فروشگاه اینترنتی چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
انواع تجارت الکترونیکی

فروشگاه اینترنتی به نظر می رسد این روزها همه جای دنیا است و شما نمی توانید ادعا کنید تجارت الکترونیک فقط فروشگاه های و اصناف خاصی را شامل می شود. آمار مشخص کرده بود که 55٪ از کاربران اینترنت تا پایان سال 2017 خریدار دیجیتال بودند و این یک زنگ خطر برای مشاغلی است که هنوز فروشگاه خود را اینترنتی نکرده اند.

با این حال ، این به این معنی نیست که مصرف کنندگان در کل فروش فیزیکی را متوقف می کنند. در حالی که مراجع بررسی تجارت الکترونیک پیش بینی می کنند فروش فروشگاه اینترنتی هر ساله 2017 حدود 20% در دنیا رشد کند ، اما این میزان پیشرفت شامل فروشگاه های فیزیکی نمی شود.

چرا تجارت الکترونیکی مهم است؟

زیرا فروشگاه اینترنتی شامل یک بازار مصرف کننده در حال رشد است که نشانه هایی از کند شدن را نشان نمی دهد.

مزایای تجارت با فروشگاه اینترنتی

به نظر می رسد دلایل زیادی در جهان وجود دارد که حداقل کسانی که به اینترنت دسترسی دارند به سمت تجارت الکترونیکی گرایش پیدا می کنند. به عنوان یک بازار تجاری ، اینترنت می تواند مزایایی مانند دسترسی گسترده تر و کاهش هزینه های تجاری را برای صاحبین کار فراهم کند. همه این موارد مثبت می توانند تأثیر بسزایی در تجارت داشته باشند.

فروشگاه آنلاین
فروشگاه اینترنتی

در اینجا چند مورد از مزایای عمده تجارت الکترونیکی ارائه شده است:

مشتریان جدید را جذب کنید

فروشندگان آنلاین دید و امکان شناخت بیشتری برای مخاطبان و مشتری ها دارند. در حالی که یک فروشگاه فیزیکی فقط برای رهگذران شناخته شده است.

توسط تعداد بی شماری از کاربران اینترنت می توان به فروشگاه تجارت الکترونیکی دسترسی و مشاهده کرد. برخی از بهترین راه های جذب مشتری جدید با استفاده از اینترنت عبارتند از:

نتایج موتور جستجو اگر سایت شما به درستی بهینه شده باشد! می توانید از طریق جستجوی آنها در موتورهایی مانند گوگل و بینگ به مشتریان جدیدی برسید. هرچه سایت شما بهینه تر باشد ، در نتیجه نمایش بالاتر می رود و مشتریان جدید تری می توانید جذب کنید.

اشتراك اجتماعي اگر مشتريان از محصولات شما راضي باشند ، اشتراك اجتماعي سهم رضايت خود را با دوستان و خانواده تقسیم می کند.

بدون محدودیت جغرافیایی

تجارت الکترونیکی مشابه با توانایی جذب مشتریان جدید ، از نظر تئوری به شما امکان می دهد بدون محدودیت جغرافیایی محصولات یا خدما را به مشتریان بفروشید. اکنون این البته بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه مایل هستید کالا را ارسال کنید ، اما به هر حال بستر آن وجود دارد.

دسترسی بیشتر

برخلاف فروشگاه فیزیکی، فروشگاه تجارت الکترونیکی شما روزانه بیست و چهار ساعت و هفت روز در هفته باز است. این باعث می شود فروشگاه شما و محصولات آن همیشه در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد. تجارت الکترونیک همچنین نیاز کاربران را به رفت و آمد و عدم اتلاف وقت برآورده می کند.

فروشگاه اینترنتی و تجزیه و تحلیل مشتری

قدرت تجزیه و تحلیل مشتری می تواند به شما کمک کند تا همه چیز را از محصولاتی که ارائه می دهید تا روش بازاریابی آن محصولات اصلاح کنید. ممکن است شما بتوانید برخی از اطلاعات مشتری را در یک فروشگاه فیزیکی جمع آوری کنید ، اما این کار بسیار فشرده و نادرست است. با فروشگاه اینترنتی تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطعه کد HTML و PHP را وارد کنید و بقیه کار که جمع آوری اطلاعات کاربران باشد به صورت خودکار انجام می شود. در اینجا نمونه هایی از نوع اطلاعات تجزیه و تحلیل مشتری ارائه شده است:

    اطلاعات دموگرافیک

    محصولات خریداری شده

    محصولات مشاهده شده

    محصولات به اشتراک گذاشته شده

    منبع ارجاع

    زمان سپری شده در سایت

    موبایل یا دسکتاپ

    زمان خرید

    و بسیاری از موارد دیگر ..

سپس تمام این داده ها قابل تجزیه و تحلیل هستند تا به شما در تصمیم گیری در مورد گسترش شغلتان کمک کنند.

تجارت آنلاین
فروشگاه اینترنتی
اتوماسیون تخفیف

تجارت الکترونیکی به شما امکان می دهد تخفیف ها و فروش را خودکار کنید. می توانید کدهای تخفیف را در پنل سایت خود تنظیم کرده و برای آنها محدودیت‌هایی ایجاد کنید. این کار احتمال پذیرش اشتباه یک تخفیف منقضی شده در فروشگاه فیزیکی را کاهش می دهد.

همچنین می توانید بلافاصله مشتریان را پس از هرگونه فروش، به طور مستقیم در سایت اطلاع دهید.

هزینه های پایین تر

به طور کلی ، یک فروشگاه اینترنتی هزینه های عملیاتی کمتری نسبت به فروشگاه فیزیکی خواهد داشت. هزینه اضافی در املاک و مستغلات و هزینه های مرتبط با آن برای حفظ یک موقعیت مکانی فیزیکی را ندارید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :