شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور

شبکه های اجتماعی در سئو تاثیرگذار هستند؟

شبکه های اجتماعی مستقیما در سئو سایت نقش ندارند ، اما بدون شک استفاده از رسانه های اجتماعی بر بهینه سازی موتور جستجو تأثیر دارد.

موتورهای جستجو مانند Google اجازه نمی دهند تا سیگنال های سایت های رسانه های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر بگذارند. با این حال ، رسانه های اجتماعی روش های زیادی را برای قرار دادن مشاغل خود در صفحات نتایج موتور جستجو دارد.

شبکه های اجتماعی

حداقل این پنج روش را در نظر داشته باشید که رسانه های اجتماعی بر سئو تأثیر خواهند گذاشت :

1. شبکه های اجتماعی باعث ترافیک وب سایت ها می شود

ارسال پیوند به محتوای با کیفیت می تواند به اشتراک گذاری ، لایک و کامنت ها منجر شود. همچنین ، کاربران رسانه های اجتماعی را ترغیب به مهاجرت به وب سایت های رسمی تجاری می کند.

پیوندهایی که به محتوای شما اشاره می کنند ، حتی از نظر اجتماعی ، باعث می شوند که در نظر موتورهای جستجوگر خوب جلوه کنند.

تعامل با مشتری های آینده نگر از طریق شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا برند تجاری خود را حفظ کنید. با برگشت ترافیک اجتماعی به وب سایت های رسمی ، می توانید رتبه جستجوی ارگانیک را افزایش دهید. این امر از نظر موتورهای جستجو به سایت شما اقتدار بیشتری می دهد.

نکته: به طور مرتب پیوندهایی را به محتوای وب سایت در سایت های مناسب رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برخی از سیستم عامل ها ، مانند LinkedIn ، مستقیما اجازه نشر محتوا از وب سایت را می دهند.

2. نمایه های شبکه های اجتماعی در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند

اگر نام یک تجارت را در موتور جستجو تایپ کنید ، پروفایل های رسانه های اجتماعی آن به احتمال زیاد همراه با وب سایت رسمی آن ظاهر می شوند.

نکته: اطمینان حاصل کنید که تمام پروفایل های اجتماعی مرتبط با مخاطبان فعال و به روز هستند.

این مساله می تواند به طور غیرمستقیم ، توسط میلیاردها کاربر در شبکه های اجتماعی بر سئو تأثیر بگذارند.

وقتی پروفایل های اجتماعی شما با سایت شما تراز می شوند ، در سرچ google بیشتر نمایان خواهید شد.

3. جذب لینک های خارجی با رسانه های اجتماعی آسان تر است

به گفته موز پرو ، پیوندهای خارجی و اختیار وب سایتهای انجام دهنده این لینک مهمترین عامل برای دستیابی به رتبه های بالا در گوگل است.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن و تبلیغ مطالب خود استفاده کنید. این امر باعث افزایش لینک شدن وب سایت های دیگر در رابطه با آن می شود.

4. رسانه های اجتماعی آگاهی از برند را افزایش می دهد

فیس بوک در سه ماهه دوم سال 2016 دارای 1.71 میلیارد کاربر فعال ماهانه بود و در سه ماهه سوم سال 317 میلیون کاربر فعال ماهانه در توییتر وجود داشت. هر دو این ارقام ، ارائه شده توسط Statista ، نشان می دهد که چقدر شبکه های اجتماعی پر اهمیت برای آگاهی از برند تجاری شده اند.

نادیده گرفتن 1.71 میلیارد کاربر فیسبوک برای Google دشوار است.

نکته: با طرح سؤال ، شروع بحث و اظهارنظر درباره اخبار و روندها ، با مخاطبان اجتماعی به طور مداوم در ارتباط باشید.

شبکه های اجتماعی

5- سئو محلی به رسانه های اجتماعی متکی است

گوگل ، Ipsos Media  و Purchased گزارش دادند كه 80 درصد از كاربران تلفن های هوشمند برای جستجوی مشاغل در نزدیكی آنها ، از جستجوی تلفن همراه استفاده می کنند. به طور خلاصه ، جغرافیا نقش عمده ای در ذهن کاربر دارد و موتورهای جستجو به آن توجه می کنند.

شبکه های اجتماعی مانند Yelp باعث می شود تا مشاغل بتوانند از محلی استفاده کنند. این سایتها فرصتی را برای نشان دادن موقعیت جغرافیایی و فراهم آوردن زمینه ای برای بحث و تبادل نظر مشتریان در اختیار شما قرار می دهند. هرچه افراد بیشتر به صورت آنلاین با شغل شما مشاغل خود را مرور کرده و یا تعامل داشته باشند ، احتمال دارد که موتورهای جستجو متوجه شما شوند و شما را در SERP  های محلی قرار دهند.

طبق گفته موتور جستجوگر Google ، گوگل تقریباً سه چهارم از سهم بازار موتور جستجو را به خود اختصاص داده است.

نکته: هنگام تهیه استراتژی سئو ، سایر موتورهای جستجو را علاوه بر Google حساب کنید. برنامه هایی را اجرا کنید که تا حد ممکن یک شبکه گسترده ایجاد کند.

در حالی که ممکن است شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیمی با SEO نداشته باشند ، اما مطمئناً بر موفقیت بازاریابی آنلاین تأثیر می گذارد. با افزایش تعداد کاربران رسانه های اجتماعی ، احتمالاً سیگنال های اجتماعی از نظر رتبه بندی قوی تر خواهند شد. با تولید محتوا و به اشتراک گذاری ، می توانید از مزایایی که از رسانه های اجتماعی دریافت می کنید ، حداکثر استفاده را بکنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :