هدف جستجو یا search intent چیست؟

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
افزونه جت پک

هدف جستجو (یا قصد کاربر ، قصد مخاطب) با نام انگلیسی search intent اصطلاحی است که برای توصیف هدف از جستجوی آنلاین استفاده می شود. جهت تحلیل اینکه چرا که شخصی یک جستجوی خاص را انجام می دهد.

هدف جستجو و یافتن پاسخ

هر کس که یک جستجوی آنلاین انجام می دهد، امیدوار است که نتیجه هدف خود را پیدا کند. آیا افراد به دنبال یک سؤال در جست و جو بوده و می خواهند پاسخی برای آن سوال پیدا کنند؟ آیا آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند؟ یا آیا آنها به دنبال این هستند که چیزی بخرند؟ بسیاری از این انواع جستجوها بخش هایی از هدف جستجو کاربر را تشکیل می دهند.

با گذشت سالها، Google تلاش کرده است الگوریتم خود را بهبود ببخشد تا بتواند قصد جستجو افراد را تعیین کند.

گوگل می خواهد صفحات متناسب با اصطلاح جستجو، و همچنین هدف جستجو یک جستجوی خاص را رتبه بندی کند.

به همین دلیل ضروری است که مطمئن شوید پست یا صفحه شما متناسب با جستجوی مخاطبان شما است.

1. قصد اطلاع رسانی

هدف اول اطلاعات موجود است. تعداد زیادی جستجو در اینترنت توسط افرادی انجام می شود که به دنبال اطلاعات هستند. این موارد می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، اطلاعات مربوط به آموزش کودکان و اطلاعاتی مربوط به SEO باشد.

افرادی که قصد کسب اطلاعات دارند، یک سؤال خاص داشته یا می خواهند درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند.

شما باید آگاه باشید که درک Google از هدف جستجو و افراد بسیار فراتر از نشان دادن نتایجی است که اطلاعات مربوط به یک اصطلاح خاص را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، می داند که افرادی که به دنبال ” سس گوجه فرنگی ” هستند معمولا به دنبال دستور العمل ساخت هستند، نه برای تاریخ ایجاد سس. الگوریتم‌های گوگل بیش از چیزی که تصور می کنید هدف جستجو را می‌فهمند.

هدف جتسجو

2. قصد یافتن یک وب سایت هدف

نوع دوم از هدف جستجو، قصد یافتن سایت هدف نام دارد. افراد با این قصد می خواهند به یک وب سایت خاص مراجعه کنند.

به عنوان مثال ، افرادی که ” فیس بوک ” را جستجو می کنند، معمولا قصد ورود به سایت فیس بوک را دارند و نه کسب اطلاعات در مورد آن.

به خاطر داشته باشید که رتبه بالا برای نام سایت تنها در صورتی که جستجوی دقیق و لوکال صورت بگیرد، برای ترافیک ارگانیک سایت سودمند است. به عنوان مثال ، چند سال پیش ، Yoast یک افزونه Google Analytics داشت و یواست برای اصطلاح Google Analytic ”  ” رتبه خوبی کسب کرد، اما این هیچگونه ترافیکی به سایت یواست اضافه نکرد. افرادی که در جستجوی ” Google Analytics ” بودند به دنبال وب سایت Google Analytics بوده و به سختی علاقه ای به افزونه یواست داشتند.

3. هدف خرید

نوع سوم هدف جستجو، قصد تراكنشی است. افراد این روزها در اینترنت خرید‌های زیادی را انجام داده و با جستجو در گوگل سعی می کنند تا بهترین خرید را پیدا کنند. هنگامی که هدف آنها خرید چیزی است، نوع آن هدف خرید یا هدف معامله نامیده می شود.

4- تحقیقات تجاری

برخی از افراد قصد دارند در آینده (نزدیک) خرید کنند و از گوگل برای انجام تحقیقات خود استفاده کنند. بهترین ماشین لباسشویی کدام است؟ کدام افزونه SEO مفید ترین است؟ این افراد نیز قصد تراکنش دارند اما به زمان بیشتر و اطلاعات کامل تر نیاز دارند. این نوع اهداف جستجو معمولاً اهداف تحقیق تجاری نیز گفته می شود.

هدف جستجو کلمات کلیدی

کلماتی که افراد از آنها در جستجوی جستجو استفاده می کنند، بینشی از قصد کاربر می بخشد. این کار افراد با کمک به گوگل جهت شکل گیری کلمات کلیدی هدف، روش دیگری نیز به وجود می آورد.

به عنوان مثال کلمات کلیدی با قصد تجارت اغلب حاوی کلماتی مانند لیست زیر هستند:

    خرید

    فروش

    تخفیف

    نام محصول

جستجوهای کسب اطلاعات نیزمعمولا حاوی کلماتی مانند لیست زیر هستند:

    اطلاعات درباره

    چگونه

    بهترین راه برای

    چرا

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :