ریدایرکت لینک های قالب به https

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تغییر لینک های سایت از http

ریدایرکت لینک های قالب به https

تغییر لینک های سایت از http به https اساس سبز شدن قفل کنار نام دامنه است. اغلب گمان می کنند با خرید گواهینامه ssl و نصب آن توسط شرکت ارائه دهنده، می توانند قفل سبز رنگ را کنار آدرس سایت مشاهده کنند اما در واقع این چنین نیست.

این عمل مورد کاملا مربوط به قالب سایت است و بسته به نوع اسکریپت کاربر روش های مختلفی برای تغییر لینک های سایت از http به https وجود دارد.

در سایت هایی که با از پایه کدنویسی شده است (php, asp  و … ) طبیعتا باید به صورت دستی و با استفاده از توابع مربوط به زبان برنامه نویسی لینک ها اصلاح شده و https شوند.

تغییر لینک های سایت از http

ریدایرکت لینک در سیستم های مدیریت محتوا

این عمل در سایت هایی که توسط سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده اند به مراتب ساده تر است.

مثلا در سایت های وردپرسی افزونه های بی شماری جهت تغییر لینک های سایت از http به https وجود دارد که معروف ترین آن افزونه really simple ssl یا ssl واقعا ساده می باشد که توسط مخزن وردپرس نیز قابل دانلود است.

قطعا در سیستم های مدیریت محتوای دیگر مانند جوملا ، اوپن کارت ، دیتالایف ، پرستاشاپ ، ویبولتین و .. نیز پلاگین های مربوط به اصلاح لینک های https به https وجود دارد.

پلاگین ها معمولا به صورت خودکار کانفیگ می شوند و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند ، اما گاها نیاز است برخی لینک ها به صورت دستی اصلاح شود.

دقت نمایید زمانی که از تغییر لینک های http به https صحبت می شود این مورد شامل کلیه موارد مانند آدرس های درج شده ، تصاویر ، ویدئوها ، گیف ها ، آیکن ها ، فونت ها و .. می شود و اگر حتی یک مورد از صدها مورد اصلاح نشود در آدرس بار سایت خطای امن نبودن و سبز نبودن قفل گواهینامه ssl مشاهده می شود که به خطای Mixed Content معروف است.

همچنین توصیه می شود قبل از هر تغییری در لینک های سایت حتما از سایت بکاپ تهیه نموده تا در صورت بروز مشکل امکان بازگردانی فایل بکاپ را داشته باشید.

یکی از سرویس های ویژه و رایگان امن اس اس ال انجام تنظیمات لینک ها از http به https که البته شامل گواهینامه ssl های خریداری شده از سایت می باشد.

امن اس اس ال نماینده رسمی شرکت های سکتیگو ( کمودو ) و سرتوم است که نصب گواهینامه ssl معتبر را در سریع ترین زمان ممکن برای کاربران انجام می دهد.

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :