تفاوت وبلاگ و وب‌سایت در چیست؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
اسکریپت چیست

امروزه ما در دوره پیشرفته ای زندگی می‌کنیم از همین رو خیلی دور از انتظار نیست که افراد برای گسترش کسب و کار خود یا راه اندازی کسب و کاری جدید در حوزه اینترنت دست به کار شده و وب سایت هایی را راه اندازی کنند. چه بسا که مطمئنا امروز افراد زیادی را می‌شناسید که در راستای راه‌اندازی کسب‌وکاری اینترنتی، وب‌سایت‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند. اما با این تفاسیر نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد که وبلاگ‌ها هنوز جایگاه بسیار ویژه‌ای در نزد افراد دارند. اما مسئله‌ای که در زمان راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند این است که تفاوت وبلاگ و وب‌سایت در چیست؟ مطمئنا نمی‌توان آن‌ها را یکسان متصور شد. با توجه به این مسئله که این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده در نظر داریم در ادامه این مقاله توضیحاتی خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های وب‌سایت

  • محتوای آن کاملا استاتیک است
  • باید آن را حرفه‌ای و رسمی بدانید.
  • اکثرا تعاملی در آن وجود ندارد و ارتباط به صورت یک طرفه است.
  • ارتباطات در صورت فروش یا خرید محصولات یا خدمات رخ می‌دهد.
  • امروزه همه وب‌سایت دارند. در واقع نوعی نیاز در تجارت امروز به حساب می‌آید.

ویژگی‌های وبلاگ

  • محتوا مرتبط بروزرسانی می‌شود.
  • رسمی نیست
  • با مخاطب در ارتباط است
  • می‌تواند آموزنده و آموزشی باشد.
  • تعاملی در رابطه با مسائل صنعت و مشتری برقرار می‌شود.
  • برخی از افراد وبلاگ دارند.
تفاوت وبلاگ و وب‌سایت در چیست

آشنایی با تفاوت وبلاگ و وب‌سایت

ابتدا شما را با ویژگی‌های وبلاگ و وب‌سایت آشنا کردیم؛ اما مطمئنا آگاهی از تفاوت وبلاگ و وب‌سایت کمک می‌کند تا نسبت به آنها شناخت بیشتری پیدا کرده و با توجه به نیاز خود به سراغ استفاده از یکی از آن‌ها بروید.

* وب‌سایت

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد به سراغ راه‌اندازی وب‌سایت بروند؛ ایجاد یک فروشگاه مجازی برای به فروش رساندن محصولات یا خدمات‌شان است. درواقع وب‌سایت یک انجمن عالی برای تبلیغ شناخته شده و تبلیغات و خرید و فروش دقیقاً همان چیزی‌ست که مردم هنگام مراجعه به وب‌سایت‌ها انتظار دیدنش را دارند. وقتی آنها در مرحله خرید هستند، به سراغ وب‌سایتی می‌روند که نیازهای آنها را برآورده سازد. همچنین ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و مشتریان موجود در وب‌سایت اساساً غیرممکن است زیرا وب سایت ثابت بوده و وقتی شخصی چیزی را از شما خریداری می‌کند، دیگر امکان تعامل وجود ندارد، بنابراین رابطه هرگز فرصتی برای پیشرفت و رشد نخواهد داشت.

* وبلاگ

یکی از اصلی‌ترین تفاوت وبلاگ و وب‌سایت در برقراری ارتباط با مشتریان موجود و مشتریان بالقوه است. زیرا وبلاگ اغلب محتوایی جالب و مفید را ارائه می‌دهد و ارتباطی را با مخاطب برقرار می‌کند که اغلب بی‌پایان است. حتی امکان مطرح‌کردن سوال و دریافت پاسخ نیز در وبلاگ وجود دارد. همچنین، یک وبلاگ مطالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که نمی‌توانند آن را در محتوای وب‌سایت مطالعه کنند. نکته اینجاست که در دنیای مدرن امروز ارتباطات همواره در حال توسعه و تقویت است پس این امکان وجود دارد که تمامی افرادی که با آنان ارتباط برقرار می‌کنید هرگز جزء مشتریان شما به حساب نمی‌آیند. خب این مسئله کاملا قابل است زیرا افراد آزادند تا آنجا که دوست دارند با شما تعامل کنند و همواره دوست شما باقی بمانند ولی از هرسایتی به صورت آنلاین یا حضوری خریدهای‌شان را انجام دهند. این یک واقعیت است که نمی‌توان کتمان کرد.

وبلاگ‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی را با خود به همراه دارند که در تقویت تعامل بسیار کارآمد است. به نوعی این وبلاگ‌ها هستند که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازند به عضویت سایت‌ها در آمده تا به‌طور مرتب مطالب به‌روز دنیا را مطالعه کنند. دقت داشته باشید برای اینکه این کار موثر واقع شود، وبلاگ‌ها باید حداقل یک الی دوبار در هفته مطالب جدید را بارگذاری کنند که حاوی محتوایی تازه، جذاب و موثر باشد. محتوا دقیقاً همان چیزی‌ست که افراد را به سمت خود جلب می‌کند و سرانجام مشتری جدیدی از آن‌ها می‌سازد. به گفته بسیاری از متخصصان، هدف واقعی یک وبلاگ ارائه مطالب مفید، ارزشمند، آموزنده و جالب است تا اعتماد مخاطبان را جلب کند. مردم از افرادی که به آنها اعتماد ندارند خریداری نمی‌کنند. تنها راهی که آنها به شما اعتماد خواهند کرد، این است که شما را بشناسند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :