انواع مدل های برند ( بخش دوم )

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
انواع مدل های برند

انواع مدل های برند را در محتوای قبلی بررسی کردیم. در این محتوا تعداد دیکری از مدل های برند را خدمتتان معرفی می کنیم.

مدل های برند

برند سازمان

شرکت و مؤسساتی که محصولات و خدمات ارائه می دهند مارک های سازمانی نامیده می شوند. آنها با مارک شخصی یک فرد ارتباط نزدیکی دارند.

برند گروهی

هنگامی که گروه کوچکی از اشخاص دارای مارک تجاری دارای ارزش برند و یک برند تجاری به هم پیوسته اند، به عنوان Group Branding شناخته می شوند. این گروه و همچنین اعضای آن دارای هویت برند هستند.

برند جغرافیایی

این ایده بسیاری از کشورها است که بهترین مکانهایی را که در دنیا دارند از مارک تجاری استفاده کنند. این مارک های جغرافیایی می توانند کشورها یا ایالتها یا شهرها یا حتی ساختمانها یا خیابانها باشند. نماینده محل مربوطه برای توسعه این مارک ها بطور گسترده کار می کند و آنها غالباً به همراه صنعت گردشگری و ساکنان جدید، تجارت و سرمایه گذاری اقتصادی به خود جلب می کنند. یک مثال عالی از نام تجاری جغرافیایی می تواند خیابان 221B Baker در لندن باشد که خود نام تجاری با شخصیت معروف شرلوک هولمز است.

انواع مدل های برند

آمازون نمونه ای از مارک الکترونیکی

برندهای الکترونیکی

در دنیای مجازی وجود دارند و از طریق وب فعالیت می‌کنند. آنها بسته به دسته بندی محصولات خود ارائه می دهند و همچنین ممکن است حضور نامحسوس این محصولات بسیار ملموس باشد. نمونه ای از یک مارک الکترونیکی می تواند amazon.com معروف باشد.

برند مشهور

افراد مشهور برای تبلیغ محصول یا طیف وسیعی از محصولات، از مشخصات عالی و مشهور خود استفاده کرده اند که باعث می شود همه طرفداران خود را به سمت یک مارک خاص تغییر دهند. تأییدها توسط خود افراد مشهور انجام می‌شود. به عنوان مثال، انجمنی از آنجلینا جولی و برد پیت با یونیسف. این برند نمونه ای از یک مارک مشهور و نیز نمونه ای از سازمان های مردم نهاد است.

برند عمومی

یک برند عمومی عمومی است که آنقدر مورد استفاده قرار گرفته است که اکنون به عنوان یک زبان مشترک یا به عنوان یک فعل برای تعریف کل دسته استفاده می شود. xerox به عنوان یک مثال که در ابتدا یک ماشین بود، اصطلاحی نیست که فقط برای فتوکپی استفاده شود.

برند کارفرما

موفقیت یک شرکت فقط به بهترین کارکنان ربط ندارد بلکه به توانایی نگهداری آن کارکنان وسط شرکت ارتباط بیشتری دارد. کارکنان بهتر نه تنها ارزش افزوده بلکه سازمان را در کنار خودشان پرورش می دهند. Google دارای یکی از بالاترین کیفیت در نگهداری کارمندان است و به نظر می رسد که کارمندان عاشق کار خود هستند.

برند مختل کننده

یک مارک تجاری است که شیوه های فعلی و قدیمی پیرامون اجرای امور در بازار را به چالش می کشد و مفاهیمی نوآورانه را معرفی می کند که از آن پشتیبانی می کند. یک برند نوآور ممکن است یک برند مختل کننده باشد یا نباشد، اما بیشتر از آنکه یک مارک مختل کننده باشد، یک برند نوآورانه است.

معرفی برند توسط وبینار

برندهای رویداد

این برند با اجرای رویدادهایی که در آنها وفاداری مشتری را جلب می کند فعالیت می کند. نام این برند خود تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده و باعث موفقیت این رویداد می شود. حمایت مالی از این رویدادها توسط اسپانسرها و تبلیغات شرکتهای بزرگ ترتیب می یابد.

برند سرمایه گذار

هدف اصلی برند سرمایه گذار ، سرمایه گذاری از مردم و کسب شهرت روزافزون از طریق CSR است. این سرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب می کند و قیمت سهام را افزایش می دهد.

برند جهانی

همانطور که از نام این برند پیداست این مارک در سراسر جهان مستقر است و به خوبی شناخته شده و مشهور است. همه مارک های چند ملیتی مانند Google ، Microsoft ، Apple ، McDonald’s ، Starbucks و غیره شامل برند جهانی هستند.

موارد فوق همه انواع مختلف مارک های موجود در بازار بود. اگرچه ممکن است در این نوع برندها مفاهیم همپوشانی وجود داشته باشد، اما همه آنها مفاهیم جداگانه و انواع مختلفی از مارک ها هستند.

در انتهای محتوای انواع مدل های برند امیدواریم بیشتر با ماهیت برندها و نحوه ایجاد یک برند آشنا شده باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :