چک لیست محتوا برای سئو مناسب

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
ahrefs چیست

نوشتن مطالب باکیفیت که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد کار دشواری است! چه زمانی می توان گفت این کار به خوبی انجام شده است؟ در این پست، یک چک لیست محتوا به شما ارائه می دهیم.

قبل از چک لیست محتوا ابتدا کار سخت را انجام دهید!

قبل از رسیدن به لحظه استفاده از این فهرست چک لیست محتوا ، کارهای زیادی باید از قبل انجام شده باشد. شما باید تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود را انجام داده باشید ، در مورد موضوع به صورت دقیق تصمیم گرفته باشید و ساختار مقاله خود را تنظیم کنید. همه این موارد قبل از نوشتن محتوا باید انجام شده باشد. هیچ کس به شما نگفته و نخواهد گفت که محتوا مناسب با SEO آسان است.

برای نوشتن مقاله های بسیار جذاب که در رتبه بندی گوگل قرار میگیرند، حتماً راهنمای نهایی ما در مورد چک لیست محتوا را بخوانید.

چک لیست محتوا

1. آیا لیست شما در SEO Yoast سبز است؟

شما هم برای خوانایی Yoast SEO و هم برای تجزیه و تحلیل SEO باید یک تیک سبز کلی داشته باشید. بررسی کنید که آیا می توانید محتوا براساس بازخوردی که از تیک های نارنجی یا قرمز دریافت می کنید ، بهبود ببخشید یا خیر.

قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که در کیفیت مقاله خود کوتاهی نکرده و فقط به خاطر گرفتن تیک سبز سبز نباید بهینه سازی کنید!

چک لیست محتوا

2. آیا موضوع اصلی مقاله شما مشخص است؟

هنگام مشاهده متن، موضوع مقاله شما باید فوراً برای مخاطبان شما روشن شود. اطمینان حاصل کنید که موضوع و عنوان‌های مطلب شما متناسب با موضوع پست شما باشد. همچنین، اولین جملات هر پاراگراف را بررسی کنید. در حالت ایده آل، این جملات اصلی باید موضوع هر پاراگراف را پوشش دهند.

3. آیا پاراگراف های طولانی وجود دارد؟

اکثر مردم دوست ندارند متن های طولانی را بخوانند. بررسی کنید که آیا لازم است هر پاراگراف طولانی را کوتاه کنید یا خیر. پنج یا شش جمله در هر پاراگراف ایده آل است.

4- لینک های داخلی اضافه کرده اید؟

قبل از انتشار مقاله، به لینک دادن برخی کلمات به مطالب مشابه فکر کنید. شاید شما یک مقاله با محتوایی در موضوع مشابه داشته باشید. مطمئن شوید که به آن مقاله می‌دهید.

شاید مقاله جدید شما بهترین چیزی باشد که در کل زمان فعالیت سایت نوشتید. در این صورت حتماً در مقالات قبلی خود نیز لینک هایی جهت مقاله جدید قرار دهید.

5- آیا محتوا شما برای یک هدف مشخص است؟

بعد از خواندن مقاله شما می خواهید مردم چه کنند؟ آیا می خواهید آنها چیزی بخرند؟ آیا می خواهید آنها مقاله دیگری را بخوانند؟ اطمینان حاصل کنید که محتوا شما برای انجام یک عمل واضح است و افراد قادر خواهند بود از مقاله شما به بخش‌های دیگر وب سایت شما بروند.

6. آیا می توانید برای کلید واژه های مرتبط بهینه شوید؟

آیا فکر کرده اید که با کلماتی که می خواهید در گوگل رتبه بندی شوند، رتبه بندی شوند؟ به خصوص اگر مقاله شما طولانی باشد، بهینه سازی کلمات عبارات مرتبط نیز مورد نیاز است.

7. آیا از کلمات انتقالی استفاده می کنید؟

متن با استفاده صحیح از کلمات انتقال قابل خواندن است. کلمات انتقالی کلماتی مانند “مهمترین” ، “زیرا” ، “بنابراین” یا “علاوه بر آن” هستند. آنها جهت راهنمایی خوانندگان محتوا واجب هستند. مطمئن شوید که هر پاراگراف برخی از این کلمات انتقالی را دارد.

8- آیا دسته و برچسب مناسب را انتخاب کردید؟

اگر دسته و برچسب (یا برچسب) مناسب را برای مقاله خود انتخاب کنید، ساختار سایت خود را برای موتورهای جستجو روشن کرده اید. این کار به آنها کمک می کند تا سایت شما را درک کنند. علاوه بر این، به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا این مقاله یا مقاله های مرتبط را پیدا کنند.

چک لیست محتوا و نتیجه

نوشتن مقالاتی که در موتورهای جستجو رتبه می گیرند چیزی است که به زمان و تلاش نیاز دارد.

بنابراین، علاوه بر بررسی افزونه Yoast SEO، به این فهرست چک لیست محتوا نیز مراجعه کنید. قبل از زدن دکمه انتشار ، این سؤال را از خود بپرسید. اگر این موارد را پوشش داده باشید ، می توانید با اطمینان بخشی از محتوای با کیفیت را منتشر کنید که به خوبی بهینه شده باشد!

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :