اصطلاحات هاستینگ و مفهوم آنها

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
اصطلاحات هاستینگ

اصطلاحات هاستینگ را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا در شروع کار هستید و از حجم بالای اصطلاحات تخصصی گیج شده و نگران راه اندازی سایت هستید؟

در متن زیر اصطلاحات هاستینگ و مشترک میزبانی وب ارائه شده و توضیحاتی نیز در مورد آنها درج شده است.

اصطلاحاتی جهت کمک به مبتدیان

برای نا آشنایان، میزبانی وب می تواند مانند یک زبان خارجی به نظر رسیده و کمی گیج کننده باشد، به خصوص وقتی در حال خرید یک میزبان وب جدید هستید.

امن اس اس ال این لیست را شامل متداول ترین کلمات ، کلمات اختصاری، عبارات و اصطلاحات هاستینگ ایجاد کرده است.

لیست اصطلاحات هاستینگ

پهنای باند: مقدار داده ای است که می تواند در هر ثانیه در وب سایت شما منتقل شود.

وبلاگ: یک وب سایت یا صفحه وب که معمولا به طور مرتب به روز می شود، نوشته های جدید درج می شود و پست ها می توانند برای هدایت مشاغل به سایت شما یا کمک به سئو استفاده شوند.

اصطلاحات هاستینگ

Cloud hosting: Cloud hosting به جای اینکه فقط در یک سرور موجود باشد، داده های شما را در چندین دستگاه ذخیره سازی و منعکس می کند. این افزونگی باعث سرت بسیار بالای سایت شما می شود.

CDN: شبکه تحویل محتوا (CDN) سیستمی از سرورهای توزیع شده در مراکز مختلف داده در سراسر جهان است که محتوای وب ، بخصوص فایلهای استاتیک مانند تصاویر و انواع سبکهای صفحه وب شما را برای کاربران نهایی ارائه می دهد.

کنترل پنل: کنترل پنل مرکز کنترل میزبان شما است. در این محیط می توانید دامنه های جدید اضافه کنید ، آدرس های ایمیل ایجاد کنید ، برنامه ها را نصب کنید و تنظیمات پشت صحنه را مدیریت کنید.

CMS: یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه کاربردی کاربر پسند است که شما در یک سرور میزبان نصب می کنید تا مدیریت وب سایت برای شما آسان تر شود. CMS مانند وردپرس برای افرادی که پیش زمینه کد نویسی ندارند برای شروع وب سایت بسیار ویژه است.

CPU: واحد پردازش مرکزی (CPU) مغز سرور یا رایانه شما ، مسئول اجرای دستورات ، تصمیم گیری و انجام محاسبات ورودی و خروجی است.

مرکز داده: مرکز داده یک مرکز تخصصی است که هزاران سرور را از طریق یک شبکه به اینترنت متصل می کند.

اصطلاحات هاستینگ

سرور اختصاصی میزبانی وب: میزبانی سرور اختصاصی به شما امکان می دهد به جای اشتراک گذاری آن با سایر کاربران یا سازمان ها ، کل سرور را برای استفاده خود اجاره کنید.

DNS: سیستم نام دامنه (DNS) نامهای دامنه را در حاففظه خود ذخیره و به آدرسهای IP عددی ترجمه می کند.

نام دامنه: از یک نام دامنه مانند amnssl.com برای شناسایی محل یک صفحه وب خاص استفاده می شود.

ثبت دامنه: ثبت دامنه ، ثبت آدرس و نام سایتتان توسط شرکت هایی که به عنوان نماینده (ICANN) مجاز به ثبت و مدیریت نام دامنه هستند می باشد.

تجارت الکترونیکی: تجارت الکترونیکی عمل خرید و فروش محصولات یا خدمات بصورت آنلاین است.

اصطلاحات هاستینگ

FTP و SFTP: پروتکل انتقال فایل (FTP) و پروتکل امن انتقال (SFTP) برای انتقال فایلها بین یک کامپیوتر و سرور استفاده می شود. FTP مخصوصاً برای نقل و انتقالات انبوه مفید است ، بنابراین لازم نیست صدها فایل را بصورت جداگانه منتقل کنید.

HTML: HyperText Markup Language (HTML) یک زبان رایانه ای است که به مرورگر شما می گوید چگونه صفحه وب را نمایش دهد.

HTTP: پروتکل انتقال HyperText (HTTP) یک پروتکل برنامه کاربردی برای انتقال فایل‌ها در وب است. http را به عنوان پایه اینترنت متصور شوید.

HTTPS: پروتکل انتقال امن استفاده از HTTPS است، که معمولاً در ارتباط با Security Layer Security (TLS) و SSL به کار برده می شود.

آدرس IP: هر رایانه متصل به اینترنت حداقل دارای یک آدرس IP ، شامل اعداد است که به دو هدف ارائه می شود: شناسایی میزبان یا رابط شبکه (چه کسی است) و آدرس مکان (چه جایی است).

Malware: نرم افزاری مضر که هدف آن آسیب رساندن ، غیرفعال کردن یا کنترل رایانه ، دستگاه تلفن همراه، وب سایت یا شبکه شما است. بدافزارها اغلب برای سرقت اطلاعات یا برای باج خواهی استفاده می شود.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :