همه چیز درمورد دامین

دسته بندی ها : تکنولوژی, مقالات پریا اصبری
دامين چيست

از جمله سوالاتی که اغلب برای کاربران اینترنت پیش می آید “دامين چيست”، “دامین چگونه کار می کند” و … است. ما در این مقاله قصد داریم، این موارد را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

دامين چيست

  • نام دامنه، یکی از مهم ترین عناصر هر وب سایت است. در واقع دلیلی که شما می توانید از فروشگاه ها و وبلاگ های آنلاین مورد علاقه خود بازدید کنید، دامین می باشد.
  • نام دامنه شما نه تنها بر میزان احتمال یافتن وب سایت شما توسط افراد تأثیر می گذارد، بلکه نقش مهمی در نحوه درک آن ها از سایتتان دارد.
  • نام دامنه آدرسی است که افراد برای دسترسی به یک سایت در مرورگر تایپ می کنند. تقریباً مانند اثر انگشت، هر نام دامنه برای یک وب سایت خاص منحصر به فرد است و نمی توان آن را با سایر صفحات وب به اشتراک گذاشت.
  • دامنه ها به عنوان روشی انسان پسند برای دسترسی به پروتکل اینترنت (IP) ایجاد شدند که نشان دهنده مکان یاب آنلاین یک وب سایت است. آدرس IP رشته ‌ای از اعداد است که به هر رایانه اختصاص داده شده و شامل چهار عدد اعشاری از 0 تا 255 بوده که با نقطه از هم جدا می شوند. به عنوان مثال نام دامنه به ما اجازه می دهد 172.217.3.196 را به عنوان google.com ذخیره کنیم.

توجه

نام های دامنه معمولاً به عنوان URL (جنس یاب منبع جهانی) یا آدرس وب شناخته می شوند، اما شکل اصلی یک نام دامنه از دو عنصر تشکیل شده است: نام و پسوند.

دامنه ها چگونه کار می کنند؟

  1. اینترنت یک شبکه عظیم جهانی از رایانه‌ هایی است که از طریق یک شبکه ی کابل‌ های زیر دریایی به یکدیگر متصل شده ‌اند. هر یک از این رایانه ها، صرف نظر از اینکه به عنوان دستگاه های شخصی یا سرور کار می نمایند، با یک آدرس IP شناسایی می شوند که به آنها اجازه می دهد با یکدیگر به منظور ارسال، یافتن و بازیابی داده های وب ارتباط برقرار کنند.
  2. برای این که رایانه ‌ها بتوانند صفحات وب مناسب را پیدا نمایند، رشته ‌های کلمات به ظاهر تصادفی باید دوباره به اعداد تبدیل شوند، این کار بر عهده نام دامنه یا همان دامین می باشد.
  3. سیستم، نام دامنه وارد شده در مرورگر را به یک IP قابل خواندن توسط رایانه ترجمه می کند. این سیستم توسط ICANN نظارت می ‌شود و معمولاً با دفترچه‌ های تلفن قدیمی مقایسه می گردد که می‌ توانید نام هر کسی را برای پیدا کردن شماره آن ‌ها جستجو کنید.
  4. هنگامی که یک نام دامنه را در یک مرورگر وب وارد می نمایید، درخواستی به سرورهای DNS ارسال می شود که نام متصل به آن دامنه را جستجو می کنند و درخواست شما را برای آن ها ارسال می نمایند. این نام سرورها توسط ارائه دهنده میزبانی وب مدیریت شده و پس از یافتن IP مربوطه، درخواست را به سروری که فایل های وب سایت در آن ذخیره می شود، ارسال می کنند. وب سرور از IP استفاده کرده و تمام فایل های مرتبط را پیدا می کند تا داده ها را به مرورگر ارسال نماید.
دامين چيست

همه ی این مراحل در کمتر از 3 ثانیه اتفاق می افتد.

کلام آخر

هنگامی که یک دامنه را ثبت کردید، هیچ کس دیگری نمی تواند آن را داشته باشد. برای خرید نام دامنه با ما تماس بگیرید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :