلیت انعطاف پذیری زیادی برای پشتیبانی از چند زبان برخوردار است.

    وردپرس دارای افزونه های پیش فرض بسیار خوب در دایرکتوری افزونه های خود بوده و افزونه های رایگان بسیاری جهت ارائه دارد (بیش از 38000). اما جوملا به طور پیش فرض افزونه جهت استفاده را ارائه نمی دهد و افزونه های رایگان کمتری نیز به نسبت وردپرس در بازار جوملا موجود است.

    نصب وردپرس با زمان کمتر پنج دقیقه بسیار آسان است در حالی که نصب جوملا نسبت به وردپرس کمی بیشتر زمان می‌برد.

با تمام این توضیحات استفاده از جوملا یا وردپرس نهایتا بستگی به زمینه فعالیت شما، امکانان مورد نیاز و اهداف پیش رویتان دارد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :