اهمیت محتوا برای وب‌سایت و مراتب بروزرسانی آن

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده

همه ما با این مسئله که طراحی وب‌سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است موافقیم، زیرا تاثیرات بسیار زیادی بر مخاطب دارد و به افزایش بازدیدکننده نیز کمک می‌کند. قبل از هرچیزی سعی کنید به این سوالات پاسخ هید: تاکنون چند بار به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کرده‌اید؟ از کجا می‌دانید محصول مورد نظر خود را باید از کجا خریداری نمائید؟ بیایید فرض کنیم که شما دارای یک وب‌سایت همراه با محتوا کمی از خدماتی که ارائه می‌دهید هستید. سوال اینجاست که اگر عکس‌ها و اطلاعات اصلی در مورد محصولات و خدمات شما پراکنده یا مبهم باشند، مشتریان بالقوه می‌توانند نیاز خود را برطرف سازند؟ مطمئنا پاسخ «خیر» است. آیا در وب‌سایت شما می‌مانند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند یا به وب‌سایت دیگری می‌روند؟

همینجا میتوان دریافت که محتوا وب‌سایت همانند بخش طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای حفظ و تازگی آن باید آنالیز و استراتژی بسیار قوی در نظر گرفته شود. در واقع این بازدیدکنندگان یا همان مشتری های بالقوه هستند که باید تصمیم خود را برای ماندن در وب‌سایت شما بگیرند یا در عرض چند ثانیه آن را ترک کنند. همچنین حس و نیاز خرید باید در آن‌ها ایجاد شود تا دلیلی دوباره برای بازگشت مجدد به سایت شما داشته باشند. که « محتوا » تنها از پس انجام آن برمی‌آید.

اهمیت تولید محتوا

موتور جستجوگر گوگل

موتورهای جستجوگر گوگل، وظیفه رتبه‌بندی کیفیت و ارتباط محتوا شما را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، اگر وب‌سایت شما اطلاعات کافی در رابطه با آن موضوع خاص نداشته باشد مطمئنا در نتایج جستجوی گوگل، به هدف در نظر گرفته شده دست پیدا نخواهید کرد. حال سوال این است که چه باید کرد؟ در مرحله اول، باید به بررسی مطالب خود بپردازید، اعضای تیم، دوستان و آشنایان را درگیر کنید، به جستجو در گوگل بپردازید، اتفاقاتی که در حین جستجو خدمات و یا محصول برای شما رخ می‌دهد را یادداشت کنید. مطمئنا با انجام این کار در نتایج جستجو، وب‌سایت شما در بین صفحات 1-3 ظاهر می‌شود.

صفحه اول وب‌سایت

آیا صفحه اصلی وب‌سایت شما می‌تواند به طور خلاصه توضیح دهد که چه کاری انجام می‌دهید و چه چیزی می‌فروشید؟ دقت کنید هیچ نیازی به داستان حماسی از نوع Lord of the Rings نیست، تنها باید سعی کنید تا آن را نسبتا کوتاه و شیرین و مرتبط با محتوا مورد بحث شرح دهید. این نکته‌ای است که گوگل همواره به آن اشاره دارد. همچنین میتوانید با هدایت بازدیدکنندگان به صفحه درباره‌ما تجربه، تاریخچه و… خود را با آنها به اشتراک بگذارید. سعی کنید اطلاعات موجود در صفحه اصلی خود را همانند یک جعبه محصول ارائه دهید، آنچه را که در قلع انجام می‌دهید توضیح دهید. به سراغ استفاده از چند عکس خوب و پرتحرک بروید. به این ترتیب افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند در کسری از زمان به آن چیزی که مد نظر دارند می‌رسند.

صفحات سرویس

اگر قصد خرید را محصولی دارید و به فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنید، مطمئنا به عناوین و توضیحات محصول اهمیت می‌دهید. از جمله مواردی که این دسته از وب‌سایت ها باید به آن اهمیت دهند این است که: آیا توضیحات ارائه شده برای محصول مناسب است؟ آیا به اندازه کافی عکس دارد؟ آیا محصولات مرتبط را در وب‌سایت خود به نمایش گذاشته است؟ آیا در رابطه با نرخ تحویل، سیاست‌های بازگشت و سفارش محصول اطلاعات واضحی را در اختیار مشتریان قرار داده است؟

مرور و انتخاب آسان برای مردم، تصمیم‌گیری در مورد آنچه می‌خواهند و کلیک و سفارش محصول مورد نظر یکی از مهم‌ترین اهدافی‌ست که وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال دستیابی آن هستند. دقت داشته باشید که برای مشتریان امکان بازگشت محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین زمانی که محصولات به‌روز و یا محصولات جدیدی به لیست اضافه می‌شود کاربران باید نسبت به آن اطلاع پیدا کنند. تهیه وبلاگ می‌تواند در راستای پخش محتوا مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشد.

نتیجه‌‌گیری

کاملا به این موضوع آگاه هستیم که وقتی در حال مدیریت شغل خود هستید کارهای زیادی از جمله، صورت‌حساب، دریافت سفارشات، صحبت با مشتریان و… وجود دارد که باید به نحو احسن آن‌ها را به سرانجام برسانید. پس می‌توانید به‌روزرسانی وب‌سایت خود را به زمان دیگری موکول کنید. امروزه امکان ایجاد برنامه‌ای وجود دارد تا وب‌سایت شما را بصورت هفتگی، دو هفته‌ای و یا ماهیانه به‌روزرسانی کند. شما تنها باید محتوا خود را در مکانی مناسب قرار داده تا از حداکثر دید برخوردار باشد تا سایت شما را به خوبی در گوگل رتبه‌بندی نماید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :