مروری بر SSL

دسته بندی ها : گواهینامه ssl مونا اکبری
گواهینامه امنیت سرور

یکی از مهمترین مؤلفه های تجارت آنلاین ایجاد یک فضای قابل اعتماد است که مشتریان بالقوه در خرید مطمئن باشند.. گواهینامه امنیتی SSL با ایجاد یک اتصال امن، پایه اعتماد را ایجاد می کند.

برای اطمینان از ایمن بودن بازدیدکنندگان از اتصال آنها، مرورگرها نشانه های بصری خاصی را ارائه می دهند که ما آنها را شاخص های EV می نامیم – از قفل سبز گرفته تا نوار URL مارک دار.

برای دانستن بیشتر در مورد گواهینامه SSL ، با ما همراه شوید..

گواهینامه امنیتی SSL چیست؟

SSL که معمولاً TLS نامیده می شود، پروتکلی برای رمزگذاری ترافیک اینترنت و تأیید هویت سرور است. هر وب سایتی با آدرس وب HTTPS از SSL / TLS استفاده می کند.

برای یادگیری بیشتر بیایید با هم ببینیم:

SSL چیست؟

و

گواهی SSL شامل چه اطلاعاتی است:

نام دامنه ای که گواهی برای آن صادر شده است

برای کدام شخص، سازمان یا دستگاه صادر شده است

کدام مرجع صدور گواهی آن را صادر کرده است

امضای دیجیتالی مرجع گواهی

زیر دامنه های مرتبط

تاریخ صدور گواهینامه

تاریخ انقضا گواهی

کلید عمومی (کلید خصوصی مخفی نگه داشته می شود)

کلیدهای عمومی و خصوصی مورد استفاده برای SSL اساساً رشته های طولانی کاراکترهایی هستند که برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها استفاده می شوند..

 داده های رمزگذاری شده با کلید عمومی فقط با کلید خصوصی قابل رمزگشایی هستند و بالعکس.

خرید ssl
گواهینامه امنیتی SSL

چرا وب سایت ها به گواهینامه SSL نیاز دارند؟

یک وب سایت برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر، تأیید مالکیت وب سایت، جلوگیری از ایجاد نسخه جعلی از سایت توسط مهاجمان و جلب اعتماد کاربر، به یک گواهی SSL نیاز دارد..

رمزگذاری:

رمزگذاری SSL / TLS به دلیل جفت شدن کلید عمومی-خصوصی که گواهینامه های SSL تسهیل می کنند امکان پذیر است. مشتریان (مانند مرورگرهای وب) کلید عمومی لازم برای باز کردن اتصال TLS را از گواهی SSL سرور دریافت می کنند.

احراز هویت:

گواهینامه های SSL تأیید می کنند که یک مشتری با سرور صحیحی که در واقع مالک دامنه است صحبت می کند. این به جلوگیری از جعل دامنه و انواع دیگر حملات کمک می کند.

HTTPS:

مهمترین مورد برای مشاغل، گواهی SSL برای آدرس وب HTTPS ضروری است. HTTPS فرم امن HTTP است و وب سایت های HTTPS وب سایت هایی هستند که بازدیدشان توسط SSL / TLS رمزگذاری شده است.

علاوه بر امنیت داده های کاربر در حمل و نقل، HTTPS باعث می شود سایت ها از دید کاربر قابل اعتمادتر باشند.

بسیاری از کاربران تفاوت بین آدرس وب : //http و : //https را متوجه نخواهند شد، اما اکثر مرورگرها شروع به برچسب گذاری در سایت های HTTP ، تحت عنوان “غیرایمن” ، سعی می کنند تا با ایجاد انگیزه سبب تغییر به : //https و ایجاد امنیت شوند..

چگونه یک وب سایت گواهی SSL بدست می آورد؟

برای معتبر بودن گواهی SSL، دامنه ها باید آن را از یک مجوز صدور گواهینامه (CA) دریافت کنند.

CA یک سازمان خارج از شخص ثالث مورد اعتماد است که گواهینامه های SSL را تولید و صادر می کند.

CA همچنین با کلید خصوصی خود گواهی را به صورت دیجیتالی امضا می کند و به دستگاه های مشتری اجازه می دهد آن را تأیید کنند.

اکثر CAها برای صدور گواهینامه SSL هزینه دریافت می کنند.

پس از صدور گواهینامه، نیاز به نصب و فعال سازی در سرور اصلی وب سایت است.

خدمات میزبانی وب معمولاً می توانند از عهده این کار برای اپراتورهای وب سایت برآیند. پس از فعال شدن در سرور مبدا، وب سایت قادر به بارگیری از HTTPS خواهد بود و تمام ترافیک به/از وب سایت رمزنگاری و ایمن خواهند شد.

گواهی self-signed چیست؟

از نظر فنی، هرکسی می تواند با تولید یک جفت سازی کلید عمومی-خصوصی و درج کلیه اطلاعات ذکر شده در بالا، گواهینامه SSL خود را ایجاد کند..

به این نوع گواهینامه ها گواهینامه های self-signed گفته می شود زیرا امضای دیجیتالی استفاده شده به جای اینکه از CA باشد، کلید خصوصی وب سایت است.

اما با داشتن گواهینامه های  self-signed، هیچ مرجع خارجی وجود ندارد که تأیید کند، سرور مبدا همان شخصی است که ادعا می کند..

مرورگرها گواهی نامه های Self-signed را قابل اعتماد نمی دانند و ممکن است با وجود https: // URL سایت ها را “غیر امن” علامت گذاری کنند. آنها همچنین ممکن است اتصال را به طور کلی قطع کرده و بارگیری  وب سایت را مسدود کنند..

سخن پایانی

دراین مقاله به طور خلاصه به نکات زیر اشاره کردیم:

گواهینامه های SSL همان چیزی است که وب سایت ها را قادر می سازد از HTTP به HTTPS منتقل شوند، که امنیت آن بیشتر است.

گواهی SSL یک فایل داده است که در سرور مبدا یک وب سایت میزبانی می شود و رمزگذاری SSL / TLS را امکان پذیر می کنند.

همچنین این گواهی نامه ها، حاوی کلید عمومی وب سایت و هویت وب سایت به همراه اطلاعات مرتبط هستند. دستگاههایی که سعی در برقراری ارتباط با سرور مبدا دارند برای بدست آوردن کلید عمومی و تأیید هویت سرور به این پرونده ارجاع می شوند.

امیدوارم مقاله فوق مفید بوده باشد.

منبع

مونا اکبری
مونا اکبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :