نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
سایت مپ در وردپرس

نقشه سایت فایلی xml است که در آن می توانید اطلاعات مربوط به صفحات ، فیلم ها و سایر فایلهای موجود در سایت خود و روابط بین آنها را ارائه دهید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل این فایل را می خوانند تا باهوش بالاتری سایت شما را Crawl کنند. یک نقشه وب سایت به Google می گوید که کدام صفحات و فایل‌ها در سایت شما مهم هستند ، و همچنین اطلاعات ارزشمندی را در مورد این پرونده ها ارائه می دهد: به عنوان مثال، به روز شدن صفحات، تغییرات هر صفحه از سایت و هر نسخه جدید از زبان یک صفحه.

برای تهیه اطلاعات در مورد انواع خاص محتوا در صفحات خود از جمله محتوای فیلم و تصویر می توانید از نقشه استفاده کنید. مثلا:

    یک ورودی ویدیو در نقشه می تواند زمان اجرا ، طبقه بندی، رتبه بندی و مناسب بودن فیلم را مشخص کند.

    یک ورودی تصویر نقشه سایت می تواند شامل موضوع، نوع و مجوز باشد.

نقشه سایت

آیا به نقشه سایت نیاز دارم؟

اگر صفحات سایت شما به درستی لینک شده باشند باشند ، معمولاً Google می تواند بیشتر سایت شما را کشف کند. با این وجود ، یک نقشه سایت می تواند خزیدن سایتهای بزرگتر یا پیچیده تر یا صفحات تخصصی تر را بهبود ببخشد.

استفاده از نقشه تضمین نمی کند که همه موارد موجود در نقشه وب سایت شما خزیده و ایندکس شوند ، زیرا فرآیندهای Google به الگوریتم های پیچیده تکیه می کنند تا برنامه خزیدن را تعیین کنند. با این حال، در بیشتر موارد سایت شما از داشتن نقشه سایت سود خواهد برد و هرگز به دلیل داشتن نقشه جریمه نخواهید شد.

دقت نمایید که اگر:

    سایت شما واقعاً بزرگ و حجیم است در نتیجه ، به احتمال زیاد خزنده های وب Google از خزیدن برخی از صفحات جدید یا اخیراً به روز شده شما غافل می شوند.

    سایت شما دارای بایگانی گسترده ای از صفحات محتوا است که جدا هستند یا به خوبی با یکدیگر پیوند ندارند. اگر صفحات سایت شما به طور طبیعی به یکدیگر مراجعه ندارند، می توانید آنها را در یک نقشه سایت قرار دهید تا مطمئن شوید Google از برخی صفحات شما غافل نمی شود.

نقشه سایت

    سایت شما جدید است و پیوندهای خارجی کمی با آن انجام شده است. گوگل بات و سایر خزنده های وب با دنبال کردن پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر ، وب را خز می کنند. در نتیجه ، اگر هیچ سایت دیگری به آنها پیوند نداشته باشد ، ممکن است Google  صفحات شما را پیدا نکند.

    سایت شما دارای محتوای رسانه ای غنی (ویدئو ، تصاویر) است یا در Google News نمایش داده می شود. در صورت لزوم ، Google  می تواند اطلاعات اضافی را از نقشه سایت در نظر بگیرد.

همچنین اگر:

    سایت شما “کوچک” است ( منظور ما از کوچک وجود حدود 500 صفحه یا کمتر در سایت شماست ) در این صورت استفاده از نفشه سایت ضرورتی ندارد.

نقشه سایت

    سایت شما بصورت جامع توسط لینک‌های داخلی مرتبط شده است. این بدان معنی است که Google می تواند با پیگیری پیوندها از صفحه اصلی ، تمام صفحات مهم را در سایت شما پیدا کند.

    بسیاری از فایل‌های رسانه ای (ویدئو ، تصویر) یا صفحات خبری که می خواهید آنها در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند ، توسط نقشه های سایت می توانند به Google کمک کنند تا فایل‌های تصویری یا مقاله های خبری را در سایت شما پیدا کند و درک کند. اگر نیازی به این نتایج در نتایج Image ، Video یا News ندارید ، ممکن است به نقشه سایت نیازی نداشته باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :