معرفی ابزارهای سئو سایت

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
سئو فنی وب سایت

برای اینکه بتوانید سایت خود را به صفحات اول موتورهای جستجومانند گوگل برسانید لازم است از ابزارهای سئو استفاده کنید، شاید برایتان سوال باشد که ” ابزار سئو چیست” و “چگونه می‌ تواند به شما کمک کند” ازاین رو اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا می‌خواهید به نتایج بهتری دست یابید، بهتر است در ادامه ما را همراهی کنید تا با بهترین ابزارهای رایگان سئو آشنا شوید. سئو (مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو) عمل بهینه سازی وب سایت شما به گونه ای است که در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

ابزار سئو چیست؟

ابزارهای سئو داده ها و هشدارهایی را در مورد سلامت و موفقیت کلی وب سایت شما ارائه می دهند. آنها به کشف زمینه های فرصت و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب درآمد در SERP ها شوند را شناسایی می کنند. همانطور که ابزارهای واقعی هر کدام نقش خاصی دارند، در سئو نیز همین امر صادق است. با استفاده از این ابزارها می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • تجزیه و تحلیل
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • پیوندها
  • سئوی محلی
  • سئوی موبایل
  • سئو روی صفحه
  • پژوهش
  • بررسی رتبه
  • سرعت سایت
  • سئو وردپرس

ابزارهای سئو فوق العاده مفید هستند؛ اما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید تا بیشترین بهره را داشته باشید.

بهترین ابزار سئو چیست؟

اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا می‌خواهید با هزینه کم به نتایج بهتری دست یابید، در اینجا بهترین ابزارهای سئو رایگان را که در بازار وجود دارد رامعرفی کرده ایم:

ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO رایگان

1. گوگل آنالیز

این برنامه یک منبع ارزشمند است که برای هر بازاریاب دیجیتال ضروری است و داده های مفید زیادی در مورد وب سایت ها مانند تعداد بازدید از سایت، منابع ترافیک و جمعیت شناسی مکان ارائه می دهد. با اطلاعات دقیق گوگل آنالیز، بازاریابان دیجیتال می توانند استراتژی محتوای خود را تغییر دهند و بفهمند چه چیزی مناسب است. بدین ترتیب گوگل آنالیز یکی از بهترین ابزارهای سئوی رایگان است که هر بازاریاب دیجیتال باید از آن استفاده کند.

2. Data Studio

Google Data Studio به شما امکان می دهد داده ها را از منابع مختلف مانند کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیز ادغام کنید و تصاویر قابل اشتراک گذاری ایجاد نمایید.

3. Keyword Hero

این سرویس برای بیش از 2000 بار استفاده در ماه رایگان است و کلمات کلیدی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

4. Mozcast

با ایجاد صدها تغییر سالیانه توسط Google، در جریان آخرین پیشرفت‌ها به شما کمک می‌ کند تا مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای داشتن بهترین SERP انجام می ‌دهید.

ابزار سئو چیست

5. ابزار Panguin

ابزار Panguin که توسط Barracuda Digital ارائه شده است، ترافیک جستجوی شما را با تغییرات شناخته شده در الگوریتم جستجوی Google ردیف می کند.

6. Redirect Path C hrome

برنامه افزودنی Redirect Path Chrome کدهای وضعیت HTTP 301، 302، 404 و 500 را نشان گذاری می ‌کند، علاوه بر این، تغییر مسیرهای سمت سرویس گیرنده مانند تغییر مسیرهای متا و جاوا اسکریپت نیز علامت گذاری می شوند و اطمینان حاصل می کند که هر مشکل تغییر مسیر می تواند بلافاصله کشف شود.

هدرهای HTTP مانند انواع سرور و هدرهای کش و همچنین آدرس IP سرور نیز با کلیک یک دکمه قابل نمایش هستند.

7. Quick Click Website Audit

ممیزی وب سایت کلیک سریع یک برنامه افزودنی به سبک بوک مارکت است که به بسیاری از ابزارهای سئو آنلاین امروزی که بیشترین استفاده را دارند پیوند می دهد.

وقتی روی یک پیوند کلیک می‌شود، URL صفحه فعلی را استخراج می ‌کند و آن را به ابزار انتخابی وارد کرده و نیازی به کپی و جای‌ گذاری پیوندها در همه ابزارها نیست.

8. Screaming Frog SEO Spider

وب سایت خود را برای خطاهای سئو جستجو کنید. با Screaming Frog SEO Spider خطاهای هدر HTTP، اشکالات رندر جاوا اسکریپت، HTML اضافی، اشتباهات خزیدن، محتوای تکراری و موارد دیگر را کشف کنید.

9. Screaming Frog Log File Analyzer

فایل ‌های گزارش خود را در Screaming Frog’s Log File Analyzer آپلود کنید تا ربات‌ های موتور جستجو را تأیید کنید و بررسی نمایید که کدام URL خزیده شده ‌اند و داده‌ های ربات جستجو را مطالعه کنید.

10. SEOlyzer

یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل که داده ها را در زمان واقعی و دسته بندی صفحات ارائه می دهد.

11. ابزار سئو چیست Robots.txt Generator

یک فایل robots.txt در یک لحظه ایجاد کنید تا موتورهای جستجو بدانند چگونه در وب سایت شما بخزند و کاربران پیشرفته می توانند فایل های خود را با Robots.txt Generator سفارشی کنند.

کلام آخر

برای این که سایت شما بتواند رتبه کافی را کسب کند لازم است سایتتان را بهینه سازی کنید و برای کنترل و نظارت بهینه سازی لازم است از ابزار سئو استفاده نمایید و در جواب ابزار سئو چیست می توان گفت که این ابزارها برای تجزیه و تحلیل سئو سایت و موارد مختلف به کار می رود.

برای اینکه سئو سایت شما به درستی انجام شود بهتر است از یک شرکت معتبر مانند امن اس اس ال کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :