کش چیست و چه کاری انجام می دهد؟ معرفی افزونه های کش معتبر

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
wp-optimize افزونه

کش چیست

کش چیست ؟ کش مجموعه ای از داده های ذخیره شده موقت برای دسترسی سریع در صورت درخواست مجدد است. در رایانه ها معمولاً اطلاعات در هارد دیسک ذخیره می شوند و در صورت درخواست، یک رایانه قبل از ارائه اطلاعات باید چندین فرآیند را اجرا کند.

حافظه پنهان با پردازش اطلاعات اغلب مجدد درخواست شده و ذخیره آن در یک حافظه یا حافظه موقت ، این مسئله را حل می کند. این امر اجازه می دهد تا کامپیوترها به سرعت به آن فایل دسترسی پیدا کنند.

همین مفهوم حافظه پنهان، همچنین می تواند توسط وب سایت های وردپرس برای بهبود عملکرد و بارگذاری سریعتر وب سایت استفاده شود.

همانطور که می‌دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا است. این بدان معنی است که هر بار که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، وردپرس اطلاعات را از پایگاه داده می گیرد و چند مرحله دیگر را قبل از ارسال صفحه وب در مرورگر کاربر اجرا می کند.

این امر باعث می شود وب سایت شما وقتی بسیاری از کاربران به طور همزمان از آن بازدید می کنند، کندتر شود.

Caching به سایت وردپرس شما اجازه می دهد مراحل زیادی را پشت سر بگذارد. به جای اینکه هر بار فرآیند تولید صفحه را طی کنید ، افزونه caching شما پس از بار نخست ، نسخه ای از صفحه را ایجاد می کند و سپس آن نسخه cached را به هر کاربر بعدی ارائه می دهد.

کش چیست

چرا کش مهم است

ذخیره سازی مهم است زیرا باعث کاهش بار سرورهای میزبان وردپرس شما می شود و باعث می شود وب سایت شما سریعتر اجرا شده و به این جهت برای بهبود سرعت و عملکرد وردپرس، نیاز به ذخیره سازی مناسب دارید.

یک وب سایت سریعتر تجربه کاربر را نسبت به سایت بهبود می بخشد و کاربران را به بازدید از صفحات بیشتر ترغیب می کند. این مساله همچنین به شما در افزایش تعامل و مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما حضور پیدا می کنند مرتبط است.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می کند تا از جستجوی ارگانیک، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. گوگل به وب سایتهای سریعتر مزیت سئو قابل توجهی می دهد که به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند.

اکنون که متوجه شدید کش چیست ، بیایید به بهترین افزونه های کش وردپرس که می توانید برای افزایش سرعت وب سایت خود استفاده کنید ، نگاهی بیندازیم.

بهترین افزونه کش چیست

1. WP Rocket

WP Rocket بهترین افزونه ذخیره سازی وردپرس در بازار است. راکت ساده ترین و دوستانه ترین افزونه ذخیره سازی برای کاربران مبتدی است. اگر اصطلاحات فنی مورد استفاده برای گزینه های مختلف حافظه پنهان را نشناسید ، کمک بزرگی است.

این افزونه اجازه می دهد تا کاربران بلافاصله وب سایت خود را با یک کلیک کش کنند. این خزنده به طور خودکار صفحات وردپرس شما را برای ایجاد حافظه پنهان دریافت می کند. سپس این افزونه به طور خودکار تنظیمات حافظه پنهانی WordPress مانند فشرده سازی gzip ، حافظه نهان صفحه و پیش بارگذاری حافظه نهان را روشن می کند.

WP Rocket همچنین شامل ویژگی های اختیاری است که می توانید برای بهبود بیشتر عملکرد آن را روشن کنید که شامل تصاویر با سرعت لود پایین، پشتیبانی از CDN، تعامل با DNS ، کاهش حجم تصاویر و فایل ها و بسیاری از موارد دیگر است.

کش چیست

2. W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی وردپرس است. این افزونه جامع ذخیره سازی وردپرس با تعداد بسیار زیادی گزینه است که ممکن است برای مبتدیان کمی نگران کننده به نظر برسد.

این پلاگین شامل تمام ویژگی هایی است که برای تنظیم صحیح کش وردپرس به آن نیاز دارید. این موارد شامل حافظه نهان صفحه، حافظه پنهان فایل‌ها، فشرده سازی gzip، پشتیبانی از کاهش حجم فایل‌ها و تصاویر، پشتیبانی از CDN و موارد دیگر است.

البته برای مبتدیان ممکن است استفاده از W3 Total Cache کمی دشوار باشد. جهت تنظیم بهتر این پلاگین توصیه می کنیم از آموزش‌های موجود دراینترنت استفاده نمایید.

3. WP Super Cache

WP Super Cache یکی دیگر از افزونه های معروف ذخیره سازی وردپرس است. این برنامه رایگان است و توسط بسیاری از شرکتهای برتر میزبان وردپرس نیز توصیه می شود.

افزونه WP Super Cache شامل کلیه ویژگی‌های ذخیره سازی پیشنهادی است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود نیاز دارید. این موارد شامل فشرده سازی gzip، حافظه کش، پیش بارگذاری حافظه پنهان، پشتیبانی از CDN، پیش بارگذاری کش پیشرفته، و بسیاری از موارد دیگر است.

همچنین این پلاگین شامل یک بخش تنظیمات جامع با یک برگه جداگانه برای تنظیم آسان است. جهت اطلاعات بیشتر و جلوگیری از بروز مشکل، حتما با جستجو در گوگل، آموزش‌های مربوط به این پلاگین را مطالعه نمایید.

4. فایروال سوکوری

سوکوری بهترین افزونه امنیتی و وردپرس است. به عنوان فایروال وب سایت، سوکوری همچنین با یک گزینه داخلی برای ذخیره کردن محتوای وب سایت شما و فعال کردن فشرده سازی gzip با یک کلیک روی گزینه جداگانه همراه است.

این پلاگین بهترین گزینه برای کلیه وب سایت‌ها است، زیرا سوکوری یک فایروال سطح DNS است. این بدان معناست که آنها حتی قبل از رسیدن درخواستشان به وب سایت شما می توانند محتوای ذخیره شده را در اختیار شما قرار دهند. این کار باعث افزایش عملکرد باورنکردنی وب سایت شما و افزایش سرعت بسیار بالا می شود.

5. ساخته شده در پلاگین کش از هاستینگ

ذخیره سازی به طور قابل توجهی باعث کاهش بار سرورهای میزبان می شود که به آنها امکان عملکرد بهینه را می دهد. به همین دلیل بسیاری از شرکتهای میزبان WordPress در حال حاضر راه حلهای ذخیره سازی و پلاگین‌های کش را ارائه می دهند.

اگر وب سایت شما توسط یکی از شرکت های معتبر میزبانی می شود، می توانید از افزونه های کش آنها برای وب سایت های خود استفاده کنید.

SG SuperCacher

SG SuperCacher یک پلاگین کش فوق العاده است که برخی از شرکت های هاستینگ معتبر آن را به عنوان پلاگین پیش فرض به کاربران خود ارائه می کنند.

پس از فعال کردن پلاگین افزونه، پشتیبان سرور می تواند برای مدیریت تنظیمات SuperCacher به طور مستقیم از سمت سرور روی وردپرس نصب و فعال کند.

دقت نمایید همیشه قبل از نصب هر پلاگینی به خصوص پلاگین‌های کش، حتما از وب سایت خود بکاپ تهیه کنید. در صورتی که فول بکاپ از سمت هاست ایجاد شود نیز بسیار خیال شما را آسوده تر خواهد کرد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :