سیستم مدیریت محتوا یا برنامه نویسی؟

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
پی اچ پی

سیستم مدیریت محتوا یا برنامه نویسی؟ قبل از هر چیز، روشن است که هم CMS و هم برنامه نویسی دستی روشهای مناسبی برای ساختن وب سایت هستند. در این محتوا به این سوال پاسخ می دهیم که کدام راه بهتر است. در واقع این مساله بستگی به این دارد که چه کسی وب سایت را ایجاد می کند و به چه نوع وب سایت نیاز است.

نیازسنجی

وب سایت های خاصی وجود دارد که شما نمی توانید با یک ابزار CMS بسازید در حالی که برخی از وب سایت ها با یک ابزار سیستم مدیریت محتوا کاملاً ساده و سریع ساخته می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب هر دو روش ساخت وب سایت صحبت کنیم و به شما این زمینه را می دهیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سیستم مدیریت محتوا
سیستم مدیریت محتوا

مزایای استفاده از برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا

برنامه نویسی

برنامه نویسی یک روش سنتی برای ساختن وب سایت است که در آن باید کد را از ابتدا بنویسید و همه چیز را از طراحی و توسعه برنامه نویسی کنید. شما باید زبانهای برنامه نویسی ابتدایی و پیشرفته را کاملاً بدانید، در غیر این صورت طبق نیاز شما یا مشتری خود ، نمی توانید یک وب سایت با کدگذاری دستی بسازید.

نیازی به گفتن نیست که برنامه نویسی دستی در مقایسه با CMS زمان بسیار بیشتری را می گیرد و می توانید هر وقت می خواهید بدون کدنویسی کار خود را انجام دهید؛ بدون برنامه نویسی.

کنترل بیشتر در برنامه نویسی

بهترین بخش در مورد برنامه نویسی این است که شما می توانید کنترل کاملی بر آنچه انجام می دهید داشته باشید. شما می توانید الگوی خود را ایجاد کرده و از آن در پروژه های دیگر استفاده کنید. برخی از پروژه های پردرآمد نیازمند برنامه نویسی هستند زیرا الزامات متفاوت از معمول است. با کد نویسی دستی، شما توانایی کنترل همه چیز را دارید و بنابراین می توانید از روش های میانبر برای افزایش سرعت نسبت به آنچه ممکن است نتوانید با CMS داشته باشید استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا

علاوه بر این، اضافه کردن ویژگی های بیشتر در آینده نیز آسان خواهد بود. همچنین اگر شما کدنویسی دستی را انجام می دهید، باید برای ساعت ها اشکال زدایی آماده باشید. با استفاده از یک ابزار CMS ، احتمال اشتباه کردن تقریباً صفر است و به همین دلیل است که بیشتر مبتدیان به ابزار CMS عادت می کنند. با این حال ، به دلیل عدم آگاهی صحیح، آنها در جایی که دانش فن آوری های توسعه وب مورد نیاز است، نمی توانند پروژه های بزرگتری را انجام دهند.

cms

مخفف سیستم مدیریت محتوا و ابزاری است برای ایجاد یک وب سایت توسط یک ساختار اساسی که با آن همراه است. سیستم مدیریت محتوا از تم ها و الگوهای مناسب برای وب سایت شما استفاده می کند. این قالب ها ویژگی های داخلی زیادی دارند که معمولاً در پنل مدیریت وب سایت مربوطه موجود است. شما می توانید یک وب سایت را بدون هیچ گونه دانش فنی ایجاد کنید. بنابراین، شما نیازی به یادگیری زبانهای برنامه نویسی از قبل ندارید، اما اگر دانشی در زمینه برنامه نویسی داشته باشید می توانید آن را اصلاح یا گسترش دهید.

دلایل زیادی وجود دارد که مردم از CMS برای راه اندازی دستی استفاده می کنند. اولین دلیل آن این است که بسیار راحت است و کاملاً توسعه یافته است. هیچ دانش برنامه نویسی لازم نیست و بنابراین ، هر کسی که قبلاً فقط از رایانه استفاده کرده و کار با مرورگر را بلد است، می تواند این کار را با سهولت انجام دهد. علاوه بر این ، جایی برای خطا وجود ندارد زیرا همه چیز به صورت خودکار در پس زمینه توسط ابزار نوشته می شود و قطعات کد از قبل تایید شده است.

مدیریت زمان در سیستم مدیریت محتوا

علاوه بر این ، زمان توسعه حداقل است زیرا الگوهای اختصاصی برای بخش ها و ساختارهای مختلف وب سایت ها در دسترس است. نه فقط یک نفر، بلکه چندین نفر می توانند بدون زحمت در همان وب سایت کار کنند. مهمتر از همه، برخی از ابزارهای سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می دهد کد نویسی پیش فرض را ویرایش کنید تا ویژگی های جدیدی اضافه کنید و طبق الزامات خود چیزی را در قالب تغییر دهید. با این حال، برخی محدودیت های شخصی سازی را دارند. علاوه بر این، مسائل امنیتی همچنین می تواند در بلند مدت شما را دچار مشکل کند ، زیرا بدون یک پشتیبان حرفه ای نمی توانید متوجه شوید نقاط ضعف در کجا هستند.

سیستم مدیریت محتوا

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده می کنید ، مزایای هر دو روش در کنار معایب به صورت متمایز وجود دارد. اگر ایده بسیار کمی درباره برنامه نویسی دارید ، غیر از رفتن به سیستم مدیریت محتوا گزینه دیگری ندارید. می توان گفت راه درست برای ساختن وب سایت استفاده از هر دوی آنهاست. برای انجام سریع کارها باید از ابزار CMS استفاده کنید. سپس در جایی که استفاده از ابزار CMS پاسخگو نباشد، برای بدست آوردن ویژگی های مورد نظر باید به سمت برنامه نویسی بروید. بنابراین ، به عنوان یک توسعه دهنده وب سایت ، شما باید دانش اولیه را در استفاده از هر دو برای ایجاد یک وب سایت طبق نیاز خود داشته باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :