محتوای مناسب گوگل را می‌شناسید؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
گوگل شیت

هیچگاه نمی‌توان انتظار این را داشت که هنر نوشتن و یا تولید محتوای مناسب رو به افول برود. هرچند که پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی تاثیر بسزایی بر روی این مسئله داشته است. در این راستا Google Analytics  یکی از بهترین ابزارهایی‌ست که توسط گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق آن کلمات کلیدی را ردیابی می‌کند. بدون کلمه کلیدی، نمیتوانید به درک این مسئله برسید که کدام عبارت بازدیدکننده را به مقالات شما لینک می‌دهد. در نتیجه نوشتن یک کپی‌رایتینگ و محتوایی قوی بسیار سخت می‌شود. خوشبختانه امروزه شرکت‌ها و برندهای تجاری بسیار زیادی در این راستا مشغول به فعالیت هستند و ابزارهای تحقیقاتی و پیشنهاداتی زیادی را ارائه داده‌اند.

محتوای مناسب

اما نکته اینجاست که کپی‌رایتینگ سئو تنها مختص به کلمات کلیدی نیست. مطمئنا مطالب زیادی در این رابطه مطالعه کرده‌اید و می‌دانید که تفاوت‌هایی در این زمینه وجود دارد. به نوعی رشد پایدار ابزارهای جستجو به ما ثابت کرده که همه‌چی به صورت کاملا آهسته و بدون هیچگونه حد و حصری در حال پیشرفت است و تنها محتوایی می‌تواند مناسب گوگل باشد و در رتبه‌بندی سایت شما تاثیر داشته باشد که تمام نکات را در حین نوشتن شامل شود. با این تفاسیر در نظر داریم در ادامه توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کابران همان الگوریتم‌ها هستند

گوگل همواره در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که محتوای منتشر شده، مخصوص کاربرانی‌ست که به سایت شما مراجعه می‌کنند. در روزهای ابتدایی سئو و حتی به تازگی حدود 3 الی 4 سال پیش، امکان قدم برداشتن در راستای اهداف موتورهای جستجوگر گوگل با استفاده از انواع ابزارها و بازی‌های الگوریتمی وجود داشت. اما امروزه فناوری گوگل برای درک رفتار کاربر بهبود قابل توجهی داشته و یک تغییر عمده در آن رخ داده است، عملی که رفتار کاربر را در نظر میگیرد تا در صفحات شما به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی اصلی عمل نماید. الگوریتم RankBrain یکی از مواردی‌ست که می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران هدف را به سمت صفحات و وب‌سایت خود هدایت نمائید.  اما این الگوریتم چگونه محتوا مناسب را تشخیص می‌دهد؟

  • آیا محتوای منتشر شده توسط سایت شما با لحنی رسمی نوشته شده است؟
  • آیا صفحات وب‌سایت شما با یک قالب مختصر به یک سوال خاص پاسخ می‌دهند؟
  • آیا قبل از ترک سایت حاضر به پرداخت هزینه برای دریافت خدمات است؟

به‌طورکلی گوگل به یک دلیلی به رتبه‌بندی صفحات شما ادامه می‌دهد؛ بازگشت بازدیدکننده، تعامل مداوم، سیگنال‌های اجتماعی، کلمات کلیدی دنباله‌دار و البته عملکرد سایت که تمامی موارد در رتبه‌بندی سایت نقش دارند. اما سوال اینجاست که یک نویسنده چگونه می‌تواند از تمامی این موارد برای بهبود سئو کمک بگیرید؟ در ادامه برخی از موارد را برای شما بازگو می‌کنیم.

1. چگونگی پاسخ‌دادن

در وهله اول باید بدانید که گوگل محتوای مناسب شما را به دلیل ساختار آن مورد بررسی قرار می‌دهد و به‌طور خودکار یک قطعه برجسته به وجود می‌آورد که می‌تواند تمامی عناوین و عناوین فرعی را مشخص کند. برای پاسخ‌دادن به پرسش‌ها به جای اینکه فکر کنید از کدام ویژگی برای ارائه پاسخی مناسب استفاده کنید؛ تا حد امکان به سراغ برقراری ارتباطی دوستانه بروید. مطمئن باشید که در نهایت وضعیت بهتری پیدا خواهید کرد.

2. از کلمات کلیدی دنباله‌دار استفاده کنید

در حالت ایده‌آل، هرصفحه در وب‌سایت شما حول ایده یک کلمه کلیدی خاص ساخته شده است. گفته می‌شود، بیشتر مشاغل کلمات کلیدی ساده را هدف قرار می‌دهد، دسته‌ای از عبارات رایج که حجم جستجوی بالایی دارند و در مثال‌های دنیای واقعی دارای سرعت کلیک کمی نیستند. علاوه‌براین، رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی با حجم بالا دشوار است، و اکثر مواقع غیر از این، ترافیکی که در ازای آن می‌گیرید، بدون پتانسیل فروش خواهد بود. اما هدف کلمه کلیدی دنباله‌دار دقیقا پاسخ به سوالاتی‌ست که فراتر از انتخاب اصلی کلید واژه می‌رود. به عنوان نمونه، اگر کسب‌وکار شما در مورد “غرفه های یوگا” است، پس چگونه می‌توانید بر روی این عبارت کلیدی مانور دهید تا جزئیات و اطلاعات بیشتری را درج کنید؟ آیا “غرفه ها” می‌توانند به‌غیر از بهبود انعطاف‌پذیری وضعیت، به چیز دیگری کمک کنند؟ آیا با افرادی مواجه شده‌اید که مواردی را برای بهبود رفاه خود به شما ارائه دهند؟

محتوای مناسب

این‌ها مثال‌های واقعی در مورد چگونگی بهبود نسخه شما با کلمات کلیدی دنباله‌دار در محتوای مناسب است. و اگر تلاش می‌کنید از کلمات کلیدی دیگری طولانی استفاده کنید، به طور خودکار گوگل همیشه مکانی عالی برای شروع است.

3. محتوای مناسب نباید تنها آموزنده باشد

مطمئنا محتواهای کپی زیادی را دیده‌اید که تنها از سایت‌های دیگر برداشت شده و کسب‌وکارها را به این باور می‌رساند که می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. نکته اینجاست که امروزه، هیچ مشکلی در باب اطلاع‌رسانی بودن محتوای مناسب وجود ندارد. تنها نیاز است که کسب‌وکارها تمام تلاش خود را بکار گیرند تا محتوایی زنده ارائه دهند و این مسئله تنها زمانی میسر می‌شود که خودتان آن را بنویسید. امروزه مطالب کپی زیاد با هدف آموزنده بودن در سایت‌های مختلف به چشم می‌آید اما برای موفقیت و برای اینکه محتوای مناسب گوگل را در اختیار داشته باشید تنها آموزنده بودن کافی نیست. در این راه کپی‌رایترها می‌توانند کمک شایانی برای شما باشند. آن‌ها مطالعات گسترده‌ و تحقیقا زیادی برای نوشتن هر پست، محتوا و مقالات طولانی انجام می‌دهند تا محتوایی کارآمد را منتشر کرده و خواننده به‌گونه‌ای جذب شود که بر روی سایتی دیگر کلیک نکند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :