دلایلی که چرایی اهمیت عنوان محتوا را می‌گوید

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
تولید محتوا یعنی چه

منظور از عنوان محتوا چیست؟ این مسئله خصوصا اگر به عنوان یک وبلاگ‌نویس مشغول به فعالیت هستید اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. درواقع شاید شما تعداد زیادی دنبال‌کننده اختصاصی داشته باشید که هر آنچه را که ارسال می‌کنید بدون هیچگونه توجهی به عنوان آن مورد مطالعه قرار می‌دهند. اما اگر تصمیم دارید تا خوانندگان جیدی را به سمت وبلاگ خود جذب نمائید باید عنوان‌هایی جذاب انتخاب کنید. اگر باز هم به اهمیت انتخاب عنوانی جذاب و هیجان‌انگیز واقف نشده‌اید و به آن اعتقادی ندارید. توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا چرایی اهمیت عنوان‌های انتخابی را برای شما شرح می‌دهیم.

* شما 5 ثانیه شاید هم کمتر در اختیار دارید

اگر به هیچ چیز دیگری در این لیست توجه نمی‌کنید، به این نکته توجه کنید. شما پنج ثانیه یا کمتر در اختیار دارید: این مدت، زمانی‌ست که افراد تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند پست شما را بخوانند یا نه. بدون یک عنوان قانع کننده، پست وبلاگ شما کاملا بی‌تاثیر خواهد شد. محتوای شما می‌تواند شامل مفاهیمی طنزگونه، سرگرم‌کننده یا مفید باشد، اما بدون عنوانی جذاب، همچنان نادیده گرفته می‌شود. از همین‌رو وقت خود را صرف تفکر بر روی عنوان محتوا کنید. با چند گزینه بازی کنید.

عنوان محتوا
عنوان محتوا

مطمئن باشید که ارزش سپری کردن زمان‌تان را دارد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است که عناوین انتخابی شما ارتباط مستقیمی با سبک نوشتاری‎‌تان داشته باشد. استفاده از برخی ابزارها در این راستا میتواند بسیار کمک‌کننده باشد.

* عناوین، موضوع مقاله شما را بیان می‌کنند

شاید با خود فکر کنید این مسئله بی‌اساس است. اما تمامی افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک، کپی‌رایتینگ، وبلاگ‌نویسی و… مشغول به فعالیت هستند تمامی تلاش خود را بکار می‌گیرند تا در زمان نگارش محتوا، عنوانی متناسب با محتوای‌شان انتخاب نمایند. درواقع محال است که شما عنوانی را ببینید و به ماهیت محتوا پی نبرید. اگر چنین باشد بلافاصله سایت را کنار بگذارید.

محتوا پادشاه سئو
عنوان محتوا

* عنوان محتوا ترافیک سایت را بهبود می‌دهد

این یکی از مهم‌ترین ملاحظاتی است که هنگام تهیه عنوان محتوا باید به آن توجه کنید. در واقع این کلمات کلیدی هستند که به موتورهای جستجوگر کمک می‌کنند تا خوانندگان بالقوه را به سمت سایت و محتوای نگارش شده شما هدایت کنند. از همین‌رو در زمان جستجوی اطلاعاتی باید به این مسئله اهمیت دهید که آیا کلمه کلیدی انتخابی شما در عنوان محتوا یافت می‌شود؟ برای اینکه نتیجه بهتری بدست آورید توصیه می‌شود که کلمه کلیدی موردنظرتان را از برنامه ریز AdWords خارج کنید تا ببینید که چقدر اصطلاحات شما جستجو می شود و در حال گذراندن چه رقابتی است.

* با کمک عنوان، خوانندگان را درگیر کنید

 به خوانندگان بالقوه خود فکر کنید. آنها چه میخواهند؟ اکثر مردم به دنبال اطلاعات عملی هستند که در مورد آنها صدق می‌کند. در بیشتر موارد (اما نه همه) آن‌ها به شما یا نظرات شما علاقه‌ای ندارند، اما می‌خواهند چیزی را پیدا کنند که بتوانند از آن استفاده نمایند. به عنوان مثال، این محتوا می‌توانست با عنوان “نکاتی برای انتخاب عنوان محتوا” باشد. اما مطمئنا بسیار خسته‌کننده بوده و هیچ جذابیتی را برای شما و مخاطبین دیگر به همراه نداشت. اما حال، موضوع انتخابی توانسته معادله را بهم زده و شما را به سمت خواندن این محتوا سوق دهد. عنوان این محتوا به این دلیل برای شما اهمیت دارد زیرا می‌خواهید تمامی پرسش‌ها و چراهایی که در ذهن‌تان ایجاد شده است را از بین ببرید.

تولید محتوا
تولید محتوا

* خوانندگان را هیجان‌زده کنید

آیا تاکنون عنوانی پیدا کرده‌اید که باعث شود احساس کنید، مجبور هستید مقاله‌ای را که با آن همراه بوده، بخوانید؟ و هنگامی که آن را خواندید، نتوانید از به اشتراک‌گذاری آن با تمامی افرادی که می‌شناسید جلوگیری کنید؟ این نوعی ایجاد هیجان در مخاطب است. درواقع شما به عنوان یک کپی‌رایتر یا وبلاگ‌نویس وظیفه ایجاد هیجان در مخاطب را برعهده دارید. نکته اینجاست که همه این‌ها با «عنوان» شروع می‌شود. در عین حال، نباید به استفاده از تاکتیک‌های ارزان متوسل شوید. عنوان شما هنوز هم باید منعکس‌کننده محتوای واقعی پست شما باشد. اگر شما خوانندگان را فریب دهید دیگر هرگز به سراغ سایت شما نخواهد آمد. شاید عنوان “10 راه برای مقابله با چربی” هیجان انگیز به نظر برسد، اما اگر نکات مربوط به رژیم غذایی و ورزشی شما “احساسی” نباشد، خواننده شما احساس فریب‌خورده‌ها را دارد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :