بهترین و بدترین میزبان ( هاستینگ ) وب سایت

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
هاستینگ

بهترین و بدترین میزبان ( هاستینگ ) وب سایت

هاستینگ مناسب باید چه شرایطی داشته باشد؟ انتخاب هاست برای وب سایت شما می تواند یک تصمیم دشوار باشد و با داشتن طیف گسترده ای از هاستینگ، تشخیص خوب یا بد بودن آن امر مهمی است.

در این مقاله به بررسی چگونگی انتخاب بهترین هاست جهت میزبان وب سایت می پردازیم.

سه دسته بندی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک هاست به آنها دقت کنید تا متوجه تمایز بهترین میزبان ها از بدترین آنها شوید.

فضای ذخیره سازی و پهنای باند

بدترین هاست: بدترین میزبان ها می توانند فضای ذخیره سازی و پهنای باند کمتری را به شما ارائه دهند. سپس هنگامی که شما به فضا یا پهنای باند بیشتری احتیاج دارید ، آنها پول بیشتری از شما دریافت می کنند تا بتوانید به آنچه نیاز دارید دسترسی پیدا کنید. این امر خصوصاً در مورد میزبانی رایگان یا میزبانی با قیمت خیلی پایین رایج است. آنها می دانند که در نهایت به فضای بیشتری احتیاج خواهید داشت و روی این مسئله حساب می کنند. هنگامی که می خواهید فضای بیشتری داشته باشید ، ممکن است مبلغی بیش از حد لازم را بپردازید. پرداخت مبلغ بالاتر به دلیل اجتناب از دشواری هایی که خرید یک هاست جدید و تغییر آی پی و دی ان اس دارد اتفاق می افتد.

هاستینگ

هاست خوب: یک میزبان خوب قابلیت و امکانات مختلفی دارد تا بتواند فضای ذخیره سازی و پهنای باند کافی را در اختیار شما بگذارد. برخی حتی فضای ذخیره سازی و پهنای باند نامحدود را نیز ارائه می دهند. اگر به طور مثال به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید به یک قابلیت جدید که دارای مزایای مختلفی از جمله افزایش حافظه است ، ارتقا دهید.

امنیت هاستینگ

بدترین هاست: بدترین هاستینگ ها نمی خواهند بهترین و کل گزینه های امنیتی موجود را به شما ارائه دهند. آنها ممکن است سرور را برای جلوگیری از حملات پنهانی مانیتور کنند و یا فایروال راه‌اندازی کنند ، اما احتمالاً آنها به محافظت از وب سایت شما توجه زیادی نخواهند کرد. اغلب این میزبان ها هیچ هزینه ای دریافت نکرده و یا هزینه کمی دریافت می کنند، بنابراین آنها واقعاً دلیلی برای اختصاص زمان و منابع برای تأمین امنیت سرور ارزان قیمت ، نظارت بر فعالیت یا اعمال اقدامات اضافی برای مقابله با حملات یا مسائل امنیت ندارند.

بهترین هاستینگ: بهترین هاستینگ ها همیشه به امنیت سرورها و سایت شما اهمیت خواهند داد. فایروال ها ، محافظت از بدافزارها ، نظارت مداوم و گواهینامه های SSL هنجاری برای بهترین برنامه های میزبانی وب سایت است. این میزبان ها می خواهند که مشتریانشان راضی و ایمن باشند و درنتیجه به ادامه فعالیت با آنها ادامه می دهند. امنیت قطعا آخرین چیزی است که یک سازنده وب سایت می خواهد که در مورد آن نگران باشد، بنابراین همکاری با یک شرکت میزبانی وب که امنیت سایت را در اولویت قرار می دهد ضروری است.

هاستینگ

آپ تایم بالا (بالا بودن سایت)

بدترین هاستینگ: اهمیت در دسترس بودن و قطع نشدن سایت بر کسی پوشیده نیست، بنابراین شما باید به دنبال حداقل 99% از دسترس بودن سایت خود باشید. یک میزبان بد تنها به دنبال پول شماست و اهمیتی برای در دسترس بودن سایت قائل نیست. در صورتی که میزان در دسترس بودن سایت از 99% به تنها 98% کاهش یابد، این به معنی 4 روز قطعی بیشتر سایت در یک سال خواهد بود! 4روز بیشتر! طبیعتا ایده آل ترین حالت این است که به 100% در دسترس بودن سایت نزدیک باشید.

بهترین هاستینگ: در دسترس بودن بخش مهمی از هر وب سایت است و میزبان های درجه یک این را به خوبی می دانند. به همین دلیل آنها این دسترسی را 99% و یا بالاتر از آن تضمین می کنند. هر چه به 100% نزدیک تر باشیم بهتر بوده و میزبان ها این عدد را به شما اعلام می کنند.

البته وقتی صحبت از تبلیغات در این زمینه می شود میزبان ها عدد 99/99 را اعلام می کنند اما اینکه این عدد چقدر به واقعیت نزدیک باشد را باید اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان بیشتر از این اعداد می توانید با یک جستجو در گوگل به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

در حالی که این سه دسته بسیار مهم هستند ، بهترین شرکتهای هاستینگ نیز خدمات خود را بر اساس نیازهای مشتری مطابقت می دهند. داشتن یک تیم پشتیبانی در پشت صحنه احساس راحتی و امنیت بسیار خوبی دارد و همه موارد راجع به میزبانی را بسیار بهتر و راحت تر می کند.

بسیاری از میزبانان از عنوان “بهترین میزبان” برای خود استفاده می کنند اما بلافاصله و بدون تحقیق به این حرف اعتماد نکرده و تحقیقات لازم را پیش از خرید هاست مناسب انجام دهید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :