انواع خطای SSL

دسته بندی ها : گواهینامه ssl محمد یاری پور
گرین بار

خطای ssl شامل انواع خطاهای متنوع می شود. اگر کاربر دارای وب سایت ، نرم افزار یا برنامه ای است که قصد دارد با استفاده از استانداردهای رمزنگاری قوی یا امضای دیجیتالی ، از آن ایمن شود ، باید یک گواهینامه ssl را نصب کند.

با استفاده از گواهینامه SSL ، می توان اعتماد کاربران و تعداد مشتریان را افزایش داد تا بتواند به سرعت، رشد تجارت را ارتقا بخشد. این گواهینامه ها با محافظت در برابر حملات سایبری ، به معاملات آنلاین تجارت الکترونیکی و اطلاعات حساس مشتریان (مانند داده های کارت اعتباری) کمک می کنند. وب سایت یا نرم افزاری که با یک گواهینامه ssl امن است ، تمایل دارد حداکثر حداکثر بازخورد مثبت را از کاربران دریافت کند.

روند نصب گواهینامه SSL ممکن است بعضی اوقات منجر به خطاهای معدودی شود که می تواند عملکرد صحیح آن را مختل کند ، به ویژه اگر این گواهینامه ssl توسط شخصی نصب شود که تجربه زیادی در زمینه نصب گواهینامه SSL نداشته باشد.  شما ممکن است کلافه شوید که چگونه باید از خطای گواهینامه ssl خلاص شوید. خوب ، ما برای رفع این خطاهای SSL راه حال هایی ارائه می کنیم. لیست خطاهای فنی گواهی SSL (خطای اتصال SSL) مانند گواهی SSL قابل اعتماد ، خطای سرور و غیره به شرح زیر است:

خطای  SSL Certificate Not Trusted

اگر به یک وب سایت مراجعه می کنید و مرورگر شما هشدار می دهد SSL Certificate Not Trusted ، سپس نشان می دهد که گواهی مورد نظر یا توسط یک گواهی معتبر روت امضا نشده است یا اینکه مرورگر قادر به یافتن گواهینامه ssl نیست.

اگر در واقع گواهی توسط یک مجوز معتبر گواهی (CA) امضا شده باشد ، چنین اخطاری حاکی از احتمال عدم نصب یا عدم نصب صحیح یکی از گواهینامه های واسطه / زنجیره ای روی سرور وب در بین گواهی اولیه و اصلی است.

خطای ssl

خطای The SSL certificate not issued by a trusted certificate authority

در حقیقت در این وضعیت نیز گواهینامه SSL قابل اعتماد نیست

هنگامی که خطایی را در مرورگر خود مشاهده می کنید که می گوید: ” The SSL certificate not issued by a trusted certificate authority” ، به این معنی است که مرورگر شما نمی تواند به گواهی اعتماد کند زیرا تأیید نشده است و یا از طرف یک مجوز معتبر امضا نشده است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که باعث ایجاد این خطا می شود.

این وب سایت از گواهینامه خود امضا شده یا Self-signed certificate استفاده می کند: گواهینامه Self-signed certificate می تواند به صورت رایگان ایجاد شود و یا معمولا به صورت پیش فرض توسط کنترل پنل هاست نصب می شود اما به هیچ عنوان کارایی ندارد.

گاهی نیز دلیل آن این است که وب سایت از گواهی SSL قابل اعتماد استفاده می کند اما گواهی واسطه / زنجیره ای به درستی نصب نشده است.

خطای ssl

خطای SSL certificate name mismatch

ممکن است مرورگر شما پیغام خطایی را نمایش دهد مانند SSL certificate name mismatch که به معنای ” گواهی امنیتی ارائه شده توسط این وب سایت برای آدرس وب سایت دیگری صادر شده است” می باشد که به این نوع، خطای “عدم تطابق نام گواهی SSL” گفته می شود.

هنگامی که نام دامنه درج شده در گواهینامه SSL که هنگام ایجاد فایل CSR درج شده است با آدرس وارد شده در آدرس بار مطابقت ندارد ، یک مرورگر چنین پیام را نشان می دهد. راه حل رفع مشکل اطلاع به شرکت نصب کننده گواهینامه ssl و درخواست نصب مجدد گواهینامه ssl است.

یک دلیل دیگر بروز این خطای ssl ، دسترسی به سرور با استفاده از نام داخلی است در حالی که گواهینامه SSL در آن سرور دارای نام عمومی است. و برای حل این خطا در این شرایط ، شما نیاز به خرید و نصب گواهینامه ssl از نوع UC دارید که دارای یک نام عمومی خارجی و نام سرور داخلی در گواهینامه SSL است.

بعد از نصب گواهینامه SSL می توانید صحت گواهینامه ssl نصب شده را با استفاده از ابزارهای رایگان SSL Checker تأیید کنید.

ضمن اینکه دقت نمایید پیام های خطای ssl عدم تطابق ممکن است در مرورگرهای مختلف متفاوت باشد

خطای This page contains both secure and nonsecure items

صفحه حاوی موارد امن و غیر ایمن است

به طور کلی ، هنگامی که برخی از عناصر یک صفحه وب ایمن (صفحه ای که در مرورگر شما با https: //) باز شده است توسط منابع مطمئن لود نشود، می توانید این نوع پیام خطای ssl را مشاهده کنید. این خطا بیشتر در قاب ها ، فایل و اسکریپت های جاوا و تصاویر رخ می دهد.

خطای Invalid Server Certificate Error

خطای گواهینامه سرور نامعتبر است می گوید گوگل کروم قادر به یافتن گواهی سرور معتبر برای شروع ارتباط امن نیست. برای شروع یک session رمزگذاری شده ، گواهی سرور باید توسط یک مرجعه معتبر گواهی SSL صادر شود.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :