تجزیه و تحلیل سئو سایت

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
سئو سایت شرکتی

آیا می دانید سایت شما از نظر بهینه سازی موتور جستجو در چه جایگاهی قرار دارد؟ با بررسی seo سایت، تجزیه و تحلیل دوره ای نحوه عملکرد وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و انجام ممیزی وب سایت، می توانید تنظیماتی در استراتژی سئوی سایت خود ایجاد کنید و نحوه رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید. در زیر هفت مورد اصلی برای بررسی در هنگام انجام ممیزی سئوی وب سایت آورده شده است، ما را در ادامه همراهی کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

بررسی seo سایت

زمان بارگذاری

سرعت سایت یک عامل مهم در ارائه یک تجربه کاربری خوب است، به این معنی که یک وب سایت کند می تواند بر سئو کلی تأثیر منفی بگذارد. در واقع، احتمال نرخ پرش برای سایتی که بارگذاری آن بین یک تا پنج ثانیه طول می کشد، حدود 90 درصد است. با در نظر گرفتن عوامل تجربه کاربر مانند سرعت سایت، بخشی از Core Web Vitals Google است، نرخ پرش بالا و سرعت بارگذاری پایین می تواند منجر به عملکرد ضعیف وب سایت شما در SERP شود. برای بررسی عملکرد سایت خود، می توانید از ابزارهایی مانند PageSpeed Insights استفاده کنید که نسخه موبایل و دسکتاپ وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند.

بررسی seo سایت؛ امنیت

رمزگذاری HTTPS در وب سایت شما می تواند نقش مهمی در رتبه بندی گوگل وب سایت شما در SERP داشته باشد. در حالی که رمزگذاری HTTPS ممکن است به طور خودکار نتایج موتورهای جستجو را افزایش ندهد، اما به گوگل می گوید که وب سایت شما قابل اعتماد است و می تواند به عملکرد سئو سایت شما کمک کند. برای به دست آوردن تمایز HTTPS، باید یک گواهی SSL خریداری کنید. بدون این گواهی، کاربران ممکن است هنگام تلاش برای بازدید از وب سایت شما، یک هشدار امنیتی دریافت کنند که می تواند آنها را متقاعد کند که کلاً صفحه را ترک کنند.

ساختار سایت

یکی دیگر از جنبه های حیاتی تجربه کاربر، ساختار وب سایت واضح و آسان برای پیمایش است.

بررسی seo سایت

سازگار با موبایل

برای بررسی seo سایت لازم است سازگاری سایت خود با موبایل را نیز مورد بررسی قرار دهید، همه وب سایت ها بر اساس استانداردهای وب سایت سازگار با موبایل ایندکس و رتبه بندی می شوند. اگر وب‌ سایت شما نسخه موبایلی ندارد یا از طراحی واکنش ‌گرا استفاده می ‌کند، دسترسی به محتوا و لینک‌ ها را در نمایش تلفن همراه دشوار می ‌کند یا برای بازدیدکنندگان موبایل، سایت به کندی بارگیری می ‌شود، در این حالت امتیاز خود را از دست خواهید داد. خوشبختانه، چندین ابزار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی عملکرد تلفن همراه استفاده کنید، از جمله Test-Friendly Test و Google Search Console.

رتبه کلمه کلیدی

اگر بهینه ‌سازی کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئوی ارگانیک شما بوده است، باید کلمات کلیدی رتبه ‌بندی خود را بررسی کنید تا مکان‌ هایی را که فرصت‌ هایی برای بهبود دارید، شناسایی کنید.

محتوای سایت

هنگام بررسی seo سایت خود، باید تلاش های بازاریابی محتوای SEO خود را نیز بررسی کنید. به معیارهای وب سایت مانند جلسات ارگانیک، میانگین زمان در صفحه و نرخ پرش توجه کنید تا ایده ای از عملکرد محتوای وب سایت خود در SERP داشته باشید.

کلام آخر

برای بررسی seo سایت خود لازم است موارد مختلفی را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید، امن اس اس ال می تواند با ارائه عملکردهای منطقی و مناسب شما را در این راه کمک کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو سایت کلیک کنید و یا با ما در تماس باشید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :