نقش محتوا در استراتژی سئو سایت

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
نقش محتوا در استراتژی سئو

با اطمینان میتوان گفت که محتوای وب‌سایت شما، نقش بسزایی در نتایج سئو شما بازی می‌کند. در حقیقت این یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای کار در وب‌سایت شما از نظر بهینه‌سازی موتور جستجو است و جنبه‌های بسیاری از استراتژی محتوا شما دربر می‌گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع در نظر داریم به تجزیه و تحلیل و اهمیت نقش محتوا در استراتژی سئو سایت شما بپردازیم تا رسیدن به موفقیت برای شما آسان‌تر شود. با ما همراه باشید.

نقش محتوا در استراتژی سئو

استفاده از عبارات کلیدی

اگر قبلاً هیچگونه تحقیقی در رابطه با کلید واژه‌ها و عبارات کلیدی مناسب برای وب‌سایت خود انجام نداده‌اید؛ اکنون جای هیچ درنگی ندارید و باید فورا دست به‌کار شوید. پس از انجام این کار، لیستی از عبارات کلیدی مورد نیازتان را در اختیار خواهید داشت. حال زمان آغاز فعالیت شما به عنوان یک کپی‌رایتر فرا رسیده که مطالب مرتبط با سایت‌تان با استفاده از عبارات کلیدی بنویسید. بسیاری از محققان بر این عقیده‌اند که باید از پرکردن صفحات و پاراگراف‌های بیهوده در سایت‌تان جلوگیری کنید. درواقع منظور این است که شما نباید از هر عبارت کلیدی بیش از یکبار در هر 100-150 کلمه پاراگراف استفاده کنید. طبق آمار میتوان متوجه شد که هرچقدر محتوای شما طبیعی‌تر باشد، مخاطب بیشتری به سمت سایت‌تان سرازیر می‌شود و احتمال استفاده بیش از حد را از بین می‌برد.

بهینه‌سازی تصاویر

بسیاری از افراد نقش محتوا در استراتژی سئو را تنها مختص متن نوشته شده می‌دانند اما نکته اینجاست که بهینه‌سازی تصاویر بخشی دیگر از محتواست که تاثیر بسزایی در سئو سایت خواهد گذاشت. در این راستا شما باید نام تصاویری که در وب‌سایت‌تان بارگذاری می‌کنید را متناسب با عبارت کلیدی انتخابی برای محتوا در نظر بگیرید. موتورهای جستجو نمی‌توانند لزوماً یک تصویر را مشاهده کنند و مفهومی را دریافت نمایند، از همین‌رو به اطلاعات متصل به تصاویر اعتماد دارند. استفاده از اسامی دقیق و توصیفی، این اطمینان را به شما می‌ده که موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری را از آنها به دست می آورند، و وب سایت شما را در اسرع وقت مطالعه می‌نمایند.

نقش محتوا در استراتژی سئو

نکته بعدی که باید برای تصاویر خود بکار گیرید، برچسب alt image است. از برچسب‌های altبرای ارائه توضیحات متنی تصویر استفاده می‌شود. درواقع این مسئله برای کمک به موتورهای جستجو در درک آنچه تصویر نشان می‌دهد است. تا زمانی که برچسب alt تصویر را به صورت دقیق توصیف کند می‌تواند مکانی عالی برای اضافه‌کردن عبارت کلیدی مرتبط باشد. مچنین نباید برچسب‌های alt خیلی طولانی باشند، استفاده از یک عنوان کوتاه برای تصویر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بیشتر ویرایشگرهای وب سایت مانند وردپرس هنگام واردکردن تصویر در صفحه یا ارسال در سایت، راهی آسان برای واردکردن برچسب‌های alt تصویر ارائه می‌دهند.

استفاده از عناوین درست برای محتوا

جالب اینجاست که نقش محتوا در استراتژی سئو به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به عناوین اشاره کرد. ممکن است فکر کنید که انتخاب عنوان برای محتوا کاری ساده و بسیار سبک است. اما این عناوین هستند که موتورهای جستجو را به سمت سایت شما هدایت کرده و منجر به افزایش رنکینگ وب‌سایت‌تان خواهد شد. به طور معمول استفاده از برچسب H1 که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود از جانب موتورهای جستجو به عنوان عنوان محتوا شناخته شده و از طریق آن موضوع محتوا را کشف می‌کنند.این مسئله اولین مرحله از ورود موتور جستجوگر به صفحه محتوای شما می‌باشد. شما برای خوانایی بهتر میتوانید از برچسب‌های دیگر نظیر H2,H3  و… برای تیترهای دیگر محتوا استفاده نمائید.

یکی دیگر از کاربردهای عناوین، توصیف مطالب است. درواقع در بعضی مواقع عناوین می‌توانند عبارت کلیدی را شامل شوند. دقت داشته باشید نباید در حین استفاده از کلمه کلیدی در عناوین محتوا، عنوان انتخاب شده شما غیرطبیعی باشد. روی دقیق نگه‌داشتن عناوین متمرکز شوید به‌گونه‌ای که برای کاربر مفید باشد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :