راهنمای بهینه سازی در سایت (سئو درون صفحه)

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
سئو در صفحه

الگوریتم جستجوی ارگانیک گوگل هر سال فاکتورهای مختلفی را برای سئو در نظر می گیرد و سئو در صفحه، همراه با محتوایی با کیفیت بالا، فرمولی محکم برای موفقیت بیشتر در جستجوی ارگانیک است. سئوی درون صفحه فراتر از کلمات کلیدی بوده و شامل تمام موارد از هدر گرفته تا برچسب عنوان، داده های ساختاریافته، بهینه سازی تصویر و موارد دیگر می شود.

سئوی درون صفحه برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) حیاتی است، زیرا به گوگل کمک می کند تا بفهمد هر قسمت از محتوای وب سایت شما در مورد چیست. هرچه گوگل محتوای شما را بهتر درک کند، در جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت که به معنای ترافیک، تبدیل و درآمد ارگانیک بیشتر است. حتی بهتر از آن، سئوی درون صفحه تجربه کاربر را در صورت انجام صحیح بهبود می بخشد. در این راهنمای گام به گام سئو روی صفحه، مهم‌ ترین روش‌ های بهینه‌ سازی خاص صفحه را که باید پیاده‌ سازی کنید و اینکه چرا برای استراتژی کلی سئو شما حیاتی هستند را توضیح خواهیم داد.

سئو در صفحه در مقابل سئو فنی

برخی از سئوکاران از اصطلاحات سئو داخلی و سئو فنی به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما سئوی فنی به مواردی مانند سرعت صفحه و سرعت سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، خزیدن و نمایه سازی می پردازد. به عبارت دیگر، بهینه سازی فنی روی کل وب سایت شما متمرکز است، در حالی که بهینه سازی درون صفحه بر URL های خاص تمرکز دارد.

سئوی خارج از صفحه نیز وجود دارد که شامل همه چیزهایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند ایجاد لینک و ذکر نام تجاری.

چرا سئوی درون صفحه بسیار مهم است؟

گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم جستجوی خود است و هنوز برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. اینجا جایی است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روی صفحه وارد می شود. خوشبختانه، استراتژی سئو درون صفحه آنقدرها هم که برخی افراد تصور می کنند سخت نیست. حقیقت این است که تنها تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه بندی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. بزرگترین اولویت شما باید ایجاد یک تجربه کاربری استثنایی باشد (فقط روی بهینه سازی محتوا برای ربات ها کار نکنید)

سئو در صفحه

URL ها به سئوی داخل صفحه کمک می کنند

گوگل به صراحت اعلام کرده است که URL ها به آنها کمک می کند تا بهتر بفهمند یک صفحه درباره چیست. بنابراین، چگونه URL های خود را بهینه می کنید؟

شامل یک کلمه کلیدی: کلمه کلیدی اصلی خود را در URL خود وارد کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران در درک محتوای صفحه کمک نمایید.

هدف را در نظر بگیرید: علاوه بر کلمات کلیدی اصلی، از کلمات توصیفی برای کمک به انتقال هدف یا هدف یک صفحه استفاده کنید.

از کلمات واقعی استفاده کنید: برای سئو در صفحه به جای اعداد و کاراکترهایی که برخی از سیستم های مدیریت محتوا تولید می کنند، از کلمات واقعی در URL خود استفاده نمایید.

مختصر باشد: ساختار URL خود را کوتاه و برای موتورهای جستجو آسان نگه دارید. همچنین، گوگل اغلب URL ها را در نتایج جستجو نشان می دهد. اگر URL صفحه یک رشته طولانی از حروف و اعداد تصادفی باشد، به کاربران در درک صفحه شما کمک نمی کند. هرچه آنها هدف صفحه شما را بهتر درک نمایند، احتمال اینکه روی نتیجه جستجو کلیک کنند بیشتر می شود.

از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید: خط خطی باعث می شود URL ها خواناتر شوند.

برچسب های عنوان و توضیحات متا

متا تگ ها یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو در صفحه هستند. هر صفحه دارای یک برچسب عنوان است که در نتایج جستجو به عنوان یک عنوان ظاهر می شود. توضیحات متا خلاصه ای کوتاه از صفحه ای می باشد که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود. هر دو برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران در درک هدف یک صفحه مهم هستند.

تگ عنوان یک فاکتور مستقیم در رتبه بندی سئو در صفحه است، در حالی که توضیحات متا اینطور نیستند. زمانی که عنوان و توضیحات متا بهینه شوند، نرخ کلیک (CTR) را افزایش می ‌دهد و در نتیجه ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

سئو در صفحه

سئوی درون صفحه برای متا تگ ها

اولین قدم در تجزیه و تحلیل سئو در صفحه شما باید نگاهی به عنوان و توضیحات متا باشد. این مراحل را دنبال کنید:

  • کلیدواژه اصلی خود را نزدیک ابتدای عنوان قرار دهید.
  • عنوان را حدود 55 یا 60 کاراکتر نگه دارید تا در نتایج جستجو نشان داده شود. افزونه های وردپرس مانند Yoast می توانند به شما بگویند که متا تگ های شما بیش از حد طولانی هستند.
  • از تمام حروف در تگ های عنوان خودداری کنید.
  • به هر صفحه یک عنوان منحصربفرد بدهید تا گوگل فکر نکند که صفحات تکراری دارید.
  • عناوین واضح و جذابی بنویسید که کاربران بخواهند روی آنها کلیک کنند.
  • برای سئو در صفحه کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا خود بگنجانید. وقتی کسی آن کلمه کلیدی را جستجو می کند، گوگل آن را در نتایج جستجو پررنگ می کند.
  • توضیحات متا را تا 155 کاراکتر نگه دارید.
  • توضیحات متا خود را طوری بسازید که به طور دقیق صفحه را توصیف کند. با آن مانند یک تبلیغ رفتار کنید و کلمات را به گونه ای بسازید که مردم مجبور به کلیک کردن شوند.

داده های ساخت یافته

داده های ساختاریافته یا طرحواره به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را به صورت بهتری درک کنند، بنابراین باید بخش مهمی از ممیزی SEO در صفحه شما باشد. برای مثال، فرض کنید صفحه محصولی دارید که شامل مواردی مانند قیمت‌ ها، در دسترس بودن، رتبه‌ بندی‌ ها و غیره است. Google نمی ‌تواند آن را بفهمد، مگر اینکه آن اطلاعات را به روشی خاص در HTML ساختار دهید.

انواع داده های ساخت یافته

داده‌های ساختاریافته کد سئو در صفحه‌ ای است که در صفحات خود قرار می‌ دهید و به گوگل در درک محتوا کمک می‌ کند. فرمت‌ های داده‌ های ساختاریافته خاصی برای موارد مختلف وجود دارد، از جمله:

  • کتاب ها
  • مقالات
  • فیلم ها
  • دوره های آموزشی
  • رتبه بندی ها
  • مناسبت ها
  • اطلاعات کسب و کار محلی
  • رتبه بندی ستاره ها
  • دستور پخت
  • آگهی های شغلی

گوگل اغلب داده‌های ساختاریافته را مستقیماً در نتایج جستجو قرار می‌ دهد و آن‌ها را به‌ عنوان یک قطعه غنی نشان می ‌دهد.

کلام آخر

برای اینکه سایت شما پیشرفت کرده و در نتایج جستجو نشان داده شود، بایستی بهینه سازی انجام گیرد، بهینه سازی شامل سئو در صفحه، سئو خارجی و سئو فنی است، بنابراین سئو سایت خود را به هترین حالت ممکن انجام دهید و در امتیازبندی گوگل رتبه لازم را به دست آورید.

برای سئو سایت خود از امن اس اس ال کمک بگیرید و با کمترین قیمت وب سایتتان را بهینه کنید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :