بهترین مرورگر دنیا

دسته بندی ها : متفرقه المیرا حسن‌زاده

امروزه مرورگر وب یکی از مهمترین بخش نرم افزاری در رایانه شخصی به حساب می آید. به‌گونه‌ای که افراد بیشتر وقت خود را صرف گردش در یک برنامه وب و یا وب‌سایت میکنند. به همین دلیل است که استفاده از بهترین ابزارها جزء الولیت‌های آنان بوده است. با توجه به این مسئله متخصصان و فعالان عرصه تکنولوژی در سال 2019 به سراغ انتخاب بهترین مرورگرهای موجود و فعال در اینترنت رفته اند و با بررسی هایی که انجام شده 4 مورد برترین ها را برای دستیابی سریع اهداف عموم مردم به انتشار گذاشته اند. در این مقاله به معرفی بهترین مرورگر وب دنیا میپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی خلاصه‌وار بهترین مرورگر ها

گوگل کروم

Google Chrome در طی سال‌های گذشته تمامی نمودار های معیاری StatCounter و NetMarketShare را رعایت کرده و در نتیجه توانسته رتبه اول بهترین مرورگر دنیا را به خود اختصاص دهد. امروزه با توجه به تغییراتی که در علم و تکنولوژی رخ داده، دیگر نمیتوانید کروم را همانند گذشته ببینید، استفاده از آن بسیار آسان شده و نوار ابزار بزرگ URL، برنامه‌های افزودنی، نشانک، برگه‌ها و… از بین رفته است. با این حال کروم راهی برای پیدا کردن انواع ویژگی‌های خود در دسترس قرار داده و شما میتوانید تمامی این خدمات را به صورت ادغام شده تحت عنوان خدمات گوگل مورد استفاده قرار دهید.

بهترین مرورگر

Firefox

آن دسته از کاربرانی که به توسعه‌پذیری علاقه زیادی دارند و میخواهند حریم خصوصی بیشتری را در حین استفاده از مرورگرها در اختیار داشته باشند؛ Firefox میتواند یک انتخاب بسیار مناسب برای آنها محسوب شود. درواقع فایرفاکس راه را برای گسترش سایر مرورگرها نیز هموار کرده است و معماری فوق‌العاده ساده آن باعث شده تا مطابقت بالایی با مرورگر کروم داشته باشد. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که ویژگی‌های همگام‌سازی آن اجازه میدهد تا شما به راحتی برگه‌های باز و تازه باز شده، سابقه مرور و نشانک‌ها را در تمامی دستگاه‌های خود مشاهده نمائید. همچنین در بروزرسانیFirefox 57  شاهد طراحی جدید و به روز شده با نمادهای تازه شده و بخش جدیدی از کتابخانه بودیم. Firefox 64 اما همچون یک مدیر وظیفه شناس وارد عمل شده و از ابزار اشتراک‌گذاری بومی ویندوز 10 استفاده کرد تا تحولی دیگر را رقم زند.

جایی که واقعاً Firefox را در سالهای اخیر متمایز کرده است حالت ناشناس مرورگر می باشد. همه مرورگرها حالت خصوصی دارند که به شما این امکان را می دهد تا سابقه فعالیت خود را در سابقه ذخیره شده، فهرست کنید. اما اکثر اوقات این ویژگی‌های خصوصی به وب سایت اجازه می‌دهند فعالیت شما را برای آن برنامه خاص ردیابی کنند. درواقع Firefox با استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغ و ردیاب هنگام استفاده از حالت ناشناس، این کار را انجام می‌دهد.

Opera

قبل از کروم، اپرا را میتوان یک انتخاب محبوب در میان کاربران دانست. موقعیتی که مدیر سابق اپرا، جان استفانسون فون تتشنر در تلاش است تا با ویوالدی Opera آن را پس بگیرد اما در حال حاضر اپرا واقعاً یکی از مرورگرهای کم ارزش محسوب می شود. این مبتنی بر همان فناوری‌های اصلی مانند موتور ارائه‌دهنده چشمک زدن و موتور جاوا اسکریپت V8است، بدین معنی که می‌تواند بسیاری از برنامه‌های افزودنی Chrome را اجرا کند. برخی از ویژگی های غیرمعمول Opera مانند Turbo نیز وجود دارد که با فشرده‌سازی صفحات وب روی سرورهای Opera ، بار و پهنای باند را ذخیره می کند. همچنین از ویژگی های امنیتی خوبی به نام دامنه برجسته سازی برخوردار است که اکثر  URLها را پنهان می‌کند تا کاربران بتوانند اگر در Google.com یا google.com.scam.com هستند، به راحتی و به وضوح آن را مشاهده نمایند.

Microsoft Edge

مایکروسافت Edge همواره در حال پیشرفت بوده تا به شکل امروزی رسیده است. هر چند مایکروسافت در ماه دسامبر اعلام کرد که Edge به یک مرورگر مبتنی بر Chromium تبدیل می شود. هنگامی که سوئیچ اتفاق می افتد، Edge پایه های مشابه Chrome و Opera را خواهد داشت. دقیقاً مشخص نیست این انتقال چه زمانی وقع رخ خواهد داد ، اما پیش بینی می شود قبل از پایان سال 2019 یا شاید اوایل سال 2020. با اینحال عملکرد برای نسخه فعلی Edge از بعضی جهات بسیار خوب است، اما سرعت تنها یک عامل مهم برای یک مرورگر در سال 2019 است. کتابخانه پسوند Edge بسیار کم است و احتمالاً اکنون که فناوری زیربنای آن در حال انجام است راکد خواهد بود. عملکرد همگام سازی Edge هنوز به موارد دلخواه و لیست کردن موارد محدود شده است، و مرورگر سرعت لازم برای بروزرسانی را ندارد.

البته هنگامی که Edge تبدیل به یک مرورگر مبتنی بر Chromium شود، همه این موارد باید بهبود پیدا کنند. با وجود کاستی های فعلی، Edge چندین ویژگی مفید دارد که برای برخی از کاربران جذاب خواهد بود. Edge کاملاً با قابلیت‌های جوهر افشان ویندوز 10 و همچنین با OneNote یکپارچه می شود که استفاده از کلیپ صفحه وب، حاشیه نویسی آن و ذخیره آن در یک نوت بوک آسان خواهد شد. Cortana همچنین بخش بزرگی از Edge است. برای جستجوی سریع اطلاعات، مقایسه قیمتها یا محاسبه سریع می توانید از دستیار دیجیتال مایکروسافت استفاده کنید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :