خدمات مبتنی بر محتوا چیست؟

دسته بندی ها : سئو نفیسه رفیع پور
خدمات مبتنی بر محتوا

قبل از وارد شدن به جزئیات، محتوا به عنوان یک سرویس (CaaS) یا محتوای مدیریت شده به عنوان یک سرویس (MCaaS) و یا خدمات مبتنی بر محتوا ، یک مدل سرویس است که بر مدیریت محتوای ساختار یافته به عنوان فید هایی تمرکز دارد که سایر برنامه ها و ویژگی ها؛ می توانند مصرف کنند و از محتوا با توجه به موارد خاص استفاده می کنند.

چرا از خدمات مبتنی بر محتوا استفاده می کنیم؟

ما وارد دوره ای از تعامل همه جانبه شده ایم که ما را فراتر از صفحه نمایش می برد؛ شروع تفکر فراتر از چند صفحه مهم است. محتوا به طریقی به کاربر منتقل می شود که ما هنوز در مورد آن اطلاع نداریم.

کاربران نقش بسیار بزرگتری را شروع کرده و با محتوا با شیوه های جدید تعامل کرده و بازخورد بیشتری به تولید کنندگان محتوا ارائه می دهند.

به همین دلیل است که CMS سنتی در آینده نزدیک برای بسیاری از شرکت ها کافی نخواهد بود. اکنون با اتخاذ فناوری پیشرفته، آمادگی این کار را خواهید داشت.

خدمات مبتنی بر محتوا

نحوه عملکرد خدمات مبتنی بر محتوا

در مدل محتوا به عنوان سرویس، CMS دارایی های محتوا را مستقل از کانال های تحویل مدیریت می کند. نویسندگان دارایی های محتوا مانند: بلوک های کپی، تصاویر، گرافیک ها، فیلم ها یا انیمیشن ها را در یک مخزن مشترک بارگذاری می کنند. توسعه دهندگان از API برای فراخوانی دارایی های خاص از مخزن به لایه ارائه وب سایت یا برنامه تلفن همراه یا سایر نقاط تماس استفاده می کنند.

راه حل های CaaS در صنعت از دو بخش اصلی تشکیل شده است و این ویژگی ها را دارند:

1. مخزن مشترک با دارایی های دیجیتالی موجود در ابر:

  • محتوای مدولار بر اساس طبقه بندی بسیار ساختار یافته سازماندهی شده است، بنابراین می توان از آن بی نهایت استفاده مجدد کرد.
  • خانه مجزا برای همه دارایی های دیجیتال با رابط کاربری کاملاً قابل تنظیم
  • پشتیبانی از برنامه ریزی محتوا، گردش کار مشارکتی و مدیریت کامل چرخه زندگی
  • قابلیت مدیریت دارایی های دیجیتال (DAM)

2. بستر تحویل برای توزیع محتوای omnichannel:

  • دسترسی برنامه نویس به دارایی های محتوا از طریق API های با عملکرد بالا
  • انعطاف پذیری در انتخاب چارچوب تحویل محتوا و پیش نمایش
  • سریع ترین سرعت ممکن برای کاربران نهایی

عناصر خدمات محتوا

خدمات محتوا شامل سیستم عامل ها، برنامه ها و اجزای زیر است:

1. پلتفرم ها

پلتفرم های خدمات محتوا نشان دهنده تکامل مجموعه های ECM است که بر مدیریت محتوا، حکمرانی و پردازش متمرکز شده است. یک پلتفرم خدمات محتوا مخزن مخصوص به خود را دارد و همچنین ممکن است مخازن خارجی را از طریق کانکتورها و API ها ادغام کند.

ارائه دهندگان پلتفرم خدمات محتوا مجموعه ای از خدمات مرتبط با محتوا، خدمات خرد، مخازن و ابزارهایی را که از موارد معمول استفاده از محتوا پشتیبانی می کنند، ارائه می دهند. خدمات متداول موجود با این سیستم عامل ها شامل مدیریت اسناد، جستجو، نمایه سازی، دسته بندی، ضبط، کنترل نسخه، گردش کار، مدیریت سوابق، تجزیه و تحلیل محتوا و موارد دیگر است.

2.  برنامه های کاربردی

برنامه ها قابلیت های متمرکز بر راه حل تجاری را ارائه می دهند. نمونه هایی از جمله HR onboarding نیز، مدیریت قرارداد های حقوقی و مدیریت خسارت بیمه را ارائه خواهند داد.

3. اجزای خدمات محتوا

سرویس های مبتنی بر ابزار مفید که قابلیت های اضافی را به برنامه ها و سیستم عامل های موجود اضافه می کنند.

نتیجه:

برای مارک های جهانی که نیاز دارند محتوا را به صورت پویا برای مخاطبین خود در نقاط مختلف دنیا استفاده نمایند، راه حل خدمات مبتنی بر محتوا (CaaS) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فناوری پیشرفته است.

این سیستم های مدیریت محتوا با جدا کردن مدل های محتوا از جمله کلمات، تصاویر، گرافیک و ویدئو ها، از کدی که نحوه نمایش آن ها را در وب سایت، برنامه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی و سایر کانال ها تعیین می کند؛ انتشار محتوا را بسیار ساده کرده اند.

منبع

نفیسه رفیع پور
نفیسه رفیع پور

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :