افزایش سرعت جوملا

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
جوملا چیست

مطمئنا زمانی که وبلاگ شخصی خود را راه‌اندازی می‌کنید یا یک فروشگاه تجارت الکترونیکی با استفاده از پلاگین جوملا به راه می اندازید رسیدن به نتیجه دلخواه برایتان بسیار دلچسب خواهد بود. به عبارت بهتر برای تبدیل کردن رویای خود به واقعیت، باید جنبه‌های فنی زیادی را در نظر بگیرید. بدون اینکه بخواهیم همه آنها را به طور متوسط توصیف کنیم، در این مقاله می خواهیم تاکتیک‌های اثبات شده‌ای را شرح دهیم که منجر به افزایش سرعت جوملا می شود. طبق آمار گوگل یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها سرعت بالای آن است. مطالعات نشان می‌دهد وب‌سایت‌هایی که سرعت بارگیری بالایی را از خود به جای گذاشته‌اند از رونق و فروش بسیار خوبی بهره‌مند هستند. با ما همراه باشید نکات بسیار موثری در این راستا برایتان شرح خواهیم داد.

چگونگی افزایش سرعت جوملا

شما باید قبل از اینکه دستورالعمل‌های توصیه شده را اعمال کنید، به بررسی عملکرد جوملا بپردازید؛ اینکه سرعت جوملای مورد استفاده شما تا چه اندازه بارگیری می‌شود. هر چند که ابزارهای بسیار زیادی در این راستا وجود دارد که نه تنها توانایی اندازه‌گیری سرعت سایت بلکه عملکرد کلی را نیز دارند. اما در این مقاله در نظر داریم بهترین‌ها را خدمت شما معرفی کنیم.

سرعت جوملا

1-هاستی قابل اعتماد انتخاب کنید

انتخاب یک هاستینگ مناسب برای پلاگین جوملای شما میتواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت آن داشته باشد. دلیل آن میزبانی پرونده‌های وب سایت شما از راه دور می باشد. وقتی کاربر نهایی برای نوار آدرس وب سایت شما را یادداشت می کند، در صورتی که بازیابی اطلاعات شما در مدت زمان کوتاهتری صورت گیرد مطمئنا ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. دقت داشته باشید این مسئله ارتباط مستقیمی با هاست انتخابی شما دارد.

2- از جوملای بروز شده و پسوندهای ان استفاده کنید

امروزه آخرین فن‌آوری‌های معرفی شده به دنیا فرصت جدیدی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار داده تا وب‌سایت‌‌شان را از محدودیت های بیشماری که پیش روی آنها قرار دارد دور نگه دارند و بهترین عملکرد را دریافت نمایند. این مسئله در رابطه با جوملا نیز صدق می کند. این منبع هر روزه در حال رشد بوده و با بروزرسانی های مکرر خود امکان افزایش سرعت سایت را فراهم به وجود می آورد. زیرا هر نسخه به روز شده دارای پیشرفت های چندگانه کد است. برای پلاگین های شخص ثالث نیز همین اتفاق رخ می‌دهد، آنها را به روز کنید تا با نیاز شما تلفیق شوند.

3- از CDN استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا (CDN) روشی فوق العاده ساده برای شارژ پلاگین جوملا و عملکرد آن است. به عبارت ساده‌تر CDN،  یک سیستم بهم پیوسته از سرورهای کَش است که از نقاط مختلف جغرافیایی به عنوان معیاری برای ارائه محتوای وب استفاده می‌کند. اگر یک شبکه تحویل محتوا را فعال کنید، پرونده‌های استاتیک شما نه از محل هاست وب سایت، بلکه از شبکه جهانی سرورهای ارائه دهنده CDN شما ارائه می شوند. در CDN، چندین نسخه از محتوای وب‌سایت شما به صورت استراتژیک در سرورهای توزیع وجود دارد که به شما این امکان را می دهد برای بسیاری از دستگاه‌های محاسبه‌کننده مشتری با در دسترس بودن و کارایی بالا، همان محتوا را ارائه دهید. CDN ها اکثرا برای تحویل اشیاء وب (متن، گرافیک و اسکریپت)، اشیاء قابل بارگیری (پرونده‌های رسانه‌ای، نرم افزار، اسناد)، برنامه‌ها (تجارت الکترونیکی، پورتال)، رسانه‌های پخش مستقیم، رسانه‌های جریان تقاضا و شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.

4- بهینه‌سازی تصاویر

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت جوملا بهینه‌سازی تصاویر است. باید بدانید که تصاویر ارزش بسیار بالایی در وب‌سایت شما دارند و شما به هیچ عنوان نمیتوانید این مسئله را انکار کنید. این تصاویر هستند که بر بار صفحه شما می افزایند. هر چند که برای انتشار آن به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت. از همین رو برای اطمینان از بارگیری سریع صفحات وب، باید تصاویر وب سایت خود را بهینه کنید.  ممکن است در ذهنتان این سوال پیش بیاید که “اگر اندازه تصویر را کاهش دهم، آیا کیفیت آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟” در واقع ابزارهای زیادی در وب موجود است، می توانید از tinypng ، remush.it ، PunyPNG و… استفاده کنید. این ابزارها بدون هیچگونه آسیب به کیفیت تصویر و با بالاترین سازش تصاویر مورد نظر شما را بهینه‌سازی خواهند کرد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :